Петилетката за две години: АПИ изчерпи парите за текуща поддръжка на пътищата в Бургаско
Текущият пътен ремонт между Созопол и Приморско, който ще започне напролет, обхваща много по-голям участък – между Бургас и Китен. Това става ясно от отговор на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) след запитване на „Флагман“. То бе провокирано от двусмислено писмо на регионалния министър Гроздан Караджов до бургаския депутат Петър Кънев по реда на парламентарния контрол.
„За осигуряването на безопасни и комфортни условия за движение до започването на основния ремонт на път II-99 в участъка от км 0+000 до км 44+000 (Созопол – Приморско) чрез програма „Текущ ремонт и поддържане“ ще се изпълни машинно изкърпване на повредените площи и деформации в настилката с плътна асфалтова смес със средна дебелина 5 см, попълване на банкети, полагане на геомрежа, неплътна и плътна асфалтова смес“, написа Караджов до Кънев.
Наши читатели припомниха, че разстоянието от Созопол до Приморско е двойно по-малко. Попитаха и кой ще ремонтира пътя.
От АПИ отговориха така: „Предвидените текущи дейности са по настилката на 44 км от второкласния път II-99 Бургас – Созопол – Царево – Малко Търново, в участъка от км 0+000 до км 44+000. Чрез програма „Текущ ремонт и поддържане“ ще се изпълни машинно изкърпване на повредените площи и деформации на настилката, попълване на банкети, полагане на геомрежа, полагане на неплътна и плътна асфалтова смес. Целта е подобряване на експлоатационното състояние на отсечката и осигуряване безопасността на движение. Километър 0+000 е при пресичането с път I-9 Бургас – ГКПП „Малко Търново“ на изхода на гр. Бургас, а 44-ти км е при Китен. Асфалтовите работи ще започнат при благоприятни метеорологични условия, позволяващи технологичното изпълнение на дейностите.“
Срокът за завършване на текущите работи е 31 май 2022 г., потвърдиха от АПИ.
„Дейностите ще бъдат възложени на пътноподдържащото дружество, с което Агенция „Пътна инфраструктура“ има договор по ЗОП за поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на републиканските пътища в област Бургас. Това е КОНСОРЦИУМ "ТРП - БУРГАС 2019" /с участници: "Пътстрой Бургас" ЕООД, "Сет Къмпани" ЕАД, "Бургаспътстрой" АД, "Инфра Експерт" АД, "Щрабаг" ЕАД/“, съобщиха от пресцентъра на АПИ.
Справка на „Флагман“ в Регистъра на договорите за поддържане на републиканската пътна мрежа показва, че с въпросния консорциум е бил подписан договор, който е трябвало да действа между 1 април 2020 г. и 31 март 2025 г.
От пресцентъра на АПИ обаче уточниха за „Флагман“, че многократно и служебният министър Виолета Комитова, и настоящият Гроздан Караджов са заявявали, че финансовият ресурс по този и други договори е изчерпан.
По тази причина е актуализиран, т.е. съкратен, срокът на действие на контракта чрез допълнително споразумение с КОНСОРЦИУМ "ТРП - БУРГАС 2019" - до 29 юни 2022 г., което се вижда и от Регистъра.
В момента се подготвяли нови обществени поръчки, включително за Бургаска област. Т.е. след юни 2022 г. може да бъде избран друг изпълнител на текущите ремонти на републиканските пътища в областта.
Според публикация на gradat.bg от май 2019 г. при отваряне на офертите за обособена позиция № 1 – ОПУ Бургас, с прогнозна стойност 25 100 000 лв. без ДДС и дължина на пътната мрежа 1121,699 км кандидатите са били двама: Oбeдинeниe „AM TPEЙC - БУPГAC“, в ĸoeтo ca „Aвтoмaгиcтpaли Чepнo мope“ AД и „Tpeйc - Πътнo cтpoитeлcтвo“ AД, и KOHCOPЦИУM TPΠ БУPГAC 2019, в ĸoйтo ca: „Πътcтpoй Бypгac“ EOOД, „Ceт Kъмпaни“ AД, „Бypгacпътcтpoй“ AД, „Инфpa Eĸcпepт“ AД и ЩPAБAГ EAД.