Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Всеки четвърти българин никога не е използвал интернет

От НСИ отчитат, че потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 57,5% посочват, че извършват телефонни или видеоразговори по интернет
Ключови думи: интернет, мрежа, достъп, технолигии, българин, статистически институт

75,1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си. Това показват резултатите от проведеното изследване за използването на информационни и комуникационни технологии, съобщава Националният статистически институт.

За десетгодишен период се отчита ръст от 42%. За достъп до интернет домакинствата използват мобилна връзка чрез мрежата на мобилните телефонни оператори (64%) и фиксирана кабелна връзка – 57,8%. През тази година с най-висок относителен дял на домакинства с достъп до интернет е Югозападният район (77,8%), а с най-нисък е Северозападният район – 70,8%. Домакинствата с деца използват по-активно глобалната мрежа, като 90,5% от тях имат достъп до интернет спрямо 69,9% за домакинствата без деца.

През 2019 г. 24,8% от домакинствата нямат достъп до интернет в домовете си. Половината от тях (50,3%) смятат, че нямат нужда от него (не е полезен, интересен и др.), 41,9% посочват като основна причина липсата на знания и умения за работа с интернет, а според 24.3% разходите за достъп са твърде високи. 66,8% от сънародниците ни на възраст между 16 и 74 години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място. 53,9% пък се възползват от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден.

Най-активни потребители на интернет са лицата с висше образование (91,7%), както и младите хора на възраст между 16 и 24 години – 90,3%. През тази година една четвърт от българите (24,5%) никога не са използвали интернет, като за десетгодишен период относителният им дял е намалял повече от два пъти.

От НСИ отчитат, че потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 57,5% посочват, че извършват телефонни или видеоразговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger), а 52,9% участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat и др.).

Най-малко използват интернет за участие в онлайн консултации, анкети или гласувания по обществени или политически въпроси – 3,5%. Мъжете слушат музика онлайн повече от жените - съответно 31,9 и 27,6%. Жените от своя страна са по-активни в търсенето на информация, свързана със здравето – 37,8% при 22,7% за мъжете.

Относителният дял на лицата, които използват складово пространство в интернет за съхранение на документи, снимки, музика, видео или други файлове, е 17,6%, като потребители на облачни услуги са 18,6% от мъжете и 16,7% от жените. В сравнение с 2014 г. най-голям ръст в използването на този вид услуга се наблюдава при лицата на възраст от 25 до 34 години – 13,5%. 25,4% от сънародниците ни са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт, като: - 19,8% са получавали информация от уебсайт или приложение на публична институция; - 12,5% са изтегляли официални документи, формуляри, декларации, отчети и др.; - 10,2% са подавали онлайн попълнени формуляри, декларации или отчети.

При използването на предлаганите онлайн услуги от публични институции жените са по-активни от мъжете - съответно 26,4 и 24,5%. 21,7% от българите са пазарували онлайн за лични цели през последните 12 месеца. Най-активни при купуването на стоки и услуги онлайн са хората във възрастовата група 25 - 34 години с относителен дял 40,4%, докато само 2,1% от населението на възраст 65 - 74 години прави поръчки по интернет. Жените пазаруват онлайн повече от мъжете - съответно 22,7 и 20,6%.

Никога не са пазарували по интернет 35,7% от българите, като основните причини са: предпочитание към пазаруването на място, лоялност към магазините или просто навик (31,4%); липса на знания и умения (5,4%); опасения относно връщане на стоките и възможностите за рекламация (4,3%). Всеки четвърти българин (26,2%) прави резервни копия на своите файлове на външен носител или в складово пространство в интернет, за да предотврати евентуална загуба на информация, пише news.bg

1
Коментара по темата
1.
ко,ко...?
06.12.2019 16:16:47
Амчи нормално,то „фейса” е в МОБИЛНИЯ телефон,а не в домашния.За кво й е на баба и дедо интернет в дома като интернета си е в гсм-а бря!
  Добави Коментар
Виктор от „Биг Брадър“ се жени, но не за Беба Бургаският мачо изненада всички, като замени бившата си съквартирантка със звезда от "Хелс Китчън" Зимната разходка може да е извънредно опасна Изненадваща ситуация в САЩ
Спа с 1000 мъже, но иначе е... "Тиха, сякаш срамежлива..."  Откриха изложба с древни находки, вицепрезидентът във възторг Плодовете на вашия труд са нова голяма доза самочувствие, че сме велик народ, каза Илияна Йотова на археолозите
Силно замърсяване на водата в... Италия Разтърси мрежата Диона със скандални думи
Чудна зимна супа Вкусна и полезна Горанов: Ще пишат Асен Василев в учебниците, защото показа как хората да са богати със заеми  В мирно време той направи революция, коментира бившият финансов министър от ГЕРБ
Почина известен бивш спортист От този свят си отиде двукратен участник на олимпиада Зарязана и ограбена Дори Кристин Дейвис може да бъде отрязана в любовта
Огромна трагедия в София Тролей блъсна и уби пешеходка Пише история Станимир Стоилов е като фурия начело на турски отбор