Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Хотели избират сами цените си онлайн

Ключови думи: хотели, онлайн, флагман

През април може да се сбъдне отдавна бленуваната мечта на голяма част от хотелиерския сектор - Брюксел да забрани със закон договорите с обвързващи клаузи, които в момента налагат на местата за настаняване онлайн платформи като Букинг. Посредниците настояват в контрактите им да бъде вписан текст, според който хотелиерите нямат право да продават или предлагат в онлайн пространството по-ниски цени от обявените в платформата посредник, на която плащат комисионни между 13 и 18 на сто.

С тези клаузи се ограничава свободната конкуренция, както и възможностите на бизнес потребителите да създават лоялни клиенти. Подкопава се и усилието на малките и средни предприятия от сектора на гостоприемството да се дигитализират и да разработват онлайн маркетингови стратегии, посочват от ХОТРЕК - Европейската асоциация на хотели, ресторанти, барове и кафенета, на която Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) е единствен пълноправен член за България.

Ограничителните условия за определяне от страна на хотели, къщи за гости и други туристически имоти, отдавани под наем на собствената им цена в онлайн пространството, както и възможността да я променят във всеки един момент според заетостта си на собствените си сайтове, са вредни за потребителите, защото силно ограничават ценовата конкуренция, категорични са от ХОТРЕК. Затова и част от местата за настаняване не само в България, но и по света се налага да продават по-евтино на директните си клиенти само по телефон или чрез мейл комуникация, която отнема време и ресурс от работното време на персонала им, вместо да могат да определят свободно цените си онлайн и да предложат на клиентите си реалната стойност на предлагана от тях услуга без комисионната на дигиталните платформи за продажби.

Очаква се в Закона за цифровите пазари на ЕС да се включат текстове, които да гарантират на местата за настаняване, че подобни клаузи ще отпаднат от договорите с онлайн платформите. Промяната трябва да стане факт през април, когато Законът за цифровите пазари трябва да влезе в сила, посочват от ХОТРЕК.

Източник: Труд

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Страшна трагедия: Котарак уби човек Скръбна вест от Русия  Спират „Пееш или лъжеш? Тази неделя зрителите на Нова ще гледат "Игри на волята" вместо музикалното шоу
ЕП реши: Ще продължим да си пушим на открито! Депутатите в Страсбург казаха „не“ и на забраните за бездимен тютюн и вейпинг както на закрито, така и на открито Откриват тържествено "Нотр Дам" на 7 декември 5.5 години след пожара катедралата е готова да отвори врати за публиката
Лесна рецепта с 3 съставки за вкусна супа всеки път Тя е идеална за студен зимен ден и най-вероятно вече имате тези съставки у дома Коледно настроение завладя несебърско училище Празнична атмосфера озари и двора на учебното заведение
Знакови уволнения в Би Ти Ви? Водещите на "Преди обед" могат да се разделят с предаването в края на годината Дерматолог посочи най-мръсната част от човешкото тяло Пъпът...
Доскоро бе олигарх, а сега брои стотинките Румен Гайтански Вълка е със запорирани сметки и активи Отиде си една от най-големите актриси на всички времена Актрисата Силвия Пинал, звезда на телевизията и театъра, смятана за последната дива на мексиканското кино, почина на 93-годишна възраст, съобщи Министерството на културата
Беглецът финансист Стоян Мавродиев зарязан? Засега само той от тримата обвинени за кредита от 150 милиона успява да се изплъзне от родното правосъдие Мъж се набута с 48 000 лева заради приложение на телефона си Той последвал реклама за доходност от инвестиции във фейсбук