Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Магистрала „Струма“ през Кресна пак се отлага

Ключови думи: магистрала струма, кресна, флагман

Зелен терор за пореден път спира изграждането на магистрала “Струма” през Кресненското дефиле.

Завършването на аутобана, което би спасило десетки човешки животи всяка година, може да се отложи във времето, ако бъдат приети исканията на министъра на екологията Борислав Сандов.

Въпреки че вече има избрано трасе, направен ОВОС, който изтича в края на тази година и експертите са категорични, че приетият вариант е най-щадящия природата, Сандов заяви вчера, че изграждането на отсечката от магистрала “Струма” през Кресненското дефиле ще бъде отложено за следващия програмен период, тоест най-рано строителството ще започне през 2028 г. Със сега одобрения вариант магистралата трябва да е изцяло готова още през 2027 г. Докато ако екоминистърът се наложи в кабинета, строителството ще се забави поне до 2032 г.

Причина за обявеното поредно отлагане на “Струма” не е липсата на средства, защото има предвидени такива по ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура”. Но те може да не бъдат усвоени заради лобирането на министър Сандов страната ни да се откаже от избраното най-евтино и най-екологично трасе - при което трафикът трябва да се извършва в посока Гърция по сегашното трасе през дефилето, а в посока София да се изгради нов път източно от дефилето.

Ако идеите на Сандов бъдат приети от кабинета, вместо за изграждането да се ползват предоставените пари от Брюксел, държавата ще трябва да плати в пъти по-скъпия тунел или от нашите данъци, или от евентуални средства, които ще чакаме Европа да ни отпусне най-рано след 6 години. Така вместо 2027 г. магистралната отсечка от “Струма” през Кресна да е готова, тя още няма да е стартирала, а изграждането ще струва между 3 и 5 пъти повече.

Сандов продължава да настоява за изграждане на дълъг тунел под Кресненското дефиле, въпреки че той бе отхвърлен след дългогодишни дебати като най-малко щадящ природата и най-скъп за изграждане и поддържане.

Но в пъти по-скъпата сметка явно не притеснява “зеления” министър и той продължава да лобира за тунела, като според представители на строителния сектор, пожелали да останат анонимни, така защитава скъпи интереси на чужди компании от сектора в ущърб на българските фирми.

Източник: Труд

2
Коментара по темата
2.
Дидо
11.02.2022 12:44:56
Сандов нали предлагаше някви безумни решения, тунели, ала бала. И накрая пак нищо.
1.
Ганчо мамуля
10.02.2022 20:27:22
На тозиотдалеч му личи че не е читав
  Добави Коментар
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС "Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп
Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес