Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Кризата удари моловете. До 5 години една четвърт ще са затворени

Ключови думи: криза, мол, търговски център, магазини, икономика, затворен магазин

Хиляди магазини в САЩ затвориха врати през последните години, главно поради промяна в потребителските нужди и навици, пише Business Insider, цитирано от Профит бг. Основната причина за залеза на моловете е онлайн търговията, като през изминалата година приходите от този вид дейност изпревариха тези от физическите магазини.

Между 2007 и 2017 г. общо 57 000 магазина в САЩ са затворили, след нарастващата популярност на онлайн пазаруването. Нови над 5000 бяха затворените магазини през 2018 г., а през 2019 г. бройката достигна 5800 броя. Дори и големи брандове, като Victoria's Secret, JCPenney, Gap и Forever 21, затвориха част от магазините си, а 10 големи търговски вериги обявиха фалит или са в процедура по ликвидация. Съдбата на част от магазините на подобни брандове води след себе си и до затварянето на доста търговски центрове.

В следващите 5 г. прогнозите са, че в САЩ ще затворят врати около 25% от моловете. За десетилетието очакванията са, че общо 300 мола в САЩ ще приключат дейността си. Това се случва масово при напускането на 1-2 от големите наематели, каквито са посочените по-горе вериги.

Това автоматично намалява допълнително посещаемостта в търговския център, а малките търговци се опитват да си договорят по-ниски цени. За да продължат своето съществуване, част от собствениците на молове инвестират в превръщането им в развлекателни центрове.

Така – въпреки че имат по-малко наематели, те продължават да реализират почти същите приходи, но от друго направление. Business Insider разгледа подробно два подобни проекта, като установи, че в тях са добавени редица атракции, като боулинг, увеселителни паркове със зони за катерене, закрита ски писта и др.

Destiny USA е търговски център в Сиракюз, Ню Йорк, опитващ се да си възвърне предишната слава. Това е един от най-старите молове в САЩ. Ребрандирането му беше осъществено през 2012 г., като днес молът е не просто място за пазаруване.

1
Коментара по темата
1.
мдааа
26.01.2020 18:56:41
нормално. идеята на моловете беше хората да могат да изкарат там цял ден, забавлявайки се. трябваше да има всякакъв вид забавления и услуги. а те го обърнаха на търговски центрове. напълниха ги с магазини които продават едно и също на високи цени.
  Добави Коментар
Ще дърпа ушите на охраната си? Куриозна случка с Дуа Липа Скандалът с него продължава Коцето е обект на критики 
Сянката на коронавируса изплува в "Стани богат" Леко стряскащ въпрос предвид ситуацията в България ЛГБТ ще си веят знамената само в ЕС? Тръмп с нов ритник в задника на Европа Най-известната треньорка в Русия във възторг от 47-мия президент на САЩ заради решението му да бие шута на трансджендърите от спорта
Отиде на гости и веднага извади... Аръков е ексцентричен човек Махат тирето От ЦСКА с любопитно обръщение
Те не могат да пият Алкохол Земетресение в съседна страна Трус люшна румънци
Отиде си твърде млад Леджър остава легенда на киното Коментира визията на Мелания Тръмп Илиана Раева със суперлативи
Професор го "уби" Тим Коулсън с тежки думи за Неси ЕС се превърна в генератор на свръхбюрокрация и регулации за бизнеса АОБР представи приоритетите си за 2025 година