Голяма стачка в сряда – спират международни, междуградски превози и таксита
На 25 ноември – сряда, частни превозвачи обявяват голяма стачка в страната. Те спират, засега само в този ден, междуградските и международните превози, стана ясно на пресконференция в БТА-София.
Призовани са да не работят и всички таксиметрови водачи. Ще спрат и линии на градския транспорт между 9 и 11 ч., които се осигуряват от частни фирми.
Не е ясно обаче дали всички дружества от сектора ще се присъединят към протеста. В пресконференцията участваха Конфедерацията на автобусните превозвачи, Камарата на автобусните превозвачи, Съюз "Такси", Национален съюз на превозвачите, Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи, Федерация на таксиметровите водачи и превозвачи, Асоциация на таксиметровите водачи и превозвачи, Асоциация на таксиметровите синдикати и Национален таксиметров синдикат.
Повод за недоволството е ветото на президента върху инкриминирането на незаконните превози, което бе одобрено от парламента миналата седмица.
Ще има и протест на пл. Батенберг в столицата от 10 до 12 ч. Заканата е по три лъча там да бъдат стоварени 100 автобуса и 2000 таксиметрови автомобила.
Такситата, превозващи безплатно лекари и учители, обаче нямало да спрат работа, уточниха недоволните.
Заканата е да се покаже „червен картон на държавата“.
Любопитното е, че представителите на бранша благодариха на ГЕРБ и на премиера Бойко Борисов, които били единствените, които се борили със сивия сектор. Всъщност именно партията на Борисов успя да прокара инкриминирането на нерегламентирания обществен превоз. При ветото обаче ГЕРБ на практика остана сама при гласуването на трето четене, затова и не бяха събрани нужните 121 гласа, за да може то да бъде преодоляно.
Превозвачите днес отправиха критики най-вече към основната опозиционна партия БСП. Именно "червените" атакуваха остро поправките в Наказателния кодекс (НК), които бяха прокарани през "задната врата" - на второ четене с промени в Кодекса за търговското корабоплаване.
От бранша не видяха проблем в начина, по който изменението е било имплементирано. Това било обичайна практика, включително и при управления на БСП.
Според тях криминализирането бил единственият начин за справяне с нерегламентираните превози.
След въпрос на "Флагман" - дали има друга държава, в която това да е престъпление, отговорът бе, че в останалите страни законите се спазвали. Освен това при нас били инкриминирани и незаконният дърводобив, риболов, въгледобив, както и търговци с мерилки.
Превозвачите обясниха, че промените в НК не се отнасяли за споделеното пътуване, при което нямало печалба, а само компенсация на разходите на шофьора. От БСП обаче заявиха, че текстовете могат да се тълкуват двузначно. Т.е. под ударите на закона можело да попаднат и споделените пътувания.
По правило, след като ветото на президента успее, промените в закона се връщат за още едно преразглеждане. Надеждата на бранша е криминализацията на нерегламентираните превози все пак да бъде въведена.
дей ба ма ма ви проста ,шофьо рска
дреме ми