Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

До 2 дни всички спирки в Бургас трябва да са с разписания

Ивелина Стратева
Ключови думи: спирки, Бургас, разписания, автобуси, пътници, Ивелина Стратева, община, градски транспрот, концесионерът, Пиеро
- Г-жо Стратева, свърши ли си качествено и напълно работата фирма „Пиеро” като концесионер на спирките в Бургас?
-   
Ангажимент на концесионера е да постави салон, кошче, спирков знак, както и да осигури възможност на общината да постави карта на гърба на всяка една от спирките. Към този момент спирките са изградени, картите, които са наше задължение, са изработени и са сложени навсякъде на територията на град Бургас.

- 
Всички виждаме новите спирки, но защо на много от тях липсват разписания? Бургас е туристически град и е много трудно за хората да се ориентират, особено за тези, които не са от тук.

 - Ангажимент на концесионера също е да постави тези разписания на съответния автобус, неговия маршрут и начален час на тръгване. Ние сме ги предоставили на фирмата още преди два месеца, част от тях вече са сложени.

- Няма ли срок, в който това трябва да се случи?

- Срокът, който сме поставили е до края на месеца. До тогава трябва да има разписание на всички спирки. Има назначена комисия от страна на общината, която отива и прави проверки дали са спазени типовите проекти и дали са монтирани съгласно разрешението, което фирмата е получила от община Бургас. Всеки един случай се гледа на експертен съвет по устройство на територията  преди да му се издаде строително разрешение. Така че след 3 дни трябва да има разписания на всички спирки. Ако това не се случи, имаме си гаранция за неизпълнение на задължението и концесионерът ще бъде санкциониран.  След това тази комисия ще мине по всички спирки и ще види разписанията дали съответстват на това, което сме подали като информация и да се изправят някакви грешки, ако има такива евентуално.

- На определени места объркването е напълно като например спирката на автобус № 121 в ж.к. „Славейков”, на какво се дължи това?

- Случаят с № 121 действително е налице, вчера го проверихме, там погрешно е поставено разписанието. Това обаче, което ние сме изпратили, не е с такава информация, каквато е сложена. Явно объркването се дължи на грешка, станала в печатницата, но това са неща, които могат да се изправят. Явно проблемът е чисто технически. Ние сме отворени за всякакви сигнали, готови сме да реагираме своевременно. Освен това сегашното положение на спирките е временно. На основните булеварди ще бъде поставена GPS – система по проекта за интегриран градски транспорт. Оставили сме изводи под плочките, за да може там да се поставят информационните табла. Надяваме се до една те да станат факт. Каквото можем - правим, да не забравяме, че до преди няколко години нямаше никаква информация по спирките.

Без  такава система няма как да дадем точния час на пристигане на автобуса до определена спирка, защото дори да приемем, че той се движи точно по разписание до един момент, то неговото придвижване до някоя следваща спирка ще зависи от интензитета на движението и други фактори.

- Имате ли оплаквания от объркани граждани?

- До този момент концесионерът реагира адекватно на всички сигнали, които сме получили. Спирките са застраховани срещу всички рискове, например скоро стана инцидент с една спирка, която след 4 дни беше подменена. По договор концесионерът трябва да осигури безопасност на хората. Има доста изкривени кошчета по спирките, постоянно ги подменяме, но накрая все пак стигнахме до извода, че трябва да бъдат по-устойчиви срещу вандализъм. Просто не се пазят сега кошчетата и трябва да мислим за друг материал.

- Свикнаха ли хората да не лепят листчета с малки обяви по спирките, каквато беше традицията до скоро?

- Получихме много интересно предложение от една фирма, която произвежда определен вид покритие, с което се обработва повърхността, в случая – спирката, и върху нея не могат да се залепят други хартии с лепило. Дадохме на концесионера време да си помисли по този въпрос, защото почистването на спирките е негов ангажимент. Той много се оплакваше в началото, хората лепяха всякакви афиши и обяви. Сега обаче хората като че ли се дисциплинираха и се научиха да пазят спирките, няма чак толкова облепени.

- Всички спирки ли вече са обновени и на колко от тях вече са поставени карти на града?

- Спирките са 174. Преди два месеца предадохме 180 карти на концесионера, за да бъдат сложени. Те са само за градските спирки. Има още 4 спирки, за които концесионера не е получил строително разрешение, заради ремонти, полагане на комуникации.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Ограничават движението на главен път в Сунгурларско Временната организация се въвежда до 17 април Откриват изложбата „Фантастични умове“ - посветена на олимпийците по науки и ръководителите им Експозицията ще бъде открита от 14.00 часа в Културен дом НХК
Шофьор се опита да подкупи полицай, даде му 15 лв. за семки и бонбонки Пробутването на дребния рушвет му излезе много солено Какви ангажименти пое кметът на Царево пред жителите на с. Кости Предстоят ремонти на читалището и пътя до селото
Тийнейджър припадна на улицата след пушене на вейп Младежът е приет в болницата в Разград Контрабандни монети и металотърсач откриха митническите служители в Бургас Те са били намерени при проверка на морски контейнер
Датата на раждане определя съдбата: Родените след това число се сблъскват с повече трудности Възможно е дори пътят им да зависи от конкретната дата на раждане ПОТРЕСАВАЩО ВИДЕО: Мъж се хвърля пред колите на булевард в София Човекът видимо не е добре, споделят в социалните мрежи
Целият пропит с шоколадов сироп, а всяка хапка е наслада! Направете този неустоим сладкиш Негрита Продуктите ги има във всяка кухня!  Държавата не може да даде заплатите, които вдигна. Бизнесът обаче плаща
ЕС щял да отговори твърдо, ако САЩ играел несправедливо Фон дер Лайен с изказване Министър Мирослав Боршош и Мария Филипова обсъдиха ключови въпроси Министерството на туризма и Комисията за защита на потребителите с общи усилия за по-добра защита на туристите