Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

На среща в регионалното министерство настоях Карнобат да влезе в новата ОП „Региони в растеж”

Само 40 големи града са в нея, моноцентричният модел обрича на обезлюдяване други големи райони в България, каза кметът на Карнобат Георги Димитров
Ключови думи: георги димитров, кмет на карнобат, карнобат, оп региони в растеж, обезлюдяване, обществен транспорт

Кметът на Карнобат Георги Димитров се срещна с ресорния зам.-министър в МРРБ и постави проблеми, свързани с общината, която управлява четвърти мандат. Основната тема е липсата на възможност за по-малките общини да кандидатстват по новата ОП "Региони в растеж". 

- Г-н Димитров, били сте на среща в Министерството на регионалното развитие, какви теми, свързани с Карнобат, поставихте на нея?

- Основният проблем, който представих на срещата, е, че само град Бургас влиза в новата ОП „Региони в растеж”. Потърсихме възможност това да се случи и с двата големи града – Айтос и Карнобат. Оказва се, че 225 общини към настоящия момент са в Програмата за развитие на селските райони и само 40 от големите градове попадат в новата ОП „Региони в растеж”.  А именно в нея са мерките за енергийна ефективност, които можехме да реализираме и всичко онова, което касае градската среда. Този ресурс в момента се съсредоточава в големите градове.

Ние не искаме да ощетяваме бюджета, нормално е да се развиват големите градове, но преследването на моноцентричен модел обрича на обезлюдяване други големи райони в България и не става дума само за Северозападна, за която сме свикнали да говорим. Това се случва вече и в селата в Бургаска област.

- Превозвачите се отказаха да протестират за три месеца, но проблемът в Бургаска област засяга най-много Карнобат. Какви бяха исканията им във връзка с транспорта в карнобатско?

- По този въпрос бях на среща с министъра на транспорта преди изборите. Субсидиите, които получаваме, са твърде малко. За 30 населени места в община Карнобат, ние получаваме субсидии само за село Раклица.

- Как се стига до този казус, защо няма субсидии за останалите 29 села?

- Истината е, че методиката за определяне на тези субсидии е грешна. Тя важи са населени места с полупланински характер и такива, в които има повече жители. Нашият проблем обаче е, че не можем да обслужваме селата с малко хора. Там може да има от един до пет души, но те имат потребност да отидат до големия град, да си купят стоки от първа необходимост. В 7-8 села в карнобатско вече нямаме и магазини и хората дори хляб не могат да си купят.

Най-големият ни проблем е транспортното обслужване в селищната система. В Бургаска област най-големи проблеми има в Малко Търново и в Карнобат.

- Как може да се решат тези проблеми?

Общините нямаме нито финансов механизъм, чрез който да дофинансираме тази дейност, нито имаме материалните възможности. Да не говорим, че алтернативното решение да създаваме собствени губещи автотранспортни предприятия е немислима и неразумна идея.

- Какви са реалните загуби на фирмите, за които те претендират в Карнобат?

- За нашата община те са над 70 хиляди лева. Най-големият проблем е при нас, защото имаме най-много села в цялата област. Не всички от тях са равностойни. По отношение на големите села като Антимово, Драганци, например, нямаме проблем с транспортното обслужване. Там фирмата не може да каже, че е на загуба. Може да не е на печалба, но поне е на нула, тъй като има много повече пътници. За Кликач и Соколов е същото, но това не се отнася например за селата Железник, Сан Стефано, Добриново, Деветак, Деветинци, Глумче, Зимен. Проблемът там е голям и е от много дълго време.

4
Коментара по темата
4.
Кирчо
13.01.2020 12:19:14
Да те пратим при Нено Димов да си говорите ...в килията
3.
аз
12.01.2020 11:59:50
Голям пиар!Стига моля!
2.
Дернев
10.01.2020 19:12:25
Правилна стъпка, кмете. Търсете съвместни проекти за финансиране с Бургас и Варна. Трябва да сте в течение на плановете за развитие в Карнобат. А такова със сигурност ще има. Дори американците ще натиснат за ускоряване на връзките с Александруполис.
1.
RE-1
10.01.2020 18:01:54
Нещо друго не са разисквали с г-жа Деница Николова ?
Он си знае.
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта