Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Германия обмисля как да вдигне цените на горивата и въглеродните емисии

Засега не е решено как ще се случва ценообразуването, но след няколко години с фиксирана ставка, планът на Германия вероятно ще включва тарифи в стил Калифорния
Ключови думи: германия, обмисля, вдигане на цените на горивата, новини, въглеродни емисии

Германия се готви да въведе нова система за ограничаване на въглеродните емисии и търговията с тях, която ще обхване отоплителния и транспортния сектор и ще повиши цените за шофьорите, пише Bloomberg, цитирайки официални държавни представители, запознати с дискусиите, които предпочитат да останат анонимни, пише economic.bg.

Програмата, която коалицията на канцлера Ангела Меркел обмисля, ще изисква петролните компании да купуват квоти, струващи от 30 до 50 евро за всеки тон въглероден диоксид, който техните горива отделят.
Целта на промените е да се намалят по-бързо парниковите газове в цяла Германия. Държавата е на път да не постигне целите от Парижкото споразумение за изменението на климата от 2015 г. Петролните компании, сред които BP Plc и Royal Dutch Shell Plc, ще трябва да водят статистика за отделянето на въглерод при търговията с горива. Тези допълнителни разходи ще рефлектират върху цените за крайните потребители на бензиностанциите.

„Ясно е, че цената на горивата трябва да се увеличи“, заяви Констанце Хауг, старши мениджър в изследователска група Adelphi, със седалище в Берлин. Техният екип е консултирал министерството на околната среда относно политиките в областта на климата.

Програмата на германското правителство би увеличила средната цена на търгуваните въглеродни емисии на Европейския съюз (през последната година тя е била средно под 24 евро). Тази система се прилага за генератори на енергия и някои промишлени инсталации, но няма да засегне отоплението и транспорта, пише Bloomberg.

Меркел няма друг избор, освен да въведе по-строги ограничения за парниковите газове, отделяни от транспортния сектор. Той държи 20% от общите емисии в страната и се увеличава всяка година от 2012 г. насам. Увеличените разходи за гориво ще насочат шофьорите да купуват по-ефективни превозни средства като електромобилите, които за момента се продават със забавени темпове.

Около 480 000 електрически и хибридни превозни средства се движат на територията на Германия, което е доста по-малко от целта за 6 милиона коли, която Меркел е определила за 2030 г.

Усилията на Германия за увеличаване на цените на въглеродните емисии в сектори, които не са обхванати от системата з търговия с въглеродни емисии на ЕС (EU ETS), се основава на опита на Калифорния в борбата със замърсяването от превозни средства. Също така, Германия ще използва техния модел за отчитане на продажбите от дистрибуторите на гориво с цел мониторинг на замърсяването.

Най-ниската цена за това в Германия ще бъде приблизително двойно по-висока, отколкото в Калифорния. Друга разлика е, че най-населеният щат в САЩ улавя замърсяването от жизнения цикъл на барел нефт, като използва нисковъглеродни стандарти за горива и измервания на въглеродния интензитет на нефта, преработен в горива.

Ходът на Германия е повратна точка в системата за търговия с въглеродни емисии, която е създадена с Протокола от Киото през 1997 г. Сегашната система за търговия с емисии в ЕС стартира през 2005 г., като квотите достигнаха 31 евро през 2006 г.

Цените се задържаха под 20 евро през по-голямата част от изминалото десетилетие, докато лидерите на ЕС не се разбраха да променят начина, по който се издават квотите. Съвсем наскоро нарастващите разходи за въглеродни емисии принудиха доставчиците на комунални услуги да преминат от въглища към по-чистия природен газ.

„Би било вълнуващо да има разширяване на търговията с въглеродни емисии“, казва Инго Раминг, ръководител на корпоративните и инвеститорски решения в Commerzbank AG във Франкфурт. Той следи пазара в ЕС повече от десетилетие и твърди, че цената на емисиите ще гарантира намаляване на парниковите газове там, където е най-рентабилно като инвестиция.

