Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Летище Бургас почти ще спре работа през тази зима

Концесионерът на летище Бургас очевидно насочва повече основните си сили през зимата към другия терминал, който стопанисват - във Варна
Ключови думи: Полети, Летище Бургас, Фрапорт, Варна, Летище Варна, ТИМ

Летище Бургас се очертава да е почти пусто през зимата и да обслужва още по-малко полети, пише Burgas1.org

Стартиралата през миналата година целогодишна линия Москва-Бургас на авиокомпания Аерофлот ще бъде прекратена през зимните месеци в Бургас и това ще намали обслужваните полети на само 6 седмично. Летище, което обслужва по един самолет на ден едва ли може да се нарече работещо.

Концесионерът Фрапорт очевидно се чувства по-добре във второто управлявано от тях летище - Варна, където с по-голямо желание откриват нови целогодишни маршрути.

Общинският фонд за финансиране на целогодишни полети до Бургас остава неизразходван вече няколко години, след като нито една авиокомпания не пожела да се включи в общинската програма за стимулиране на полети извън сезона. Дори е малко странно упорството все пак да бъдат поддържани двете рехави зимни линии до Бургас, вместо летището да бъде затворено напълно за 6 месеца и разходите да бъдат свалени до минимум.

Ако отворите фейсбук страницата на Летище Бургас, след няколко секунди ще ви стане ясно, че това не е летище, което работи за своя град и жителите в него. Публикациите на официалната страница са почти изцяло на английски с някои малки изключения. Далеч сме от мисълта, че от летището не обичат родния език. По-скоро за Летище Бургас българските клиенти са маловажни. Тук се обслужват най-вече чуждестранни туристи през няколкото летни месеци.

Очевиден е и провалът на Община Бургас да се пребори за целогодишно работещо летище.

През зимата до Бургас ще летят авиокомпания S7 от Москва – 4 полета седмично и Wizz Air от Лутън - 2 полета седмично. На нашия въпрос "Какви според вашите анализи са причините за интереса за зимни полети към Варна и липсата на такъв към Бургас?" от пресслужбата на летището отговориха така: "Повече възможности за връзка към София и Европа с други авиокомпании – Bulgarian Air, Wizz Air, Austrian, S7, Turkish, Israir."

