За или против добавките в маслото и горовито
Живеем в свят, в който лимонадата се прави от изкуствени добавки, а полировката за мебели - от истински лимони. В желанието си да направи нещо добро, човек може, дори без да иска, да навреди. Това важи с пълна сила и за автомобилите, чиято поддръжка е най-важният детайл за удължаване на живота им. Много хора смятат, че различните добавки в горивото и маслото на двигателя са именно един от начините за подобряване на неговата работа и за увеличаване на ресурса.
Затова и те не се колебаят да използват тези добавки, като си мисля, че така правят нещо добро и полезно. Дали обаче това е правилно? По-скоро "не", твърдят експерти и посочват няколко причини за това. Все пак химията може да бъде полезна на новите автомобили, но по различен начин.
Съвременните превозни средства разполага с много високи технологии, като някои няма как да работят без химически съединения. Например, антигел, налят в резервоара донякъде предпазва от замръзване на некачествено дизелово гориво, а пречиствателите на горивната система са "обучени" да измиват всяка мръсотия, която може да запуши инжекторите и горивните канали.
Това обаче е грижа на производителя, а на търговците, които обещават приставки, правещи чудеса с двигателя, пише automedia.
И кои са тези "експерти" бе флегмани? Като пишете някаква глупост, посочете и човека, който я е изтърсил. Добавки (или по-скоро присадки) има във всички масла и горива на пазара в различна степен и с различно качество. А това, че шарлатанина Мермерски продава хомеопатични простотии на наивни идиоти не означава, че не вършат работа и добавките на Кастрол, в които са вложени милиони за разработка.