Осем круизни кораба ще акостират на Морска гара от юли до октомври
- Г-н Димов, днес Пристанище Бургас празнува 118-годишнината си. Какво е постигнал портът през годините?
- Портът вече не е само „Пристанище Бургас“ ЕАД. Тук, на регион, са седемте оператора, които заедно обработваме общо 21-22 млн. тона товари годишно. От 2013 г. всяка година нарастваше товарообората в залива с по 1 млн. тона. Най-големите кораби в Черно море влизат в Пристанище Бургас, най-големите круизни кораби посещават Морска гара. Това, което преди 118 години са си мечтали строителите на порта в Бургас, смятам, че днес е реалност.
- За какво основно ще се ползва корабчето „Мави“?
- Надяваме се, че новата общинска супер дестинация – рибарското пристанище в Ченгене Скеле, което е вече готово, ще бъде една от основните точки, посещавани от корабчето. Курсът ще бъде „Магазия 1-Рибарско селище-Крайморие. Това са дестинациите, които не са толкова добре познати както на бургазлии, така и на гостите на града. В постоянен контакт сме с колегите от ОП „Туризъм“ и ОП „Общински имоти“, с които си помагаме взаимно. „Мави“ ще осъществи първите си курсове на 1 юни в сътрудничество с тези общински предприятия.
- На какъв сезон се надявате предвид ситуацията, в която се намираме?
- Независимо от COVID кризата, туристическите пътувания в Бургаския залив са на доста високо ниво. Не сме паднали под котата 25-30 хил. пасажера, които от откриването на острова през 2015 г. се се превърнали в постоянен поток. С новото корабче и с това, което в момента се строи във Варна и ще е готово до август, се надявам, че тази година ще успеем да достигнем и 50 хил. посетители.
- Предстои круизна среща. Какво очаквате от нея?
- Аз предполагам, че както в началото на пандемията първи бяха спряни този тип пътувания, така и те ще са последните, които ще започнат да функционират отново. Но ще усетим започването им, тъй като интересът към тях е голям, а началото му най-вероятно ще е бурно.
- Кога да очакваме първите круизи в Бургас?
- Всяка седмица в петък компаниите дават сведения за това. В началото на юли са планирани първите курсове на големите компании. Добрата новина е, че засега имаме само едно канцелирано плаване, а останалите 8 стоят в календара от месец юли до октомври.
- Какво ще кажете за товарооборота през годината? Какви са вашите наблюдения?
- Наистина е доста по-сериозен в сравнение с миналата година. Спрямо 2020 г. засега бележем ръст над 30%, което дава надежди за възстаовяване на сериозните ни посещения от 2017-2019 г. Само преди около месец се почувствах в 2019 г., когато 40-50 хил. тона товари на месец беше нещо нормално за „Пристанище Бургас“. Възстановиха се доста от товарите, които м.г. не преминаваха през порта за наши контрагенти. В момента най-отрицателно влияние към работата ни има коронакризата в Индия, тъй като имаме два големи кораба на „Неохим Димитровград“, които чакат за разтоварване там, в едно от най-големите пристанища. Надявам се там ситуацията скоро да се успокои и да продължим да работим заедно.
ама и това ще е трудничко като гледам няма стабилитет, морето трябва да е тава
Този Димов и сам не си вярва...
По- лош директор пристанище Бургас не е имало
Едно поколение израстна и не разбра защо е морска гара като няма кораби...
Пак е турско име но някак си благозвучно за кораб
tez korabi RECEP.KURU HIKMET K i MUHAMMET GUMUSTAS 6 ?