Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Огромен проблем за учениците от Созопол заради разминаване между двата превозвача, обслужващи линията до Бургас

В основата на конфликта изглежда са икономически интереси, но трябва ли учениците да висят по 1 час на спирките през зимата, за да се приберат у дома?
Ключови думи: бургас, созопол, бургасбус, созополбус, курсове, икономически интерес, ученици, проблем, карти

Стартът на учебната година за учениците от Созопол започна с голям проблем, за тези от тях, които учат в Бургас, сигнализираха родители. Курсовете са разредени, а картите вече не важат и за двата превозвача "БургасБус" и "СозополБус". Двете фирми са на крачка от прекратяването на дългогодишните си взаимоотношения.

Нашият читател Иво Петров алармира, че през зимата ще се наложи учениците да висят по час по спирките, за да чакат следващия курс.

От „Созополбус“ ООД, който е фирма с около 16 акционери, са преценили, че не е икономически изгодно за тях приходът от картите да се разпределя поравно между двете фирми. В същото време от „Бургасбус“ са провели проучване преди началото на учебната година за това кога приключват вторите смени в училищата и резултатът е преустановен курс в 19 ч., от който, според анализът на дружеството, няма смисъл, тъй като учебните часове приключват предимно след 19:10-19:20 ч. 

„Беше ми обяснено от колегите в „Созополбус“, че след общо събрание на акционерите е взето решение те да возят самостоятелно учениците. Търсят чисто икономически ефект от това, защото смятат, че в момента, в който двете фирми сме работели заедно, те са губели приход. Това за мен не е вярно, тъй като курсовете, които изпълняваме по тази линия, са реципрочни – ние имаме 10 броя на ден и те имат 10“, каза в разговор с Флагман.БГ ръководителят на търговската експлоатация в „Бургасбус“ инж. Драгомир Чайков, който продължи: „Изрично предупредих, че това ще доведе до напрежение сред хората и от вчера при нас вече започнаха да валят жалби от хора, пътуващи с линията“

Той разсясни, че е разговарял с колегите си от „Созополбус“ и по повод разделянето на месечните карти, като към момента – поне до 14 октомври – те ще важат за курсовете и за двата превозвача. „След тази дата обаче това няма да е така и всеки ще трябва да закупува карта взависимост от това кой курс му върши по-добра работа. А в някои случаи се налага използването на услугите и на двете фирми в един ден, което ще доведе до сериозни трусове сред гражданите“, каза още инж. Чайков.

Той е категоричен, че няма да се откаже от преговори с колегите му от „Созополбус“ и е уверен, че ако ситуацията им бъде разяснена по-добре, проблемът ще бъде отстранен.

Друга обаче е гледната точка на управителя на „Созополбус“ Милчо Малчев, с когото Флагман.БГ също успя да разговаря. 

„Нямаме клиенти за всички курсове – както за техните, така и за нашите. Взе се решение да се разделят картите, защото не са разпределени по равно между фирмите. Докато доскоро съотношението беше 60 на 40 в наша полза, то сега то е 80 към 20 – разликата е прекалено голяма да делим прихода от картите с „Бургасбус“. А той не е и кой знае колко голям – около 20 хил.лв. на месец, от които нашата част е около 15 хил.лв.“, каза пред Флагман.БГ Малчев.

Той обясни още, че от „Созополбус“ са направили всичко възможно да има достатъчно курсове за удобство на учениците. Така например тези на „Бургасбус“ са на всеки кръгъл час с изключение на този в 19 ч., а техните са на „половинките“ – 17:30, 18:30, 19:30, 20:30 и т.н. „В някои от курсовете имаме по двама-трима пътника. Не можем да си покрием разходите, а какво остава да делим и картите на половина при такава голяма разлика“, каза още Малчев.

Липсващият в 19 ч. курс от Бургас към Созопол обаче изглежда се очертава да е по-големият проблем. Затова пък от „Бургасбус“ обясниха, че наблюдават пътникопотока ежедневно и при нужда от този курс, той отново ще бъде пуснат, като пак ще бъде под постоянно наблюдение. „

Все още се нагласяме по смените на учениците и съвсем скоро ще има яснота какво точно се случва“, казаха пред Флагман.БГ от общинския превозвач. 

Дори и въведен наново обаче този курс вероятно няма да реши всички проблеми, разкриха ежедневно пътуващи по линията созополии. Понякога се налага в един ден да се ползват курсове от двата превозвача, а това в настоящето положение означава излишен разход за пътниците, които вече няма да могат да се възползват от обща за двата превозвача месечна карта. 
 