Тази седмица Християндемократическата партия на Меркел се е опитала да постигне обща позиция със своите коалиционни партньори – Социалдемократите - как да засилят процеса по намаляване на емисиите. В петък се очаква споразумение на заседанието на кабинета.

Засега не е решено как ще се случва ценообразуването, но след няколко години с фиксирана ставка, планът на Германия вероятно ще включва тарифи в стил Калифорния.

Все още е възможно законодателите да изберат данък, вместо да разширяват системата за ограничаване и търговия. Правителството може да направи временни корекции на съществуващите енергийни данъци през следващите няколко години, докато се създаде новата система, пише Bloomberg.

Пред Меркел стои изборът да ограничи транспорта и отоплението, защото целта ѝ е да намали производството на CO2 най-малко с 55% до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. Това ще изисква нацията да намали със 100 млн. тона емисиите CO2 от двата сектора в рамките на десетилетие.

Петролните и газовите компании са принудени да се включат към системата, което може да отнеме три години. Възможно е цените да достигнат 200 евро на тон до 2030 г., според официалните представители в бранша.

Други европейски държави наблюдават работата на Германия, за да видят как могат да въведат ограничения за собствените си транспортни сектори. „Ние трябва да действаме не когато и ако ЕС намери това решение, трябва да действаме сега“, заяви в интервю в Копенхаген Дан Йоргенсен, министър на климата и енергетиката на Дания. Той каза, че държавата му обмисля данъчни промени и облекчения за електрическите превозни средства, за да ограничи транспортните емисии.

Германия може да въведе други мерки в допълнение към разширяването на търговията с въглеродни емисии. Експертите в управленската коалиция обмислят временна корекция на националната система за данъчно облагане на енергията, която да включва добавяне на такси за CO2, за да се стимулира преминаването към по-чиста енергия, казаха официални представители.

Индустрията на горивата изказа подкрепата си за новото ценообразуване на въглеродните емисии, като предпочита тежестта да се прехвърли към данъчната система.

По-рано този месец секторната лобистка група NWV призова Германия да реорганизира енергийните си данъци по начин, който да насърчи по-чистите горива, без да принуждава клиентите да поемат основната тежест на промените. Този модел би създал силен и в същото време социално приемлив сигнал към цените на CO2 в краткосрочен план, казва в изявление главният изпълнителен директор на MWV Кристиан Кучен.

2
Коментара по темата
2.
Lord
21.09.2019 19:04:32
Да се допитат до нашите. Те изобщо не мислят,направо вдигат .
1.
ХХ
20.09.2019 20:09:43
Правилно!
А нещо за щатите - примерът на нашите евроатлантици с ценностите?!
  Добави Коментар
Радва се на голяма любов Михаела Филева е в много романтична връзка Секретен документ разкрива планът на Путин за прекратяване на войната в Украйна Кремъл предлага Украйна да бъде разделена на три части, като целият изток на страната и Крим остават за Русия
Малкият креслив орел царува в Сакар планина Горски експерти и орнитолози са оптимисти за бъдещето на защитения вид Тръмп ще уволни 15 000 трансджендъри от US-армията Новоизбраният президент може да издаде указа още на първия си работен ден
Зонта клуб Бургас с куп инициативи днес 25-ти ноември е Международният ден за елиминиране на насилието срещу жените Пиех по три уискита преди 9 сутринта
Разцелуваха се Галена и Теа са първи дружки Прекръсти се, че не я познава, а са пяли на една сцена /видео/ Беатрис Халваджиян и Орлин Горанов пяха в Коледно матине 2023 година един след друг
Николай Димитров: Община Несебър изпълнява отговорна и целенасочена политика за опазване и съхраняване на Стария град Несебър прие важен доклад, ето неговите акценти Абсолютната класика "Железният светилник" отново изгрява на бургаска сцена Билетите ви очакват на каса НХК, като поради големия зрителски интерес е добре да не чакате до последния момент и да запазите своя навреме
Ядоса се много Емануела попита: Адекватни ли сте?  Преживя 4 куршума, за да дойде в София и... Съперникът на Кобрата има живот като на филм