Вашият сигнал Връзка с Флагман

На среща в регионалното министерство настоях Карнобат да влезе в новата ОП „Региони в растеж”

На среща в регионалното министерство настоях Карнобат да влезе в новата ОП „Региони в растеж” Само 40 големи града са в нея, моноцентричният модел обрича на обезлюдяване други големи райони в България, каза кметът на Карнобат Георги Димитров
Ключови думи: георги димитров, кмет на карнобат, карнобат, оп региони в растеж, обезлюдяване, обществен транспорт

Кметът на Карнобат Георги Димитров се срещна с ресорния зам.-министър в МРРБ и постави проблеми, свързани с общината, която управлява четвърти мандат. Основната тема е липсата на възможност за по-малките общини да кандидатстват по новата ОП "Региони в растеж". 

- Г-н Димитров, били сте на среща в Министерството на регионалното развитие, какви теми, свързани с Карнобат, поставихте на нея?

- Основният проблем, който представих на срещата, е, че само град Бургас влиза в новата ОП „Региони в растеж”. Потърсихме възможност това да се случи и с двата големи града – Айтос и Карнобат. Оказва се, че 225 общини към настоящия момент са в Програмата за развитие на селските райони и само 40 от големите градове попадат в новата ОП „Региони в растеж”.  А именно в нея са мерките за енергийна ефективност, които можехме да реализираме и всичко онова, което касае градската среда. Този ресурс в момента се съсредоточава в големите градове.

Ние не искаме да ощетяваме бюджета, нормално е да се развиват големите градове, но преследването на моноцентричен модел обрича на обезлюдяване други големи райони в България и не става дума само за Северозападна, за която сме свикнали да говорим. Това се случва вече и в селата в Бургаска област.

- Превозвачите се отказаха да протестират за три месеца, но проблемът в Бургаска област засяга най-много Карнобат. Какви бяха исканията им във връзка с транспорта в карнобатско?

- По този въпрос бях на среща с министъра на транспорта преди изборите. Субсидиите, които получаваме, са твърде малко. За 30 населени места в община Карнобат, ние получаваме субсидии само за село Раклица.

- Как се стига до този казус, защо няма субсидии за останалите 29 села?

- Истината е, че методиката за определяне на тези субсидии е грешна. Тя важи са населени места с полупланински характер и такива, в които има повече жители. Нашият проблем обаче е, че не можем да обслужваме селата с малко хора. Там може да има от един до пет души, но те имат потребност да отидат до големия град, да си купят стоки от първа необходимост. В 7-8 села в карнобатско вече нямаме и магазини и хората дори хляб не могат да си купят.

Най-големият ни проблем е транспортното обслужване в селищната система. В Бургаска област най-големи проблеми има в Малко Търново и в Карнобат.

- Как може да се решат тези проблеми?

Общините нямаме нито финансов механизъм, чрез който да дофинансираме тази дейност, нито имаме материалните възможности. Да не говорим, че алтернативното решение да създаваме собствени губещи автотранспортни предприятия е немислима и неразумна идея.

- Какви са реалните загуби на фирмите, за които те претендират в Карнобат?

- За нашата община те са над 70 хиляди лева. Най-големият проблем е при нас, защото имаме най-много села в цялата област. Не всички от тях са равностойни. По отношение на големите села като Антимово, Драганци, например, нямаме проблем с транспортното обслужване. Там фирмата не може да каже, че е на загуба. Може да не е на печалба, но поне е на нула, тъй като има много повече пътници. За Кликач и Соколов е същото, но това не се отнася например за селата Железник, Сан Стефано, Добриново, Деветак, Деветинци, Глумче, Зимен. Проблемът там е голям и е от много дълго време.

4
Коментара по темата
4.
Кирчо
13.01.2020 12:19:14
Да те пратим при Нено Димов да си говорите ...в килията
3.
аз
12.01.2020 11:59:50
Голям пиар!Стига моля!
2.
Дернев
10.01.2020 19:12:25
Правилна стъпка, кмете. Търсете съвместни проекти за финансиране с Бургас и Варна. Трябва да сте в течение на плановете за развитие в Карнобат. А такова със сигурност ще има. Дори американците ще натиснат за ускоряване на връзките с Александруполис.
1.
RE-1
10.01.2020 18:01:54
Нещо друго не са разисквали с г-жа Деница Николова ?
Он си знае.
  Добави Коментар
„Вкусът на България“ се завърна в ефира Приключенията и срещите с Мария Жекова ще бъдат всяка събота от 11:00 часа Шефът на „Пирогов“ с добра новина, всички пострадали при пожара в Кочани са екстубирани Един от най-тежко пострадалите вече е изписан, каза той
Бременна ли е Натали Трифонова Мартин Чой бил щастливецът Ванс отиде в Гренландия, нахока Дания и обеща сделка в стил Тръмп без военна сила Вицепрезидентът е уверен, че САЩ ще поемат контрола над Гренландия
Радост: Данъкът на тези автомобили у нас ще е по-нисък от догодина Мотивът на вносителите е да се насърчи използването на екологични и по-икономични алтернативи на традиционните горива Пиян без книжка участвал в тежката катастрофа на АМ "Тракия" Двама са загиналите 
България ще се разделя на 4 района за планиране Столицата се обособява като отделен район Осем са регистрираните случаи на бактериален менингит от началото на годината Заболеваемостта е много ниска в България
Мъск продаде „Екс“ на своята компания за изкуствен интелект Сделката за всички акции е на стойност 45 млрд. долара Днес ще има частично слънчево затъмнение Феноменът ще бъде впечатляващ за милиони хора в Европа, Северна Америка и части от Африка
Ужас на АМ „Тракия“, летят линейки - има жертви Временно движение се осъществява в активната и аварийната лента От фермата до магазина: Цената на агнешкото скача двойно Овцевъдите призовават месото да се купува директно от производителя