Летище Бургас почти ще спре работа през тази зима
Летище Бургас се очертава да е почти пусто през зимата и да обслужва още по-малко полети, пише Burgas1.org
Стартиралата през миналата година целогодишна линия Москва-Бургас на авиокомпания Аерофлот ще бъде прекратена през зимните месеци в Бургас и това ще намали обслужваните полети на само 6 седмично. Летище, което обслужва по един самолет на ден едва ли може да се нарече работещо.
Концесионерът Фрапорт очевидно се чувства по-добре във второто управлявано от тях летище - Варна, където с по-голямо желание откриват нови целогодишни маршрути.
Общинският фонд за финансиране на целогодишни полети до Бургас остава неизразходван вече няколко години, след като нито една авиокомпания не пожела да се включи в общинската програма за стимулиране на полети извън сезона. Дори е малко странно упорството все пак да бъдат поддържани двете рехави зимни линии до Бургас, вместо летището да бъде затворено напълно за 6 месеца и разходите да бъдат свалени до минимум.
Ако отворите фейсбук страницата на Летище Бургас, след няколко секунди ще ви стане ясно, че това не е летище, което работи за своя град и жителите в него. Публикациите на официалната страница са почти изцяло на английски с някои малки изключения. Далеч сме от мисълта, че от летището не обичат родния език. По-скоро за Летище Бургас българските клиенти са маловажни. Тук се обслужват най-вече чуждестранни туристи през няколкото летни месеци.
Очевиден е и провалът на Община Бургас да се пребори за целогодишно работещо летище.
През зимата до Бургас ще летят авиокомпания S7 от Москва – 4 полета седмично и Wizz Air от Лутън - 2 полета седмично. На нашия въпрос "Какви според вашите анализи са причините за интереса за зимни полети към Варна и липсата на такъв към Бургас?" от пресслужбата на летището отговориха така: "Повече възможности за връзка към София и Европа с други авиокомпании – Bulgarian Air, Wizz Air, Austrian, S7, Turkish, Israir."
Това е двустранен процес!
Нима авиокомпаниите нямат интерес да разширят линиите си? Оператора обаче има интерес да намали разходите си за обслужване на терминала с оглед на факта, че оперира, и друг (Варна)!
"Грешка" е, че Държавата даде концесия на този оператор. Това е загуба за цялата област, а не само за Бургас!
Летище без полети !
Град без граждани!
Дали е местен шовинизъм от страна на варненци, дали наште общинари са проспали.....това няма как да разберем и никой няма да си признае.
Но ако скъпия ни кмет не е проумял, че да за се развива този град, да е атрактивен за младите, да има сериозен бизнес, да се откриват нови производства, трябват ежедневни полети от Европа до Бургас, а защо не и от други летища.
Според мен преди време заради ежедневните полети от/до София варненци използваха и ето и резултата, за няколко години си развиха летището и даже вече си имат и втори самолет на WIZZ при тях.
А за съжаление с ежедневните им вече полети до Виена и Истанбул толкова дръпнаха, че нямат стигане, практически може да се лети до целия свят от Варна.
А ние лапнишараните - зарибяват ни само, с Райън, с Jet2, с Laudaair – и накрая затварят летището.
А ще има ли интерес – то той няма да е веднага, ама нали има и общински фонд бюджетиран за тази цел, а ако има полети на Сарафово ще се появат и коли от Ямбол, от Сливен, че и заралийски да посрещат и изпращат и като допълнение и мераците на тукашните еснафи за шопинг уйкенди до Милано, Мюнхен и прочее.....и нещата ще се получат.
Но първо и задължително трябва да има предпоставка за сериозните корпорации да стъпят тук и докато не го разберат в голямата къща с колоните на главната....ще сме си глуха провинция и ще си посрещаме и изпращаме децата я на Варна, я на Сф.
Всичко е толкова просто. Преебани сме.
Преди 10ти "повече комунизъм и москва" ли ревеше?!
Летище без полети !
Град без граждани!
Пий си хапчената, идиот...
Он топик: демокрация и пазарна икономика...
Няма смисъл от заплатаджии
Тоталната му смърт обаче ще настъпи , когато бъде завършена АМ "Хемус".
Страшна логика!
Интересно е защо намесвате Общината?
Освен, че е предложила да дава пари за да има полети?
Още по-интересно е дали някой следи за приватизационния договор?
Надали в него пише летището да затваря кепенци? А, ако го пише, то договорът трябва да се анулира, а този който го е подоисал да гние в затвора.
Истината е, че няма кой да дойде и какво да прави в този супер спрял град и още по-спрелите околни градчета и селца.
Ако не е слънчака ще се превърнем във видинско село