56
Коментара по темата
56.
Бургаски
12.11.2019 16:41:07
УРА, най-после ще спя спокойно.Ех, ако можеше и през лятото да не работи.
55.
Петър
12.11.2019 15:55:49
a,
Това е двустранен процес!
Нима авиокомпаниите нямат интерес да разширят линиите си? Оператора обаче има интерес да намали разходите си за обслужване на терминала с оглед на факта, че оперира, и друг (Варна)!
"Грешка" е, че Държавата даде концесия на този оператор. Това е загуба за цялата област, а не само за Бургас!
54.
a
12.11.2019 08:46:43
Не оператора, а авиокомпаниите решават да летят ли до дадена дестинация или не.
53.
Някой си
11.11.2019 20:51:24
Споко, Варна, летището на Бургас бачка с пълна пара.............
52.
До 45
11.11.2019 19:40:54
Браво. Кратко и същевременно описателно. Такава безнадеждност никога не е обземало бургазлии, обаче и бая сме заспали и сме като зомбита. Поставихме се сами в това положение.
51.
D
11.11.2019 19:36:48
Пристанище без кораби !
Летище без полети !
Град без граждани!
50.
Дрон
11.11.2019 19:22:27
Живата класика, Флагман така ви искам. Чудесен материал за хейт. Тук ви е силата.
49.
Бургазлияя
11.11.2019 15:20:29
Няма нужда от хейтване, кви са ТИМаджии, кви са общинарите. Нито едните, нито другите ще си признаят какво са направили или ненаправили за да сме в сегашното положение.
Дали е местен шовинизъм от страна на варненци, дали наште общинари са проспали.....това няма как да разберем и никой няма да си признае.
Но ако скъпия ни кмет не е проумял, че да за се развива този град, да е атрактивен за младите, да има сериозен бизнес, да се откриват нови производства, трябват ежедневни полети от Европа до Бургас, а защо не и от други летища.
Според мен преди време заради ежедневните полети от/до София варненци използваха и ето и резултата, за няколко години си развиха летището и даже вече си имат и втори самолет на WIZZ при тях.
А за съжаление с ежедневните им вече полети до Виена и Истанбул толкова дръпнаха, че нямат стигане, практически може да се лети до целия свят от Варна.
А ние лапнишараните - зарибяват ни само, с Райън, с Jet2, с Laudaair – и накрая затварят летището.
А ще има ли интерес – то той няма да е веднага, ама нали има и общински фонд бюджетиран за тази цел, а ако има полети на Сарафово ще се появат и коли от Ямбол, от Сливен, че и заралийски да посрещат и изпращат и като допълнение и мераците на тукашните еснафи за шопинг уйкенди до Милано, Мюнхен и прочее.....и нещата ще се получат.
Но първо и задължително трябва да има предпоставка за сериозните корпорации да стъпят тук и докато не го разберат в голямата къща с колоните на главната....ще сме си глуха провинция и ще си посрещаме и изпращаме децата я на Варна, я на Сф.
48.
ТИМ
11.11.2019 10:40:48
И на двете летища концесионера е един и същ. ТИМ са варненци и предпочитат да си развиват варненския регион. Бургаски регион да го духа.
Всичко е толкова просто. Преебани сме.
47.
XX
11.11.2019 09:59:54
@44
Преди 10ти "повече комунизъм и москва" ли ревеше?!
46.
До 42
11.11.2019 09:30:58
Пишеш небивалици. В света на бизнеса никой няма да си жертва печалбата, за да му е кофти на другия град. Да не говорим, че Варна и Бургас за със знак за равенство, както за управляващи, така и за инвеститори.
45.
Черноморец Бургас
11.11.2019 08:55:39
Пристанище без кораби !
Летище без полети !
Град без граждани!
44.
vvv
11.11.2019 07:38:35
Тази тъпа статия е пълна пропаганда и настрокване на негативно мнение. Полетите от Бургас зимата винаги са били само на wizz i s7. Мин год Аерофлот се пробваха да вземат клиентите на s7 но неуспеха. имаха по 15 пътника и за това спряха линията. И тъй като Бургаското е два пъти по натоварено през лятото,а админ и управляващите са във Варна (тим) е нормално там да дърпат редовни линии,kоето стимулира и др им бизнеси,хотели и прочие.Отделно така постогат по равномерно разпределение на годишния поток пътници,тъй като колкото повече толкова повече летищни операторо
43.
Хакана̀ бургазлия
11.11.2019 01:44:46
