Адвокат съди АПИ заради ограничението от 90 км/ч на АМ "Тракия" - излязло му солено
40-километров участък от автомагистрала „Тракия“ е изпитание за шофьорите. И за техните портфейли. Трасето в района между Стара Загора и Чирпан е трудно да преминете без риск от морска болест, заради вълните по асфалта. Затова участъкът е с ограничение на скоростта от 90 км, въведено от АПИ през 2018 г.
Направено е пълно обследване и са набелязани всички необходими мерки, за да бъдат отстранени дефектите в компрометираната отсечка, казват от пътната агенция. Ремонтът на участъка от Стара Загора до Чирпан по автомагистрала „Тракия“ не е започнал и слабо вероятно да започне тази година, защото не са налични необходимите пари.
„Стойността на ремонта се оценява на около 60 милиона лева“, изчислява инж. Иван Досев - член на Управителния съвет на АПИ, предаде бТВ.
Междувременно отсечката продължава да бъде със скоростно ограничение от 90 км. Скорост, която над 8 хиляди шофьори не са спазили. И им е излязло солено.
Адвокат Атанас Костов получава фиш от 650 лева за превишена скорост на същата тази отсечка. И завежда първото съдебно дело срещу Агенцията за пътна инфраструктура. Юристът често пътува по магистрала „Тракия“, за да се явява по дела в София и Пловдив, а в конкретния случай е имал случай в Стара Загора. „В конкретния случай не съм забелязал знака за ограничението на скоростта“, заявява адвокат Костов, който е разбрал за него едва след като е получил фиша. Но според него този знак е незаконен, защото по закон такова ограничение може да се въведе само при ремонт, но такъв не е започнал, нито планиран. Що се отнася до становището на АПИ, че не могат да ремонтират въпросния участък на магистралата, Костов е категоричен, че „няма как виновното поведение на българската администрация да ни бъде вменено на нас, след като сме платили данъци и винетки“. По закон АПИ са длъжни да осигуряват „скоростно и безопасно“ движение по пътната мрежа.
В България е точно обратното. Леките автомобили заплащат 2/3 от сметката, а товарните 1/3. По-точно България е единствената държава, в която е така. Данните са публични, вижте ги.
Сега собствениците на товарни автомобили ще протестират да плащат още по-малко
Мунчо,
Човекът казва, че пътува често между две точно определени точки (Пловдив-София)!
Адвоката казва, че тези знаци са там според заповед на АПИ от 2018 г.!!! А съм убеден, че тези знаци, на този участък са от от преди това.
Глобата не е вреда бе човече! Чуваш ли се какви глупости блещиш? Вредата е във престъпното проектиране/изпълнение на пътища, за което вина имат длъжностните лица от АПИ!
Как да разбираш, като си се вперил като кон с капаци в глобата, и в щетите?!
Прокуратурата в този, и състав няма да направи нищо, потретвам! Защото е част от мафията, която убива по пътищата!
Разбирам те, но това не решава проблема!
Прокуратурата няма да започне нищо, както ти го написах!
Продължението ти го написах, но надали ще стане с такива адвокати, и най-вече с такава Прокуратура!
Това би следвало да доведе, и до други дела.
Не говоря за щети, а за вменяване на вина!
Колкото до знака, той е следствие на умишлени престъпления (в буквалния смисъл облагодетелстване от некачествено проектиране, или некачествено изпълнение, или и двете! За което отговорност носят длъжностните лица, а не АПИ.)
36,
Магистралата, както е по Закон трябва да е затворена във въпросния участък, а не да се поставят знаци и да се вменява нарушение от страна на даден водач! Материалните щети от калпавия път, и да караш с 90 ще ти бъдат ли признати от Съда? Не!
Говоря за факта, че има некачествено проектиране, или изпълнение, или и двете!
Кое не разбра? Причината за този знак не може да бъде престъпление!
Този участък е на 12 години!!! А, е в това състояние от 5!!! А, имат наглостта да казат, ме ремонта щял да струвал от порядъка на 40 млн.!!! А, ти ми блещиш за нематериални щети!
Не вдявам от Българско право, да!
Правото в България няма нищо общо с Правосъдието! Знаците са там от години, както написа някой, не месеци!
Ако човекът спечели делото, фактически всички глобени трябва да бъдат "помилвани". Не четеш какво пиша, а се хващаш за нещо да си чешеш пръстите!
За това написах, че ако човекъде спечели делото, то следствието трябва да са нови дела!
И, те да са са проектирането, или изпълнението!
Потретвам, докато масовата безотговорност е факт нищо добро не ни! Това трябва да бъде прекъснато!!!
Така или иначе ще я плати!
АПИ е Държавна агенция, а не частна структура! За това, и няма да спечели делото, а ако го спечели, както казах знака е турен поради причина! Тя е некачествено изпълнение! Мотива е присвояване на солодни финансови средства. Основанието е корупция не в АПИ, а в Министерството което назначава тоз и онзи в агенцията!
Чети! Казах да се съдят точно определени длъжностни лица, които носят отговорност! Самото АПИ не носи отговорност! Носят я лицата, които са си сложили подписите. Чети!
Не е адекватно да има ограничение 90 на магистрала,което в прочем вече продължава към 4 години
Не е адекватно да измиват ръцете с глупости от сорта на "това ограничение е там,за да не си чупите колите" след като в цялата държава се карат бракувани барутници и трошки от Германия,Англия,Италия и т.н дето ги продават за скрап но в България идват като "нов внос"
Не е нормално също когато тея кенефи на колела минават прегледи да,го минават срещу 20 лева,може да е буташ колата до сервиза ама имаш ли 20 лева минал си
Не е нормално да не искате да влизате в правия път,но да имате претенций за Европейски заплати,Европейски закони,Европейски манталитет,след като вие сте селяндури с мозъци колкото на една кокошка
Плащайте си с кеф тогава,губете по 1 час на магистралата само защото държавата е абдикирала и не и се занимава,че на сичкото отгоре решила и да събира данък за това,че е немърлива
айде с здраве
Знам за какво ще ги Съди! Но, все едно да осъди себе си!
Казвам за какво още трябва да бъдат съдени!
И, по-точно не самото АПИ, а длъжностните лица, които са сложили подписите си!
Масовата безотговорност трябва да бъде прекъсната, защото тя е предпоставката за смъртните случаи в България по пътищата.
Коя Прокуратура да се занимава? На Гешев ли? Нещо се обърка!
Първо в Български Съд, после другаде! Където няма да защитават мафията.
Също така трябва да се съди АПИ (и, по-точно експертите, които са сложили подписите си), и за некачественото строителство, което е планирано от тях!
Другият вариант е изпълнителя да не е изпълнил проекта, но това означава че АПИ е приел неизпълнен проект!
Или, трябва да се осъдят и фирмата/те изпълнител/и, и АПИ!!!
И, не според адвоката е незаконен, а според Законодателството ни! Той просто тълкува част от ЗДП, който касае ограниченията по магистрали!
На този трябва да му скъсат задника та да му държи няколко години.