Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

На среща в регионалното министерство настоях Карнобат да влезе в новата ОП „Региони в растеж”

Само 40 големи града са в нея, моноцентричният модел обрича на обезлюдяване други големи райони в България, каза кметът на Карнобат Георги Димитров
Ключови думи: георги димитров, кмет на карнобат, карнобат, оп региони в растеж, обезлюдяване, обществен транспорт

Кметът на Карнобат Георги Димитров се срещна с ресорния зам.-министър в МРРБ и постави проблеми, свързани с общината, която управлява четвърти мандат. Основната тема е липсата на възможност за по-малките общини да кандидатстват по новата ОП "Региони в растеж". 

- Г-н Димитров, били сте на среща в Министерството на регионалното развитие, какви теми, свързани с Карнобат, поставихте на нея?

- Основният проблем, който представих на срещата, е, че само град Бургас влиза в новата ОП „Региони в растеж”. Потърсихме възможност това да се случи и с двата големи града – Айтос и Карнобат. Оказва се, че 225 общини към настоящия момент са в Програмата за развитие на селските райони и само 40 от големите градове попадат в новата ОП „Региони в растеж”.  А именно в нея са мерките за енергийна ефективност, които можехме да реализираме и всичко онова, което касае градската среда. Този ресурс в момента се съсредоточава в големите градове.

Ние не искаме да ощетяваме бюджета, нормално е да се развиват големите градове, но преследването на моноцентричен модел обрича на обезлюдяване други големи райони в България и не става дума само за Северозападна, за която сме свикнали да говорим. Това се случва вече и в селата в Бургаска област.

- Превозвачите се отказаха да протестират за три месеца, но проблемът в Бургаска област засяга най-много Карнобат. Какви бяха исканията им във връзка с транспорта в карнобатско?

- По този въпрос бях на среща с министъра на транспорта преди изборите. Субсидиите, които получаваме, са твърде малко. За 30 населени места в община Карнобат, ние получаваме субсидии само за село Раклица.

- Как се стига до този казус, защо няма субсидии за останалите 29 села?

- Истината е, че методиката за определяне на тези субсидии е грешна. Тя важи са населени места с полупланински характер и такива, в които има повече жители. Нашият проблем обаче е, че не можем да обслужваме селата с малко хора. Там може да има от един до пет души, но те имат потребност да отидат до големия град, да си купят стоки от първа необходимост. В 7-8 села в карнобатско вече нямаме и магазини и хората дори хляб не могат да си купят.

Най-големият ни проблем е транспортното обслужване в селищната система. В Бургаска област най-големи проблеми има в Малко Търново и в Карнобат.

- Как може да се решат тези проблеми?

Общините нямаме нито финансов механизъм, чрез който да дофинансираме тази дейност, нито имаме материалните възможности. Да не говорим, че алтернативното решение да създаваме собствени губещи автотранспортни предприятия е немислима и неразумна идея.

- Какви са реалните загуби на фирмите, за които те претендират в Карнобат?

- За нашата община те са над 70 хиляди лева. Най-големият проблем е при нас, защото имаме най-много села в цялата област. Не всички от тях са равностойни. По отношение на големите села като Антимово, Драганци, например, нямаме проблем с транспортното обслужване. Там фирмата не може да каже, че е на загуба. Може да не е на печалба, но поне е на нула, тъй като има много повече пътници. За Кликач и Соколов е същото, но това не се отнася например за селата Железник, Сан Стефано, Добриново, Деветак, Деветинци, Глумче, Зимен. Проблемът там е голям и е от много дълго време.

4
Коментара по темата
4.
Кирчо
13.01.2020 12:19:14
Да те пратим при Нено Димов да си говорите ...в килията
3.
аз
12.01.2020 11:59:50
Голям пиар!Стига моля!
2.
Дернев
10.01.2020 19:12:25
Правилна стъпка, кмете. Търсете съвместни проекти за финансиране с Бургас и Варна. Трябва да сте в течение на плановете за развитие в Карнобат. А такова със сигурност ще има. Дори американците ще натиснат за ускоряване на връзките с Александруполис.
1.
RE-1
10.01.2020 18:01:54
Нещо друго не са разисквали с г-жа Деница Николова ?
Он си знае.
  Добави Коментар
Министерството на туризма представи България на много голямо туристическо изложение В Дания Борисов с извънреден ход след екшъна на "Възраждане" на пъпа на София Осъждаме политическата агресия и риторика, която подменя политическия дебат и въвежда в заблуждение общественото мнение по отношение на членството на България в Еврозоната, посочват от партията на Борисов
Карлос Насар разкри мечтите си и обяви: Господ винаги ме среща с правилните хора Когато скъсах ахилес, от федерацията спряха да ми вдигат телефона, обяви олимпийският шампион Искате бели зъби? Лесни начини да ги постигнете в домашни условия Едва ли има някой, който не би искал да има красива усмивка, на която всеки да се възхищава
Огромен проблем пред Южното Черноморие Южното Черноморие е поставено под риск да остане без питейно-битово водоснабдяване през летните месеци Напрежение на протеста на "Възраждане", има пострадали Какво се случва в София?
Костадинов: 10 хиляди българи се борим за свободата на другите 6 490 000 Ето какво твърди политикът Ранени полицаи и арести на протеста на „Възраждане” "Възраждане" запали чучула с лицата на видни европейски лидери в центъра на София. Това съобщиха от пресцентъра на партията
"Погребаха" го Фалшива новина стресна феновете на Захари Бахаров Масови фалити на производители заради олио от Украйна В момента цените на външните пазари са ниски, на вътрешния също не се наблюдава покачване, въпреки поскъпването има на всички стоки
Жали 10-годишна присъда за убийство, бил невинен През 2023 година той уби приятеля си Тони Тоневски Марин Киров: Ключова задача пред държавата е основен ремонт на пътя Бургас-Созопол-Приморско-Царево Ето какво каза кметът на Царево