Скъпото олио удави рейтинга на президент
Рейтингът на индонезийския президент Джоко Видодо достигна най-ниска стойност от шест години насам на фона на недоволство от покачването на цените на олиото за готвене и неспособността на забраната за износа да се ограничи скока на цените на стоките, показват резултатите от огласено днес проучване на общественото мнение, съобщи Ройтерс.
Данните са публикувани от социологическата агенция "Индикатор политик Индоназия" показват, че удовлетворението от президента на страната е спаднало до 58,1 процента през май тази година.
Данните са най-ниският рейтинг от декември 2015 г., когато одобрението на президента се срина до 53 процента, цитира БТА.
Спадът, който последва срив от 12 пункта от януари до април тази година, идва в момент, когато най-голямата икономика в Югоизточна Азия се бори да овладее вътрешното производство на олио за готвене - основен продукт за домакинствата в Индонезия, и след шоковото решение да се забрани износът на палмово масло в края на миналия месец.
Индонезия е най-големият производител на палмово масло в света и политическото решение зашемети световните пазари, предава lupa.bg.
По това време президентът заяви, че необходимостта от достъпни храна надделява над опасенията за приходите и забраната ще бъде отменена след задоволяване на вътрешните нужди.
Проучването на "Индикатор", проведено от 5 до 10 май, показа, че спадът в одобрението за президента до голяма степен е свързан с нарастващата цената на олиото за готвене и последващия инфлационен ефект, както и разликата между очакванията от политиката и реалностите, след като забраната за износ не доведе до значителен спад на цените.
Главният министър на икономиката Аирланга Хартарто заяви, че забраната за износ ще остане в сила, докато цените на олиото за готвене не спаднат до 14 000 рупии за литър в цялата страна. Към миналия четвъртък данните на министерството на търговията показват, че олиото се продава на цена от 16 600 рупии за литър (1 щатски долар = 14 620,0000 рупии).
Добави Коментар