Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Атина отваря пристанище Пирея с проект, аналогичен на спрения „Супер Бургас”

54-годишният кмет Янис Моралис обяви, че това е голяма победа в дългата борба за възраждане и преустройство на крайбрежната зона
Ключови думи: бургас, пирея, пристанище, открито, обществена зона, проект, план за възстановяване

Властите в гръцката столица Атина, обявиха нов проект, с който ще възстановят достъпа на пешеходния поток край пристанището „Пирея”, превръщайки го в свободна зона за отдих и разходка. Това става ясно от публикация на гръцкия Themayor.eu. Той ще бъде финансиран с бюджет от около 25 млн. евро по гръцкия План за възстановяване и устойчивост, в който са залегнали предварително всички дейности и който вече е одобрен. Целта е най-голямото пристанище на Бяло море, което обслужва годишно около 20 млн. пътници и от което се осъществяват ежедневни плавания с ферибот до Сароническите острови, Цикладите, Крит, Додеканезите и островите в Северно Егейско море, да се превърне в ядрото на Атинска ривиера.

Осъществяването на този проект ще направи възможно цялото пристанище да се преобрази в зона за обществен достъп, а новите плажни ивици, които ще се образуват в последствие, ще са център за туризъм и култура, както и нова бизнес дестинация. За да се случи това, зоната ще е отворена напълно за пешеходци, а велоалея ще свързва единия край на порта с другия. Предвидено е изграждането на малки улички за доставки на стоки, които ще се продават в огромния набор от магазини и заведения на мястото.

Крайбрежна алея ще помогне на туристите да се насладят и на Кононейската стена – древна археологическа находка, представляваща морско съоръжение. Включено още изгржадането на паркинг, както и рампи, които да помагат на хората в неравностойно положение в придвижването.

„Този проект е победа в една дълга линия от схеми за преустройство и възстановяване на града ни. Пред Пирея предстоят най-хубавите дни”, посочи кратко кметът на общината Янис Моралис. 54-годишният градоначалник е предвидил и старата кула край пристанището, която от половин век вече стои незавършена и „виси над града като грозен сив бетонен труп”, също да бъде завършена. Очаква се това да се случи още през 2023 г., а средствата за нея също са залегнали в Плана за възстановяване и устойчивост. „Продължаваме с нестихващо темпо и същия апетит идеята ни да превърнем Пирея стъпка по стъпка в по-добро място за живеене. Сигурен съм, че идните години ще са много по-добри за града и за всички нас”, казва кметът Моралис.

И докато Гърция може да се мобилизира и да състави проект от подобен мащаб за толкова кратко време, а общините да са подкрепяни директно от държавата в своите начинания, за да бъдат финансирани от ЕС, тук, в България, за съжаление това е далеч от истината. Този проект, който предстои да изпълни Атина, в Бургас има над 12-годишна история, а първите стъпки по него бяха направени преди десетилетие. Както е известно, част от държавното пристанище в Бургас около Морска гара е зона за свободен достъп и на негова територия бяха построени и реновирани важни за града сгради, които в момента превръщат площта в притегателен център за туризъм, купони и отдих. Това обаче е само началото от Генералния план за развитие на тази територия.

Така можеше да изглежда днес пристанището в Бургас

 

Проектът, който от самото му начало бе наречен „Супер Бургас”, през 2009 г. целеше  до 10 години тази част от града да се превърне в новия център, замествайки по значимост пл. „Тройката” и пл."Св.Св.Кирил и Методий". При правителството на ПППП обаче Бургас получи удар от страна на държавата по отношение на реализацията на тази дългогодишна мечта, която сега Атина реализира вместо нас, при това с щедра помощ от ЕС.

Бургас дърпа назад с десетки милиони лева от провалени договори на „Промяната“ за пристанището ни

Назначеният за генерален директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” (ДППИ) Георги Събев от ПП СЕК – мандатоносителят на „Продължаваме промяната”, прекрати едностранно действащия от над година договор за повече от 4 млн.лв., целящ укрепването и рехабилитацията на кейовите стени на пристаниещето. Точно това е една от най-важните стъпки за отварянето на зоната за обществен достъп. Така на практика се стопира идеята за нов център на Бургас – такъв, какъвто сега в Пирея започват да изграждат. Националният лидер на ПП СЕК Константин Бачийски е на мнение, че трябва да се върнат част от старите кейови места за товари, което щяло да осигури работни места.

