Кой и как даде на концесия бургаското летище на Фрапорт/ТИМ до 2041 година
Как се стигна до избора на концесионер на летищата в Бургас и Варна? Отговорът на този въпрос се опита да открие репортер на Флагман.бг в държавните архиви и вестникарски публикации отпреди 15 години.
Експерти в туризма до днес са категорични, че е допусната голяма грешка с избора на концесионера „Фрапорт”, тъй като му е оставена възможност да контролира двата най-големи аеропорта в условия на предполагаем конфликт на интереси. Сред мнозина остава усещането, че терминалът във Варна се фаворизира и леко по-леко взема лидерската роля, която дълго време Бургас и Южното Черноморие държеше.
Защо Летище Бургас има само два целогодишни полета, а във Варна са 20
Защо? Лесно може да се отговори, след като се направи анализ на собствеността на най-големите туристически обекти във Варна.
ПРОЦЕДУРАТА
Конкурсът за избор на концесионер, стартира през 2004 година. Процедурата е обявена, а за председател на комисия по избор е посочен тогавашният вицепремиер и министър на транспорта Николай Василев –един от малцината български управници, които напуснаха властта с високо вдигната глава.
Комисията „Василев” класира на първо място датския оператор „Копенхаген еърпортс”, но преди процедурата да бъде финализирана последваха две жалби - от консорциумите „Фрапорт“/“БМ Стар“ и „Венси консешънс“/“Венси еърпортс“. Те атакуваха решението първо пред тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС), а след това и пред петчленен, което се превърна в истинска съдебна сага и продължи близо две години.
България тогава вече се управляваше от Тройната коалиция. Без изненада магистратите отмениха избора на победител и върнаха процедурата в Министерството на транспорта, което бе оглавявано от червения Петър Мутафчиев. Той от своя страна назначава нова комисия, която разглежда офертите повторно, преоценява ги и определя победител – консорциум „Фрапорт/БМ Стар”.
На пръв поглед договорът не е лош – в двете летища трябва да се инвестират 403 млн.евро за целия срок на договора(според твърденията на концесионера до 2016 година били вложени 350 млн.евро, б.а.). Първоначалното концесионно възнаграждение е 3 млн. евро. Отделно всяка година консорциумът ще плаща на държавата по 19.2% от приходите на летищата.
За справка - „Копенхаген еърпортс“ посочваше по-малки инвестиции, но пък поемаше ангажимент да дава на държавата 30% от приходите.
Петима министри не могат или не искат да съберат неустойки от "Фрапорт" за летищата във Варна и Бургас
По договора са заложени и неустойки, а както се оказа петима министри не могат или не желаят да съберат глобите от концесионера за неизпълнение на клаузите от контракта. (ВИЖТЕ ТУК)
Основен дял в дружеството за концесията има „Фрапорт АG“ – 60 %. Германският оператор освен двете летища във Франкфурт управлява или има участие в летища в Анталия, Хановер и Лима.
Другите 40% от компанията са на варненската „БМ Стар“ EООД. Когато се регистрира консорциумът, това дружество е собственост на варненската фирма за корабно агентиране, чартиране на плавателни съдове и морски транспорт „Бон Марин“, която поне официално няма нищо общо с ТИМ. В началото на 2018 година варненският гигант „Химмимпорт”- диамантът на ТИМ, излезе на светло и придоби собствеността на „БМ Стар”, след като купи едноличният собственик „Молет” АД.
Комисията за защита на конкуренция разгледа сделката в рекордно кратки срокове и отчете, че тя не би могла да доведе до „създаване на господстващо положение”.
През 2013 година избухна скандал между двамата акционери – „БМ Стар” ЕООД и немският оператор „Фрапорт”, но след това бързо затихна.
Всичко живо се самозабрави, краде се като за последно. Всяко живо същество там гледа да открадне ако има и някой скъсан чорап на земята ще го приберат ...
В Бургас всичко ново е п*дераско. Да, ама вече сме града с най-много мъжки момчета, пък нещо сме все наведени.
