Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Всеки четвърти българин никога не е използвал интернет

От НСИ отчитат, че потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 57,5% посочват, че извършват телефонни или видеоразговори по интернет
Ключови думи: интернет, мрежа, достъп, технолигии, българин, статистически институт

75,1% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си. Това показват резултатите от проведеното изследване за използването на информационни и комуникационни технологии, съобщава Националният статистически институт.

За десетгодишен период се отчита ръст от 42%. За достъп до интернет домакинствата използват мобилна връзка чрез мрежата на мобилните телефонни оператори (64%) и фиксирана кабелна връзка – 57,8%. През тази година с най-висок относителен дял на домакинства с достъп до интернет е Югозападният район (77,8%), а с най-нисък е Северозападният район – 70,8%. Домакинствата с деца използват по-активно глобалната мрежа, като 90,5% от тях имат достъп до интернет спрямо 69,9% за домакинствата без деца.

През 2019 г. 24,8% от домакинствата нямат достъп до интернет в домовете си. Половината от тях (50,3%) смятат, че нямат нужда от него (не е полезен, интересен и др.), 41,9% посочват като основна причина липсата на знания и умения за работа с интернет, а според 24.3% разходите за достъп са твърде високи. 66,8% от сънародниците ни на възраст между 16 и 74 години използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място. 53,9% пък се възползват от ресурсите на глобалната мрежа по няколко пъти на ден.

Най-активни потребители на интернет са лицата с висше образование (91,7%), както и младите хора на възраст между 16 и 24 години – 90,3%. През тази година една четвърт от българите (24,5%) никога не са използвали интернет, като за десетгодишен период относителният им дял е намалял повече от два пъти.

От НСИ отчитат, че потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 57,5% посочват, че извършват телефонни или видеоразговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger), а 52,9% участват в социални мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat и др.).

Най-малко използват интернет за участие в онлайн консултации, анкети или гласувания по обществени или политически въпроси – 3,5%. Мъжете слушат музика онлайн повече от жените - съответно 31,9 и 27,6%. Жените от своя страна са по-активни в търсенето на информация, свързана със здравето – 37,8% при 22,7% за мъжете.

Относителният дял на лицата, които използват складово пространство в интернет за съхранение на документи, снимки, музика, видео или други файлове, е 17,6%, като потребители на облачни услуги са 18,6% от мъжете и 16,7% от жените. В сравнение с 2014 г. най-голям ръст в използването на този вид услуга се наблюдава при лицата на възраст от 25 до 34 години – 13,5%. 25,4% от сънародниците ни са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт, като: - 19,8% са получавали информация от уебсайт или приложение на публична институция; - 12,5% са изтегляли официални документи, формуляри, декларации, отчети и др.; - 10,2% са подавали онлайн попълнени формуляри, декларации или отчети.

При използването на предлаганите онлайн услуги от публични институции жените са по-активни от мъжете - съответно 26,4 и 24,5%. 21,7% от българите са пазарували онлайн за лични цели през последните 12 месеца. Най-активни при купуването на стоки и услуги онлайн са хората във възрастовата група 25 - 34 години с относителен дял 40,4%, докато само 2,1% от населението на възраст 65 - 74 години прави поръчки по интернет. Жените пазаруват онлайн повече от мъжете - съответно 22,7 и 20,6%.

Никога не са пазарували по интернет 35,7% от българите, като основните причини са: предпочитание към пазаруването на място, лоялност към магазините или просто навик (31,4%); липса на знания и умения (5,4%); опасения относно връщане на стоките и възможностите за рекламация (4,3%). Всеки четвърти българин (26,2%) прави резервни копия на своите файлове на външен носител или в складово пространство в интернет, за да предотврати евентуална загуба на информация, пише news.bg

1
Коментара по темата
1.
ко,ко...?
06.12.2019 16:16:47
Амчи нормално,то „фейса” е в МОБИЛНИЯ телефон,а не в домашния.За кво й е на баба и дедо интернет в дома като интернета си е в гсм-а бря!
  Добави Коментар
В Германия разрешиха да се гласува и с карнавални костюми Успоредно с изборите за Бундестаг се провеждат и традиционните улични шествия с маскарадни дрехи Студ и мраз ни чакат и днес въпреки слънцето Максималните температури ще са между минус 2° и 3°, в югозападните райони до 6°-7°, в София - около 2°
Орбан моли любезно хранителните вериги да спрат поскъпването , ако не - ето какво следва Унгарският премиер обяви и доживотни  данъчни облекчения за майките, които имат най-малко две деца Италианският вицепремиер агитира за крайнодесните в Германия Матео Салвини обяви, че подкрепя думите на Мъск
17-годишната Мира Андреева шокира всички в Дубай Рускинята победи на финала датчанката Клара Таусон Частични местни избори на няколко места в страната Гласуват в Благоевград, Пазарджик, Плевен и Шумен
Великобритания налага нови сериозни санкции на Русия Лондон вече е санкционирал над 1900 физически лица и компании Русия извърши ракетни атаки и удари с дронове срещу Украйна И двете страни отричат да са атакували цивилни граждани във войната, която ще отбележи третата си годишнина в понеделник
Месни Заговезни е - Неделя Месопустна През 2025 година Сирни Заговезни се пада на 2 март 3 смутита за топене на корема Детоксикират организма
Мъж е убит, а двама полицаи са ранени при нападение с нож във Франция За пръв път Макрон нарече случай от този тип с истинското му име - ислямски терористичен акт  Ето как ни лъжат с филтриращите кани за вода Рекламираното пречистване на чешмяната вода от всички замърсители с тяхна помощ се оказва невярно