Поредна стъпка към Супер Бургас: Вижте как би изглеждал вторият център на морския град

През миналото лято районът на Морска гара се превърна в притегателен център за концерти и събития от национална и световна значимост, а Конгресният център гарантира целогодишна посещаемост и огромни възможности за мащабни форуми.

22
Коментара по темата
22.
Българина
26.10.2022 10:43:05
До автора на статията Георги:
Приятел, поискай командировка до Гърция.
Иди в пристанището на Солун и гледай.
След това на това в Атина.
Ще видиш ОГРОМНАта разлика между Бургас и двата града :)
21.
До 5
26.10.2022 09:01:58
Колега, дано не си на някакъв отговорен пост в някоя фирма, защото начина ти на мислене определено няма да е от полза.
20.
*********
26.10.2022 08:59:42
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
19.
Аве Ей
26.10.2022 00:19:21
Как почва статията - това можеше да е Бургас хахха Не , неможеше и няма как . Милионен град на бяло море с адския трафик за и от островите и всякъде другаде да бъде като Бургас . Слезте на земята нека не си мерим потенциала с тях . Да ,може да изглежда по подобен начин - отворено и красиво и Вело смей и хубав плаж и Морска градина . Обаче просто няма да има толкова много хора . Иначе не е лошо ДА изглежда и Бургас така :)
18.
Виц
25.10.2022 23:43:58
Това виц ли е? Бургас не го сравнявайте със стара Загора, а за Атина мълчете
17.
наш'та комета
25.10.2022 21:23:00
Бургазлии трябва да живеят мизерно, за да си знаят мястото - в калта. И да ги манипулират на изборите. За сега добре се справят
16.
*********
25.10.2022 19:35:42
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
15.
моряк
25.10.2022 18:27:27
Пирея е пристанище на 3-милионния Атински мегаполис.
Клиенти и яхти бол да искаш там.

Но в Бургас кой точно ще се разхожда - в един 150-хиляден град със затихващи функции?
14.
Няма
25.10.2022 18:19:11
работещо търговско пристанище което да може да стане зона за разходка.Всички търговски а и пасажерски пристанища имат контрол на достъпа казва се Интернешънъл Шипс анд Порт фасилити секюрити код.Освен това товаренето и разтоварването на товари без значение от какъв вид, са рискови операции които се извършват след съгласуване на план за безопасност и охрана на труда.Специалисти по организация на пристанищна дейност във България има много.Дори един нереализиран капитан е в момента директор на пристанищата.За Караненов дори не ми се говори той е на светлинни години назад.Зона за разходка край морето или така нареченият Уотър фронт е прекрасната ни морска градина, която може да стане още по прекрасна.
13.
Бай Люксембургски
25.10.2022 17:59:14
"Проектът, който от самото му начало бе наречен „Супер Бургас”, през 2009 г. целеше до 10 години тази част от града да се превърне в новия център, замествайки по значимост пл. „Тройката” и пл."Св.Св.Кирил и Методий". При правителството на ПППП обаче Бургас получи удар от страна на държавата по отношение на реализацията на тази дългогодишна мечта, която сега Атина реализира вместо нас, при това с щедра помощ от ЕС"
Абе вие луди ли сте бе. Бива наглост и безочие, но вашето е извън пътя. То не бяха реконструкции по пристанището, то не бяха ресторанти, пешеходни зони и др, от 2009 г до 2021 г. Извднъж сега обвинявате за некъдърноста на бургаските политици ПП която управляваше в коалиция с още 3 партии. Те за 6 месеца станаха според вас главния виновник на проекта който гербаджиите провалиха. Провалиха и първия проект за който ЕС даде пари - за интегрирания градски транспорт.
12.
за малко да ядем дръвцето
25.10.2022 16:52:02
С други думи - добре, че ни изпревариха.
11.
До 9
25.10.2022 16:43:22
Ако ви слуша човек,ще си помисли ,че за Констанца няма работа?
10.
Нерде Пирея,нерде Бургас
25.10.2022 16:41:36
Хора,Порт Пирея си е проектирано и изградено като отворено към града от няколко десетилетия.Изградено е самостоятелно,а не за сметка на товарното, както допускаме в Бургас.
Отделно си имат търговско пристанище,много добре развито.
9.
до 7
25.10.2022 16:39:16
От кои пристанища ще дойдат тези товари???
Ако говорим за азиатските... каква е логиката да чакаш на Дарданелите и Босфора (10-на дена) и да платиш всички такси, за да разтовариш в България и от там към Европа, при положение, че можеш да разтовариш в Гърция/Хърватска и да си много по-близко до крайната дестинация.
Едно пристанище трябва да товари и да разтоварва. Ние нямаме вече индустрия, която да не може да бъде обслужена от съществуващите терминали. Остана ни едно зърно... Ситуацията е такава и трябва да се съобразяваме с нея. Неоправдани инвестиции никой няма да одобри.
8.
Изгревлия
25.10.2022 16:34:17
"Целта е най-голямото пристанище на Бяло море, което обслужва годишно около 20 млн. пътници и от което се осъществяват ежедневни плавания с ферибот до Сароническите острови, Цикладите, Крит, Додеканезите и островите в Северно Егейско море, да се превърне в ядрото на Атинска ривиера."