Случаенос? Ни мислъ.
Бургазлията въобще си няма на идея кой решава къде ще каца самолетът и къде ще нощува туристът.
Винаги е било така, в момента е така и така ще бъде!
Истината е неприятна в случая, но Бургас винаги е дишал праха на Варна за сжаление... Преди 7-8 години бяхме достигнали 50% от Варна, защото техния кмет не беше от управляващата партия, но сега отново сме 10 пъти по-зле!
Бургазлията иска да отвори за два месеца, да продава замразени калмари по 40 лв, да слага такса стол, да има к*рви и пико и през другите десет месеца са го играе бизнесмен и да бройка ученичките по кафетата.
Като те мързи е така, не носиш пари, плувай си там с цацата, два месеца Слънчак, щото пияните лапета много пари оставят.
Като тръгне магистралата София/Варна и Бургас ще стане квартал на Сливен.
Ами защото да има папкане за варненските парашутисти и тарикати, които в случая издърпват коритото с помия от устата на сарафовските парашутисти и тарикати.
"Министерството на транспорта, което бе оглавявано от червения Петър Мутафчиев."
И дрОгарят Мутафчиев като правоверен комуняга урежда мутрягите от ТИМ, които произхождат от репресивните тайни служба на Тодорживкова България. Всичките последвали свинщини са свързани с комунягите и техните ментори от Кремъл. Върхът на айсберга е манипулирането на пътникопотока от и до Русия с цел укриване на данъци, и създаването на канал за нелегално вкарване на руснаци в България. А за тия, които ще се правят на луди и ще кажат - ама защо нелегално - ами като използват рицина или новичока, и си отидат в Русия - фактически (по документи) да не присъстват никъде.
Изкарайте статически данни на пристигащите и заминаващи пътници в София, Пловдивив, Варна и Бургас със адресна регистрация в Бургас. Това означава, че толкова бургазлии пътуват от и за тея летиша, също означава, че бургазлии правим най-много разходи за да стигнем до тези литища.
По тях, ще се разбере как ни лъжат. Докато пътуваха Wizz до Бургас не си спомням самолет да е празен. Сега пак са пълни, ама пътуваме 120 км до Варна и 400 км. до София...Ангажиране на кола, шофьор, трошене и нерви по дупките на магистралата *вече и Нова Загора- Ямбол е
щета) Докога? Тея в общината за красота ли са само.
Закривай!
Ахмед Доган е от близкото до ВАРНА с.Дръндар .ВАРНА от соц време е добре представена в службите за сигурност ДС,ВКР
ТИМаджиите са бивши барети-тюлени от поделение ''Техана'' ВАРНА район Варненското езеро
Групировката стартира в началото на 90те когато международния играч финансист и миненн магнат МАРК РИЧ ДАВА 10 МИЛИОНА $ след суапова сделка за горива за доставка на НЕФТОХИМ
МАРК РИЧ е белгийски еврейн спонсор на републиканския САЩ президент Джордж БУШ ,днес РИЧ и неговите корпорации ''Гленкор''-световен търговец на жито и ''ВНП Биллитон'' ВЛАДЕЕЩА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ медни ,сребърни и въглищни мини в света и собственик и акционер в големи петролни и газови находища се представлява от '' руснака'' хазар Иван Гласенберг с постоян адрес Луцерн Швейцария
Това налага безопасни свободни въздушни коридори и по МАЛКО кацащи самолети с туристи на летище Сарафово
Плюс това летището е нарочно за логистична ВВС НАТО база при евентуални удари с-у ИРАН, Близкия Изток и п-ов Крим, както и за разтоварване на НАТОвски военна техника
Оня Варненски пигмей Николай Василев като министър освен че даде концесия на Фрапорт позволи 2003 год целия e-трафик Интернет да бъде свързан със сърварите на новостроящото се 2003год САЩ посолство кв. ЛОЗЕНЕЦ София ул. КОЗЯК 16