Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Пилотът на изтребителя загубил ориентация, експерт очаква да го открият с вертолет

При определени обороти със сложни маневри е възможно да се получи префорсиране и двигателят на изтребителя да избухне, каза авиоекспертът Ангел Борисов
Ключови думи: изтребител, Ангел Борисов, пилот, паднал изтребител, паднал самолет

Пилотът на изтребителя, който падна в Черно море, най-вероятно е загубил ориентация при маневрите в нощно време в морски условия. 

Това каза в интервю за „Тази сутрин“ по бТВ авиоекспертът Ангел Борисов. По думите му това не е нещо, което се случва изключително рядко.

Той коментира още, че военните учения са коренно различни от гражданската авиация. Зависи от запаса гориво колко навътре в морето е навлязла машината.

Относно техниката, с която разполагаме, Ангел Борисов коментира, че е възможно някои от двигателите на изтребителите да са с по-стар ресурс, но въпреки това те ежедневно се контролират технически.

Военен самолет на ВВС е паднал в района на Шабла
 

„Не би трябвало да се допусне такъв отказ на двигателя, който да доведе до фатален край. Разбира се има откази, които не могат да се предвидят. При определени обороти със сложни маневри е възможно да се получи префорсиране и двигателят да избухне“, поясни авиоекспертът.

„Ние очакваме да получим F-16, които са с един двигател, а нашите МиГ-29 са с два. Този самолет с един дефектирал спокойно може да се завърне в базата, а с американските самолети положението е различно. Нашите пилоти са тренирани с два двигателя и не прекратяват полета при отказ на единия мотор“, коментира експертът.  

„Опасявам се, че от това ще има сериозни последствия. При един двигател при малки обороти и отклонения ще се получат катапултирания. Опасявам се да не ги загубим тези самолети много бързо, след като ги доставят“, добави той.

„Пилотът в стремежа си да изпълни точно задачата, която му е поставена, може да предприеме рискова маневра. Може да получи срив самолетът, зависи с какъв ъгъл на атаката ще подходи. Той не трябва да изпълнява задачи, които са невъзможни за самолета“, обясни Борисов.

На въпрос възможно ли е пилотът да е катапултирал той поясни, че няма проблем това да се случи независимо на каква височина е.

„В момента условията на са толкова лоши и да е студено. Би трябвало да открият пилота с вертолета, който наблюдава района“, допълни авиоекспертът.

Бившият военен министър Тодор Тагарев пък изтъкна, че възможните причини за инцидента с изтребителя са технически проблем или грешка на пилота.

Той обясни, че в учението в района на Шабла участват изтребители МиГ 29, щурмови самолети Су-25, хеликоптери от ВВС и ВМС, както и средства за противовъздушна отбрана.

"Причините за инцидента могат да бъдат от технически характер, тъй като изтребителите, с които разполагаме, са на повече от 30 години, а поддръжката им е трудна", обясни Тагарев.

Другата възможност е грешка на пилота.

„Изпълнението на задача в морски условия е по-сложно, отколкото над сушата. Има случаи в миналото за загуба на ориентация на пилота. С тази стара техника той няма възможност да използва съвременни средства за навигация и управление за избягване на сблъсък. Това също е едно възможно обяснение“, обясни Тагарев.

Той допълни, че колкото по-стара е техниката, толкова по-вероятно е да има такива случаи.

Бившият военен министър изрази надежда пилотът да е успял да катапултира и да бъде открит.

5
Коментара по темата
5.
6/9 orange & purple
09.06.2021 14:41:14
Супер забавно е да се наблюдават безкрайните статийки и коментари относно абсолютно фалшиви "новини"!
4.
До Румен Радев!
09.06.2021 14:03:42
Бързо трябва да се изясни дали пилота е бил ваксиниран. Вече предупреждават,че ваксинираните са в опасност на големи височини.
3.
F16 e по-голям дроб
09.06.2021 11:39:07
„Ние очакваме да получим F-16, които са с един двигател, а нашите МиГ-29 са с два. Този самолет с един дефектирал спокойно може да се завърне в базата, а с американските самолети положението е различно. Нашите пилоти са тренирани с два двигателя и не прекратяват полета при отказ на единия мотор“, коментира експертът.
2.
me
09.06.2021 11:25:01
"Нашите пилоти са тренирани с два двигателя и не прекратяват полета при отказ на единия мотор“, коментира експертът. "

С Ф-ките няма да се прекратява полета, той направо ще свършва :D Големи мъдреци тия експерти.
1.
vazmuten telqk
09.06.2021 10:07:06
F 16 че няма да получим няма , но за сметка на това вече имаме и само 1 МИГ
  Добави Коментар
Бой с брашно и яйца за Нова година (ВИДЕО) В Испания Получи голямо признание Саутгейт стана "сър"
Милянкова показа новия си мъж Изглежда е много щастлива Удар по Наско Сираков Привърженици искат да напусне управлението на "Левски"
Разбраха се Ще има развод За ЧНГ: Легендата Рууни стана безработен Няма да води Плимут
Чудна маска за лице С екзотичен плод Григор Димитров няма да празнува шумно Нова година Има мач
Отменят редица новогодишни тържества в... Англия Трилърът с печално известната Габриела Славова продължава Тя жали уволнението си
Над 1 милион души са без ток в... Драма в Пуерто Рико 16-годишна се опита да отвори вратата на самолет по време на полет Тийнейджърката е изгубила самообладание спрямо 10-годишно момиче