Едно време имаше по 3 полета през зимата до София, по 1 до Пловдив,Русе и др. Лятото имаше по 30 полета до Германия само. Сега няма работеща икономика в Бургас,няма културен живот, няма я старата бохема, няма здравеопазване, ред и спокойствие! Само големи усти и новодошли селяндури от селата и 6bf21Плевенско,Ямболско,Видинско....
42.
Иван
10.11.2019 23:05:10
ТИМ си поддържат града Варна, всички полети зимата са натам, а управляващите в Бургас да им ръкопляскат.
41.
Един въпрос
10.11.2019 22:30:54
Защо не го затворите на цяло. От Манчестър няма нито един полет зимата.Супер неудобно след фалита на Tomas Cook не знам какво ще е лятото.
40.
XX
10.11.2019 22:03:03
@9
Пий си хапчената, идиот...
Он топик: демокрация и пазарна икономика...
39.
Фи
10.11.2019 21:13:21
Пак конспирации. Какво да решават кой къде ще каца като самите авиокомпании спират да летят до Бс, никой не ги гони и не ги спира умишлено, просто явно няма никакъв интерес към дестинацията и съответно летището е принудено да затвори. А Бургас се затвърждава като ножкарски, комплексарски, наркомански град, където дори не е безопасно петък или събота (защото само тогава има някакво подобие на нощен живот досущ като по селата) да излезе човек или компания да се забавлява без да се налага да се оглежда през рамо докато ходи в сумрака. Положението е като селска сватба - музика и здрав бой.
38.
!!!!!!!!!!!!!!!!!
10.11.2019 21:11:55
Престъпността в България дойде след свалянето на комунизма.
37.
*********
10.11.2019 21:06:01
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
36.
общинари и боклуци
10.11.2019 20:59:33
Герб, БСП, НФСБ, Средна Европейска Класа ( СЕК ) на Жора Манев, СДС, МДС и всички останали по дребни селски тарикати в общината, от дълги годи се менкате, купувате, продавате , строите, влачите, пълните гуши и залъгвате простолюдието да гласува за вас. Вече никой не ви се връзва, последната избирателна активнос е 35 %, все тарикатчета и местни ваши " приятелчета ", дребни душички, надяващи се да се наредят на баницата. Всички вие и онези на национално ниво, прогонихте и унищожихте този град. Напълнихте го със селяндури, дребни бандитчета и наркотрафикантчета, наркоманизирахте го , опростачихте го, циганизирахте го и него. Един ден хората ще ви се отблагодарят подобаващо, ще ви потърсят сметка за имотите които заграбихте, палатите които построихте, за банковите сметки които натрупахте, гърбейки всички. Очаквайте го, няма да го забравим
35.
Е на ТВА
10.11.2019 20:51:28
За неосведомените : Фрапорт е параван зад който стои групировката ТИМ, бившите мушмороци от военното контраразузнаване преродили се като капиталисти. Впрочем самият преход в България се ръководи и контролира от така наречените комунисти които са си чиста проба най отявлени капиталисти. В заключение, след като комунистическите икономически групировки държат летищата и властта естествено че ще решат къде да кацата и излитат самолетчетата.
34.
Morsel
10.11.2019 20:45:23
Не могат да ни вземат едно нещо и това е морето! Дано настъпят по- добро дни за бургазлии!
33.
jeko
10.11.2019 20:40:54
Бургас- обезлюден? Пълни глупости! Спрете с това тенденциозно отношение към нашия град!
32.
Реалист
10.11.2019 20:21:55
Хайде сега нагласените позицийки и хората на заплатки където взимат цяла зима пари за стоене и кафенца да се освобождават.
Няма смисъл от заплатаджии
31.
До 30 от 300
10.11.2019 20:20:49
Има ли свободни места при вас? Ако търсите хора...звънни брат!
30.
И на мен ми се видя безлюден!
10.11.2019 20:15:32
Жалко, градът е прекрасен, но много обезлюден ми се видя това лято, а чух, че през зимата е още по-страшно... Дано се променят нещата към по-добро за да се усети отново духа на Бургас!
29.
Бс
10.11.2019 20:08:20
Едва ли е съвпадение,че едни от най-големите предприятия в Бургас,носещи най-много приходи, лека полека загиват. Всички помнят какво беше на Летище Бургас и на Пристанище Бургас. Всички помнят и колко работещи предприятия имаше преди години града ни. Не,че имам нещо против сини и зелени зони,алеи за велосипеди,кръчми и конгресни центрове и други подобни,но това не е развита икономика и не носи приходи за града като цяло,а само за определени хора и кръгове.
28.
Пипо
10.11.2019 20:06:21
Лошите новини вървят всеки ден след изборите не така беше преди тях някак затъмнение имаше от страна на петата власт
27.
Коко
10.11.2019 20:03:41
А нема страшно герб готвят да им дадат и софийското.време е да развалим концесията
26.
Абориген
10.11.2019 19:58:26
Бургас от 10 години умира бавно и сигурно!
Тоталната му смърт обаче ще настъпи , когато бъде завършена АМ "Хемус".
25.
созополски селянин
10.11.2019 19:48:32
Ха,ха.Значи има голям интерес, линиите са на печалба, самолетите пълми винаги, ама авиокомпаниите пари не им трябват и си спират печелившите линии.
Страшна логика!
24.
Пак бургазлия
10.11.2019 19:44:35
Лично аз съм ползвал няколко пъти миналогодишните полети от и до Бургас,не видях празен самолет.Нали се сещате че тези полети не са само за бургазлии.Така че думи от рода че нямало интерес са безпочвени....Обаче тук пак негативни настроения,ей затва Бургас ще остане Селски град.
23.
Петър
10.11.2019 19:34:29
Интересен отговор от пресцентъра!
Интересно е защо намесвате Общината?
Освен, че е предложила да дава пари за да има полети?
Още по-интересно е дали някой следи за приватизационния договор?
Надали в него пише летището да затваря кепенци? А, ако го пише, то договорът трябва да се анулира, а този който го е подоисал да гние в затвора.
22.
Ташакис
10.11.2019 19:33:06
А щяхме да строим железница...до летището ,че и оттатък... Смяяяях!!! Ще се возят Гуджо,Мурджо, Атанас и Аз.
21.
созополски селянин
10.11.2019 19:32:02
Ти да видиш!!Имало световна конспирация срещу Бургас, злите варненски тимаджии само мислят как мръсно да му правят.Иначе имало хиляди и хиляди чужденци, дето биха посетили Бургас и околностите през зимата, за богатите бургазлии да не говорим, дето биха ходили на шопинг до европейските столици всеки уикенд ама на, няма кой да ги превози.
Истината е, че няма кой да дойде и какво да прави в този супер спрял град и още по-спрелите околни градчета и селца.
20.
Бг
10.11.2019 19:31:33
Да се открие линия Ямбол , Сливен Бургас , с междинно кацане на полигона в Ново Село
19.
до 18
10.11.2019 19:19:48
Той флагман е техен бе човек, на касабов е и валери симеонов. Сами ли да си потърсят обяснение за кражбите ? От кого от Жоро Манев и Бачийски, техните хора ? От кого от кмета ли,с когото си бъркат в гащите ? Хайде стига. Мълчат сега, ще винят ТИМ и Варна, но ще крият факта ,че няма въобще желаещи да летят. Виж по долу даже взеха да го правят. Коментарите на ТИМ 15 и А 8 са техни, на флагманите
18.
Бургазлия
10.11.2019 19:13:54
Ако беше обратното щяхте да видите варненци,общинари,депутати как щяха да протестират и реват.А ние тук в Бургас прекланяме глава и кво такова.Кмета що не повдигне въпроса,бургаските депутати що мълчат...Флагман като медия ви призовавам потърсете обяснение от политиците.Тва си е чиста дискриминация спрямо Бургас.
17.
Коко
10.11.2019 19:12:10
Кажете едно общинско начинание което е проработило като почнеш от прословутата транспортна схема която докара до дефицит на кочествени кадри заради унизителното заплащане в общинската фирма като минеш през смешните и ниско качествени ремонти на пътища и какво ли още не и накрая летището за капак
16.
дааа
10.11.2019 19:12:06
Флагманските фашистки отрепки веднага започнаха да си самокоментират тук. Започна и да слага по 20 нехаресвания на коментар. Вероятно и ще изтрият този коментар, долния фашист си остава такъв до край, мръсна касабовска и валири симеоновска сган.
15.
Тим
10.11.2019 19:06:11
Понеже ТИМ-аджии са Варненци, целта им е на Бургазлии да им е кофти. Теглят всичко към Варна. Затова и бургаското летище е заспала работа зимата. Миналата зима полетите до 4 европейски столици, мисля че беше успешен проект. Не съм съгласен че няма хора който да не могат да си позволят един билет и да прекарат един уикенд в Милано да речем.
14.
до А
10.11.2019 19:05:26
Не се прави на луд бе, касабовска отрепко. Спукали се бургазлии да летят до Бергамо, пълен бил самолета. Пълен с бягащи български бежанци, които прогонихте навън да търсят работа