15
Коментара по темата
15.
Анонимен
16.09.2020 19:16:12
Пътувам почти еждневно с тази проблемна линия. Едно мога да кажа само че и управниците на бургасбус и повече коментиращи тук си нямат хал хабер колко хора пътуват ежедневно с тази линия. От както разписанието е разредено е редовна гледка препълнен автобус. В единия автобус вчера по обяд когато също са орязани няколко курса имаше около 60-70 човека. Автобусите на Созополбус са сравнително нови но страшно мръсни, а тези на бургасбус през лятото са нови и много чисти, но през зимата пускат стари бараки. А цените на картите и билетите изобщо не са ниски
14.
Геро
16.09.2020 16:11:21
ДРЪГЛИВИ СТАРИ АВТОБУСУ И НА ДВЕТЕ ФИРМИ НАД 25 ГОДИШНИ НЯКОЙ ОТ ТЯХ.ВОЗЯТ ПО 50 ЧОВЕКА. ИМА ЕДИН МИКРОБУС ЗА ЦАРЕВО ОТ 3 ГОДИНИ НЯМА РЪЧНА СПИРАЧКА НО ЗА ТЯХ ТОВА НЕ Е ПРОБЛЕМ . ЗАЩОТО ИМАТ ЛОБИ НА ВИСОКО НИВО.А ЗАЩО ТАКСИТАТА ТРЯБВА ДА СА БОЯДИССНИ В ЖЪЛТО И ДА СА ДО 15 ГОДИНИ НЯМАМ ОБЯСНЕНИЕ"".МОЖЕ БИ ЗАЩОТО МНОГО СЕ МИСЛИ ЗА МАЛКИЯ БИЗНЕС."'
13.
Геро
16.09.2020 16:11:14
ДРЪГЛИВИ СТАРИ АВТОБУСУ И НА ДВЕТЕ ФИРМИ НАД 25 ГОДИШНИ НЯКОЙ ОТ ТЯХ.ВОЗЯТ ПО 50 ЧОВЕКА. ИМА ЕДИН МИКРОБУС ЗА ЦАРЕВО ОТ 3 ГОДИНИ НЯМА РЪЧНА СПИРАЧКА НО ЗА ТЯХ ТОВА НЕ Е ПРОБЛЕМ . ЗАЩОТО ИМАТ ЛОБИ НА ВИСОКО НИВО.А ЗАЩО ТАКСИТАТА ТРЯБВА ДА СА БОЯДИССНИ В ЖЪЛТО И ДА СА ДО 15 ГОДИНИ НЯМАМ ОБЯСНЕНИЕ"".МОЖЕ БИ ЗАЩОТО МНОГО СЕ МИСЛИ ЗА МАЛКИЯ БИЗНЕС."'
12.
Георгиев
16.09.2020 16:08:03
Амк да това е световното поробване скоро и нищо няма да има не само училища тя държавата д пред капитолация
11.
---
16.09.2020 15:06:48
Този проблем го има и с пътуващите Бургас Поморие и обратно. Срамота 21 век градове по на 20 км нямат свестен транспорт . говорим за образование , а децата нямат с какво да идат и върнат от училище
10.
Aман
16.09.2020 14:20:09
Дръгливия транспорт и на двете фирми не заслужава грам уважение. Никога не са разполагали с хубави возила. Пътувах дълги години с двете фирми и се нагледах на стари автобуси и микробуси. Превишаването на скоростта за тях е рутинно ежедневие. Шофирайки зад тях спокойно си караш със 120. За автобус на хххх милиона километра и състоянието на пътя това е руска ролетка. Да се радват и на малкото хора, които все още се престрашават да си пускат децата в подвижните им кенефи.
9.
Тези са единствената причина Бургас да е беден
16.09.2020 14:09:47
Продайте тези грозни созополски апартаменти дето грозят залива и си купете една кутия в Славейков. Стига сте се оплаквали.
8.
Няма безплатно нищо
16.09.2020 14:08:12
Качвайте се на колела сега пак кмета да идва да кара колела заради вас?
Стига се оплаквай.
Постигай!!!!!
Егати мързелите.
7.
Флагман
16.09.2020 14:06:39
Защо занимавате дъежават със ваши лични проблеми? Искате някой да ви избърше заднима след тоалетната също?
Искате пак някой да ви храни.
Какви сте вие? Царе? Не.
Почвайте да се оправяте няма ние да ви плащаме за всяко желание.
6.
В
16.09.2020 14:04:02
Стига оплаквания.
Пуснете едни частни бусчета малки за организирани групи ученици да се запишат всички за тази услуга.
Няма заради вас да водим цял държавен транспорт сега. Не може да го изплатите.
5.
аз
16.09.2020 13:39:56
Има и доста хора, които работят в Бургас. Беше изключително удобно да се ползва картата за двата превозвача.
4.
292
16.09.2020 13:31:04
Някакъв роб щял да мзема Созопол-Бургас за 40 минути с колело. То 'баво, че гледа обиколката на Франция, ама едно е да гледаш как там карат със средна скорост 45 км/ч, друго е да си помислиш, че и ти можеш, трето и четвърто е да го направиш. Средна скорост от 20 км/ч е абсолютния максимум за мераклия, а с наличната структура е недостижима.
3.
наемодател
16.09.2020 13:19:51
Що пък да си ходят на село, я колко свободни квартири има в по-голямото село
2.
Бакшиш
16.09.2020 13:18:22
Извозвам групово на цената на бургасдрус
1.
чичо Митко
16.09.2020 13:16:03
Ще ви направя велоалея и .....пляс, пляс педалите
  Добави Коментар
Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради... Алексиев има тежки проблеми с алкохола и... дрогата? Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин...
"Взриви" телевизията Димо Алексиев произнесе присъда в Игрите, деликатна подробност е, че в момента той е зад решетките Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните? Ето какво казват експертите
„За“ и „против“ прошката след изневяра Да останеш във връзка с някого, който е изневерил, понякога може да бъде нараняващо 4-те зодии, които ще намерят нова любов Вижте кои са те 
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос Това е тайната рецепта на хората от морето  Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Калин Джорджеску получи 22 на сто подкрепа 
7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация