Иновативно! Децата от ОУ „Найден Геров“ учат в собствено е-училище
Децата от ОУ „Найден Геров“ в Бургас се обучават в собствено е-училище. Електронното преподаване е базирано на платформата MOODLE. Е-училището на бургаското учебно заведение е създадено преди 11 години от преподаватели по математика и информационни технологии. Учениците при постъпването си в училището получават собствени акаунти.
Така при нормален учебен процес често правят част от заданията и домашните в електронен вид. Затова не се затрудняват при работата си в електронна среда - те сами влизат в системата и решават задачи, правят тестове, качват презентации и свои проекти.
През годините ние активно сме използвали платформата на нашето е-училище за обучение, затова ни беше по-лесно да се адаптираме бързо към новите условия, каза директорката Гинка Дикова. При нормален учебен процес всички ученици от първи до седми клас получават част от заданията и домашните чрез е-училището. Те сами влизат в системата и решават задачи, правят тестове, качват презентации и свои проекти. Самите учители използват активно платформата, най- вече за провеждането на тестове и за самостоятелна работа. При обявяването на извънредното положение много бързо се адаптирахме към изцяло дистанционно обучение, допълни още г-жа Дикова.
Първите няколко дни и за деца, и за родители, и за нас учителите беше голямо приключение преминаването само към електронно учене, каза още директорката на ОУ „Найден Геров“.
Според нея екипът на училището се е справил с предизвикателство. Към момента всички ученици от първи до седми клас провеждат часовете си в е-училището. Според г-жа Дикова основните затруднения са в обучението на най-малките, които все още имат нужда от постоянната подкрепа на родителите и учителите. За радост всички те съумяват да си подадат ръка и да подпомогнат най–малките представители в училището. Забележителна е симбиозата, която се постигна между педагозите, родителите и учениците, отбеляза още директорката на ОУ „Найден Геров“. Естествено има и затруднения, които с времето ще бъдат преосмислени и изчистени.
Освен чата в собствената си е-платформа за осъществяване на синхронната комуникация учителите от ОУ „Найден Геров“ ползват още и виртуални класни стаи чрез MS TEAMS, ZOOM. Учебния процес се подпомага и от Националната електронна библиотека на учителите, създадена от МОН.
Активността на учениците, включени в електронното обучение, е сравнително висока, сочат данните от сайта. Децата са доволни и изпълняват получените задания.
За да провери нагласите на родители и ученици, училищният екип направи анкета. Благодарение на нея училището получи обратна връзка, в която разбра положителните нагласи и разбиране от страна на родителите и учениците, но и сондира проблемите, които срещат те. Родителите и учениците познават много добре своите учители, както и възможностите на платформата, намират разнообразие от образователни и тестови материали, общуват по различни канали с педагозите (не само чрез платформата), но имат нужда от повече развлекателни материали, по – голяма свобода при преподаването на учебния материал, за да разгърнат и покажат собствените си възможности, сподели г-жа Дикова. В отговор на това ръководството се ангажира да предоставим точно това, от което имат нужда децата, а именно проекто-базираното обучение, което ще подпомогне всички да се почувстват свободни да изразят личните си умения и възможности. Призовавам всички да продължават да се обучават, при тези изисквания, за да може да приключим успешно учебната година, а по-големите да кандидатстват в избраното от тях училище, каза още г-жа Дикова. Тя благодари на всички родители, ученици и педагози, които така самоотвержено се включиха в приключението на дистанционното обучение.
Нищо интересно няма в тази библиотека ,ама директорите са длъжни да се подмажат на МОН, нали име работодател.
Не са ни похарчили парите напразно!!
Останалите да вземат пример!
Присъствам редовно на уроците на първокласниците и мога спокойно да кажа "БРАВО" Адмирации!!