13.
burggazzz
10.11.2019 19:04:19
zagina otdavna
12.
burggazzz
10.11.2019 19:04:19
zagina otdavna
11.
burggazzz
10.11.2019 19:04:16
zagina otdavna
10.
Rs
10.11.2019 19:04:07
Да е, ко искате в тоя трупясал пенсионерски град, то дори лятото след 20 ч центъра празен. Работа няма само търговийка, туризъм няма, кой и за какво да посещава града още повече зимата.
9.
Фанфар
10.11.2019 18:56:54
Докато държавата се управлява от продажна русофилска измет - така ще е. Боко Тиквата подари летищата на Варна и Бургас на най-голямата останала мутренска фирма в страната - ТИМ. Естествено е да баталясат едното летище за сметка на другото през зимата. Те не са в конкуренция двете летища, че да се напъват за повече пътници.
8.
A
10.11.2019 18:55:56
Жалко. Имаше миналата година полети до Бергамо Франкфурт.... Бяха удобни и на добри пари. Почти всеки месец пътувахме и винаги самолета пълен. Интересно бе да срещнеш бургазлия в центъра на Милано. Сега пак скука сив провинциализъм....
7.
на
10.11.2019 18:39:15
ви герб и кмет слънце като си ги избирате
6.
Aa
10.11.2019 18:27:25
Пффф и ко праим лятото 2 месеца работа после 10 месеца лайна
5.
толкоз за най-добрият град
10.11.2019 18:21:29
Ще спре ами
Ако не е слънчака ще се превърнем във видинско село
4.
дааа
10.11.2019 18:18:01
Бургас всъщност е огледален образ на България въобще. Само че заради общинската измет дръпна по надолнището много по бързо от повечето средни по големина градове. На ви 10 ноември, на ви "демокрация", на ви капитализъм
3.
дядо
10.11.2019 18:11:44
Мдаммм,спряха потоците от оръжие за ИДИЛ и Украйнската хунта и ФАЛИТ!
2.
зурла
10.11.2019 18:09:26
Нормално. Хората летят над Бургас, а не до Бургас. Това вероятно си има причини. Евтината работна ръка не може да си позволи да лети , след като едва оцелява с мизерните си заплати, работейки за местните дерибеи.
1.
!!!!!!!!!!!!!!!!!
10.11.2019 18:08:58
Еб. му мам.. на този град. Прогонихте бургазлии, всеки нормален се изнася от тук. Остават само селските бандитчета и общинските крадци със своите фирмички. тия по големина град в България с едни от най ниските заплати в страната. Ей общински твари, маам... ви ....
  Добави Коментар
Стар перверзник платил операциите за смяна на пола на Ивонне Рей Бедният Ивайло Тодоров отишъл да бере портокали в Испания и се залюбил с дядката Наталия Киселова: Ако Борисов направи крачка назад, ще има искрица надежда за правителство Не можем да се движим от избори в избори и трябва всеки депутат да положи усилие да спрем да влизаме в тази спирала, коментира тя
Девойки от Бургас с престижно място на турнир в Солун Тимът на учениците от ОУ “Пейо Яворов” и ОУ “Любен Каравелов” се класира на шесто място Британците искат пак да са в ЕС Избирането на Доналд Тръмп и нахлуването на Путин в Украйна бяха два много тежки удара както за Обединеното кралство, така и за Европа
Почина български кмет Сутринта Борисов се е почувствал зле и на мястото е пристигнал екип на Спешна медицинска помощ, който да го транспортира до болница bTV Cinema взривява новогодишната нощ Голямо браво! Мислех, че вече ще има само концерти на "Пайнер". Смело решение, поздравления, кефят се зрители 
3 млн. лева изкара Лили Иванова от концерт Билети от по 1000 лева за 2025 година вече са изкупени Тя ще довърши Басар Асад Поиска развод от съпруга си
Двама българи са арестувани в Сърбия след бой на магистрала До инцидента се е стигнало след като на магистралата се е образувала опашка от автомобили заради работни дейности на моста над река Ясеница Отвориха кина за голи Всички зрители били задължени да поставят кърпа под задните си части
Бургаски ученици показват в изложба връзката между Българи и Италия С нея ще отбележим 145 години от установяването на дипломатически отношения между двете държави Училища в САЩ минаха на 4-дневна учебна седмица Основната причина за преминаването към четиридневна учебна седмица е остър недостиг на квалифицирани учители, особено в областта на математиката, науката и техническите дисциплини