Защо близо 1000 нови хотела отварят врати по време на пандемия
Новият хотел White Water на централното крайбрежие в Калифорния има много какво да предложи – локация на пясъчен плаж, стаи със щедри размери и вдъхновен от Скандинавския полуостров интериор дело на дизайнера от Лос Анджелис Нина Фрьоденбергер, пише Bloomberg. Какъв е проблемът? О, ами само в срива на хотелиерската индустрия в цял свят. White Water е един от хилядите хотели, които или са отворили, или ще отворят врати насред пандемията от COVID-19. Според данни на консултантската компания в областта на хотелиерството STR заетостта е намаляла под 30% в Европа през март.
Данните на компанията M3, която предоставя счетоводни услуги на хотели в САЩ, показват, че заетостта отвъд океана се е свила наполовина, въпреки че хотелите са намалили цените. Всичко това е част от рецесия, която ще донесе глобални загуби от 12,5 трлн. долара, или близо 5% от световния брутен вътрешен продукт, както прогнозира Международният валутен фонд през юни.
Това е мрачна картина за всеки, който започва какъвто е да е бизнес, особено за такъв, който е свързан с високи режийни разходи и огромен дълг. Въпреки това Hilton отвори 60 нови хотела в цял свят през второто тримесечие на тази година, а Marriott е открила 163 нови обекта, включително четири хотела Ritz-Carlton от началото на годината.
Дори по-малки, независими хотелиери, които за първи път навлизат в бизнеса, са невъзмутими. Собствениците на козметичната марка Fresh дебютира в хотелиерския сектор този месец с откриването на хотел Maker с 11 стаи в комплекса Hudson Valley в Ню Йорк. Nobu Hotels разшири портфейла си с една трета през последните месеци с нови имоти в Чикаго, Лондон и Варшава, а PRG Hospitality Group, която притежава осем бутикови хотела в Калифорния, включително White Water, е напът да пререже лентата на втория си летен дебют.
Според специализирания в индустрията сайт Tophotelnews още 775 хотела трябва да отворят врати само в Северна и Южна Америка до края на 2020 г. Това може да звучи нелогично, тъй като пътуванията са почти замразени, но според познавачи на индустрията има смисъл, пише Bloomberg.
В дълбокото
За много нови хотели решението за отваряне е резултат от дългогодишна подготовка и инвестиции за милиони долари. Решението за прерязване на лентата е като последния етап от твърде скъпо, твърде дълго пътуване, неизбежност, ако щете.
„За разработването и отварянето на обичаен хотелски проект са необходими между две и пет години“, казва Шон Хенеси, консултант в хотелската индустрия и преподавател в Jonathan M. Tisch Center of Hospitality към Нюйоркския университет. С включването на земята строителните разходи може да варират от няколко милиона долара за бюджетна хотелска верига до милиарди за луксозен хотел. Поддържането на завършена сграда носи разходи за персонал, които може да бъдат насочени и към обслужването на гостите.
Затова отлагането на операции е скъп вариант. „Дори да е неуспешен в началото, завършеният проект е много по-ценен от завършения на 80%. Трябва да скочите в огъня и да се надявате на най-доброто“, отбелязва Хенеси.
За луксозните хотели излизането на нула означава много неща. При заетост от 50% обектът обичайно има достатъчно парични потоци, за да изплаща заплати на служителите си при запазване на цените, а 70% осигурява стабилна възвръщаемост на инвестицията. Според STR заетостта на американските хотели е била под 43% през юни.
Въпреки тези числа отварянето дава тласък на хотелите, за да покриват разходи като данъци, застраховки, някои заплати на ръководството, сигурността, поддръжката и основни енергийни разходи, които трябва да бъдат платени независимо дали имотът е отворен или затворен.
Това също така им дава шанс да завладеят местен бизнес. Това е логиката, която тласка Rocco Forte Hotels – до септември веригата смята да отвори отново целия си портфейл от 13 съществуващи петзвездни обекта в цял свят, като в същото време продължава работата по отварянето на три нови хотела.