Я ми кажете - колко ПЪТНИКА има за последните 3 години, дошли в Бургас по море? Че май тая морска гара обслужва само гълъбите и острова с кафето? И като дойдат тея пътници в Бургас - какво ще правят - къде ще отидат?
7.
Дернев
25.10.2022 16:30:18
#5
На кръстопътя да който се намиря БГ товари за пристанищата ще има много повече от това което беше през годините назад. А това за Констанца, е благодарение на Вн, защото не допуснаха развитието с преимуществата си пред Констанца. И лошото е, че министъра Събев и Гуцанов прокараха политика пак в полза на Констанца и Щатите, но не и на БГ и пристанищата ни. Това е поредното престъпление към страната и Бс.
6.
Дернев
25.10.2022 16:18:36
И ще е хубаво този Георги Събев да го разкарат от там, където не му емястото.
5.
до 1
25.10.2022 16:16:36
Колега, живееш в миналото... Този товарооборот, който имахме преди 20 години, няма как да се възстанови! А и на кой ще му трябва? Какво ще внасяш, защото е ясно какво можеш да изнасяш. Кой ще инвестира в голяма инфраструктура в Бургас, при положение, че имаш по-развита Варна, а още малко по-на север е Констанца с който Бургас и Варна заедно не могат да се мерят...
Затова не жали за нови кейови места - безсмислени са.
4.
браво на пирарушкото
25.10.2022 16:12:21
Наредена платена статия. Проект от 2009 ПП им е виновен на калпавите Гербаджии.
3.
Дернев
25.10.2022 16:12:10
"Конгресният център гарантира целогодишна посещаемост и огромни възможности за мащабни форуми." Това е от изключителна важност за едно пристанище, особено като бургаското.
2.
Хххх
25.10.2022 16:10:24
Нищо чудно гърците да са го откраднали. Те не са по-талантливи от българите.
1.
Бургас
25.10.2022 16:01:11
Ама гърците са тарикати и няма да закрият работещите си корабни места, както направиха нашите. А ние загубихме стотици милиони левове, заради тази глупост, която сътвориха.
  Добави Коментар
Изригна заради Димо Алексиев Нежна подкрепа за водещия на Игрите Свалих близо 10 кг за две седмици с елда диета Диетата с елда е одобрена от повечето диетолози, тъй като не само ви позволява да отслабнете бързо
Извратеняк онанира пред училище, пълно с деца 4 яйца, чаша грис и малко орехи и буквално се връщаш в детството Сладкиш Ореховка се топи в устата
България e 37 години без победа над Ирландия Последният двубой между България и Ирландия се игра преди четири години Радва се на голяма любов Михаела Филева е в много романтична връзка
Секретен документ разкрива планът на Путин за прекратяване на войната в Украйна Кремъл предлага Украйна да бъде разделена на три части, като целият изток на страната и Крим остават за Русия Малкият креслив орел царува в Сакар планина Горски експерти и орнитолози са оптимисти за бъдещето на защитения вид
Тръмп ще уволни 15 000 трансджендъри от US-армията Новоизбраният президент може да издаде указа още на първия си работен ден Зонта клуб Бургас с куп инициативи днес 25-ти ноември е Международният ден за елиминиране на насилието срещу жените
Пиех по три уискита преди 9 сутринта Разцелуваха се Галена и Теа са първи дружки