Депутат твърди: Пътят „Бургас – Слънчев бряг“ се строи с некачествени материали, ще се компрометира много бързо
Нерегламентирани материали се влагат в строежа на пътя „Бургас – Слънчев бряг“. Те много бързо ще компрометират настилката. Това твърди бургаският депутат от „БСП за България“ Николай Тишев в писмо до министъра на регионалното развитие Петя Аврамова. То е изпратено по реда на парламентарния контрол, показа справка на „Флагман“ на сайта на Народното събрание.
По план Аврамова е трябвало да даде устен отговор пред депутатите на 13 септември. Той обаче е отложен, като се очаква обяснението да бъде получено на следващия парламентарен контрол – на 20 септември.
В писмото от 5 септември Николай Тишев посочва: „С искане на „Бургаспътстрой“ АД Общинският съвет на Община Поморие, по предложение на кмета Иван Алексиев, определя места за депониране на земни маси от строежа на пътя Бургас – Слънчев бряг. Сред тях е историческият обект „Симеонова могила“ край град Каблешково. По данни на местни жители, които ме сигнализираха, вместо депониране на земни маси в момента се изземва материал от могилата и се влага като основа в леглото на пътя. Материалът е с нерегламентирани показатели.“
Тишев допълва: „БСП повече от година настоява пред АПИ международна лаборатория да провери качеството на материалите, вложени в изградени вече магистрали, а в горепосочения случай виждаме, че при строителството на нови пътища се използват некачествени материали, които много бързо ще компрометират пътната настилка и ще създадат опасност за движението, както и за здравето и живота на водачите и пътниците.“
Конкретните въпроси на Тишев към Аврамова са: „Кой орган или институция е разрешил използването на материали от нерегламентирани кариери? Какъв контрол ще осъществите, какви санкции ще наложите и на кого, като имате предвид, че местността „Симеонова могила“ има и историческа стойност?“
Пред „Флагман“ Николай Тишев, който е и кандидат за кмет на Бургас, обясни: „Сигнализираха ме хора от Каблешково. По закон материалите, които се влагат в пътищата, трябва да бъдат вземани от лицензирани кариери, които имат сертификат за качество на материала и т.н.“
Според него целта на строителя в случая е да спести разходи.
Депутатът смята, че материалът от нерегламентираната кариера не става за строеж на пътища, защото е смес от пръст, глина, вар и т.н.
„Чакълът не се сляга, пясъкът се сляга съвсем малко - и като направят магистралата или пътя, те не се деформират лесно. А като сложат глина или пръст, магистралата се смачква и затова по 40 км от „Тракия“ е така – на хармоника. Това е проблемът“, добави народният представител.
Очаква се мнението на регионалния министър Петя Аврамова за това дали казаното от Тишев отговаря на фактите.
Твърдението, че „Симеонова могила“ е историческа местност, обаче е спорно.
Според продължително и задълбочено проучване на тв „Скат“ и сайта „Десант“ едва ли това е мястото, където е бил командният пункт на цар Симеон Велики по време на битката при Ахелой през 917 г., както се смята.
Въпросната местност наистина се нарича „Симеонова могила“, но пунктът на цар Симеон е бил на съвсем друго място, според кмета на Каблешково Елена Бояджиева.
„Там, където в момента се копае, преди повече от 30 години се намираше старото сметище на Каблешково, теренът е общинска собственост, намира се в местността „Симеонова могила“ и за него има изработен проект за рекултивация, който може да се види в Община Поморие“, добавя Бояджиева.
От своя страна, директорът на музея в Поморие Антон Карабашев обяснява, че не разполагат с информация или категорични сведения за това къде е бил командният пункт на цар Симеон. Всичко било в сферата на предположенията и хипотезите.
2 кръгови движения немпгат да се преодолеят пък в бургаско са 5
И всеки ден е касапница защо сте вие толко прости е въпрос?
Старата отсечка вече е компрометирана, а е пусната миналата година. Почнаха да се появяват коловози.