„Бизнесът ми има изтичане на капитали от 55 млн. долара, докато обичайно имам приток на капитали от 35 млн. долара“, казва Роко Форте, президент на компанията. Той допълва, че оперирането на места за хранене на открито, докато времето все още е хубаво, като градинския ресторант в Hotel de Russie в Рим компенсира до известна степен слабия бизнес с нощувките и може да се осъществява със значително по-малко служители. „За много хора в индустрията става въпрос за оцеляване“, отбелязва Форте.
Географията е от значение
Локацията, търсенето и предлагането, дълговото бреме, духът, гъвкавостта и редица други допълнителни фактори също са от значение, когато се решава дали и кога да бъде открит даден хотел.
„Това е история за два района – градски срещу извънградски“, казва съоснователят на PRG Бритън Шъфорд.
Заетостта на стаите на неговата компания достига връх от 80% в предпочитания от сърфистите Cambria Beach Lodge и дъно от 20% в Лос Анджелис, където оперира все още затвореният хотел Prospect в Холивуд. Хотелът й с иновативен дизайн Sands Hotel & Spa в Коачела Валей в Калифорния е отчел ръст на заетостта с 50% на годишна основа от повторното му отваряне през юни. Тази картина дала увереност на Шъфорд, че White Water и San Luis Creek Lodge, който отвори врати през август в града на тихоокеанското крайбрежие Сан Луис Обиспо, ще затвърдят позициите си.
Целевите клиенти също създават разлика. Фил Кордел наблюдава бранда стилни градски хотели Canopy на Hilton. Девет хотела Canopy са отворили врати от началото на годината, разширявайки размера на портфейла със 75%, включително с локации във Филаделфия и Вашингтон. Въпреки че са в градове според Кордел хотелите Canopy може да привлекат пътуващи хора, чийто бизнес се е справил относително добре това лято – пътуващи с автомобил, отделни хора, пътуващи по работа, и туристи, които прекарват ваканцията си близо до дома.
„Продължаваме работата по откриванията, които сме планирали тази година“, отбелязва Кордел.
Пресмятане на риска
Решението за откриване на хотел не би трябвало да е дилема всичко или нищо. Например Maker Hotel в популярния за уикендите град Хъдсън, щата Ню Йорк, е открит от Лев Глазман и Алина Ройтберг, основатели на козметичната марка Fresh и експерта в хотелиерския сектор Деймиън Яновиц.
Те се нуждаели от 3,5 години, за да осъвременят, възстановят и свържат три исторически сгради в една. Те отворили имота на етапи – първо фоайето, след това ресторанта в стъклена оранжерия и накрая кафене с европейски интериор. Елегантният хотел трябваше да отвори врати през април, но вместо това бил открит в началото на август, като резервации могат да се правят от четвъртък до понеделник, за да има буфер за почистване между гостите.
Няколко уикенда вече са разпродадени и Глазман се надява да излезе на нула само за няколко месеца.
За Роко Форте откриването на три нови обекта – два в Италия и един в Шанхай, означава максимизиране на икономиите от мащаба. „Бъдещето на моята група зависи до известна степен от възможността да продължим да растем“, обяснява Форте.
За негов и на конкурентите му късмет по принцип от новите хотели не се очаква да излязат на печалба през първата си година.
„За разлика от офис сграда, където наемателите идват, още докато се строи, хотелите винаги се строят спекулативно – нямате установена клиентска база, докато не отворите врати“, обяснява Хенеси.
Отварянето сега позволява на операторите да измислят забавления и да са готови за възстановяване, допълва той. Но те не могат да работят на загуба твърде дълго. „Много хотелски компании имат достатъчно пари, за да плащат режийни разходи за 12 до 24 месеца. Частните собственици вероятно имат по-малко ресурси, за да издържат толкова дълго“, отбелязва Хенеси.
Добави Коментар