По математика: МОН спира "препускането по материала"
През следващите месеци МОН ще прегледа отново учебните програми по математика. Тази наука е базова, а точно по нея има най-голям проблем с резултатите от изпитите на учениците, каза във Варна министърът на образованието Красимир Вълчев.
Той обясни, че спънките са основно с надграждането на знанията на децата след 4 клас. Поради тази причина е сформиран екип, който да прегледа учебните програми и да предложи варианти как да се избегне "препускането" по материала. Министърът допълни, че предстои изграждането на електронна платформа със свободен достъп, в която учители ще представят учебния материал по атрактивен за учениците начин. По думите му изработването на платформата ще стане в рамките на проект "Образование на бъдещето", който съвсем скоро ще бъде одобрен по оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж".
Учителите, които разработват уроци и клипове, ще получават заплащане за труда си, посочи Вълчев. Той уточни, че предстоят обучения и на преподаватели как да правят такива образователни ресурси. По същия проект ще бъдат финансирани и дейности по интереси в областта на дигиталната креативност, кодиране и моделиране, допълни министърът. По думите му този тип обучение е планирано още от първи клас.
Вълчев допълни, че във всички областни градове министерството насърчава математическите гимназии да откриват паралелки в областта на информационните технологии, тъй като няма риск да се предозира с броя на този тип специалисти. Осигурено е финансиране за изграждане на свободна мрежа във всички училища със защитни стени, така че да се ползва за уроци, а не просто за сърфиране в интернет, каза още Вълчев. Той допълни, че през настоящата учебна година 1700 от всички 2400 училища в страната са заявили желание да въведат електронни дневници. В общия случай те искат и преходен период от една година, през която да имат и книжен вариант на дневниците, уточни министърът.
През настоящата година сме издали 3500 удостоверения на гимназисти, които искат да учат в чужбина, каза още Вълчев. По думите му през минали години броят им е достигал 5 000, а миналата са били 4 200. Няма точна информация колко българи учат зад граница, при всички случаи броят им е над 20 000, допълни министърът. Той уточни, че чуждестранните студенти у нас са 12 500.
Вълчев посочи, че се полагат усилия за привличане на повече младежи от българските диаспори да учат у нас. По думите му приемът за тези младежи е увеличен, както и размерът на отпусканите им стипендии. Освен това се финансират кандидатстудентски курсове в неделните училища в тези райони. Във Варна днес министърът на образованието участва в среща от цикъла "MASTЕRCLASS WORK 4.0", която се проведе в Икономическия университет.
Основна тема на дискусията бяха предизвикателствата, които поставя дигитализацията пред пазара на труда, появата на нови професии и адаптацията на младите хора към новите изисквания. В областта на образованието се полагат много усилия, но големият проблем е как се променят изискванията към сегашните работещи, допълни лидерът на КНСБ Пламен Димитров, който също участва във форума във Варна.
По думите му заетите у нас са 3 150 000 души, като поне един милион от тях трябва спешно да повишат базовите си дигитални умения, за да не останат без работа през следващите 4-5 години.
Добави Коментар