Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

"Бургасбус" опроверга спекулации, че дружеството фалира. Цената на билета няма да се пипа

Бургас има най-добрият градски транспорт в страната, категоричен е инж.Петко Драгнев
Ключови думи: петко драгнев, бургасбус, флагман, бургас, общински съвет

Общинският превозвач Бургасбус за една година е стопил от натрупани загуби от  3 млн. лв. и приключва 2018 г. с малко над 500 хил. лв. загуба. Това стана ясно на днешната сесия на Общинския съвет в Бургас, когато бе гласуван отчетът на Бургасбус. Дебати не се състояха, тъй като нямаше повод да бъдат критикувани ръководството и принципала Община Бургас..

На заседанието присъстваше управителят на общинското дружество инж. Петко Драгнев. Той уточни след края на сесията пред журналисти, че през последните години Бургасбус винаги е бил на печалба. 

„През 2017 г. приключихме с 3 900 000 лв. загуби, в пъти са намалени, както и сами виждате. През 2016 г. имаше фактори, които повлияха на финансовия резултат. Един от тях е, че с решение на ОбС-Бургас Бургасбус бе определен за вътрешен оператор по европейски регламент, който дава на общинската фирма да възложи директно без процедура цялата транспортна схема на общината. Същият този регламент забраняваше на вътрешния оператор да изпълнява междуселищни направления“, обясни инж. Драгнев.

Това означава, че от края на 2016 г. Бургасбус е спрял да изпълнява превози до други градове и села – както за Северното Черноморие и на юг от Бургас, така и във вътрешността на страната. Тези линии през туристическия сезон генерирали големи печалби, а спирането им повлияло на финансовия резултат. 

„В края на 2016 г. се въведе електронната система и новата транспортна схема. Всичко това на практика направи Бургасбус нова фирма, започнахме да работим отново. Всички правила, по които работихме, се промениха. Имахме голямата амбиция да приключим поне на нула, или на положителен резултат, но заради фактори, независещи от нас, това не се случи – като например цените на горивата, които се променяха. Сега правим нови инвестиции в касови апарати и в софтуер за тях, направихме и допълните инвестиции в порядъка на 530 000 лева за 2018 г. - за бордово оборудване, което е равно на стойността на загубата, така че ако не бяхме правили инвестиции, щяхме да излезем на нула. Тази година закупихме и нови три автобуса, които да обслужат линия номер 9, оттам амортизационните отчисления за Бургасбус са в рамките на 1,8 лв.“, каза още Драгнев.

Той е категоричен, че общинското дружество се развива стабилно. А спекулациите, че Бургасбус е в тежко финансово състояние и че го чака съдбата на общинския  Хлебозавод, са несериозни.

Инж. Петко Драгнев коментира и слуховете за повишаване на цената на билета за градския транспорт. Досега не е коментиран такъв вариант – нито за билета, нито за картите, обясни той.

„Категорично мога да кажа, че Бургасбус има най-добрият градски транспорт в страната. В момента другите градове изпълняват тази част от проекта за електронното таксуване. Най-рано след една година може да се случи при тях това, което постигнахме ние.  Възможности за пътуване с една карта по всички линии с еднократно таксуване в рамките на 45 минути не се предлага абсолютно никъде, освен в Бургас!“, категоричен бе той. 

Стана ясно защо все още не са заработили вендинг машините и мобилното приложение за зареждане на карти. Причината е, че фирмата-доставчик и Министерството на финансите не са стигнали до издаване на лиценз за работата им. В момента, в който това се случи, те ще заработят.

Още едно улеснение след време ще предложи Бургасбус на пътуващите с градския транспорт. Очаква се кварталите и съставните селища да бъдат обособени на зони, за да може плащането да е по-справедливо – който пътува по-малко, ще плаща по-малко.

Общинските съветници взеха и друго решение днес, касаещо бъдещето на дружеството. На 13 юни т.г. изтича сключеният договор за управление на превозвача. Начело на Бургасбус през следващите три години остава инж. Петко Драгнев. Решението бе взето с 35 гласа „за“, 0 „против“ и двама „въздържал се“. 

"В периода на управление на Драгнев се извърши пълна модернизация на градския транспорт, дружеството работи усилено за подобряване качеството на транспортната услуга, модернизиране и обновяване на автобусния парк. През настоящата година значително се подобри финансовият резултат", са мотивите в докладната записка, входирана в Общинския съвет от зам.кмета по финансите Красимир Стойчев.

ОбС прие отчета без забележки.

9
Коментара по темата
9.
Жокер
29.05.2019 06:42:32
Няма мислещи хора в тази фирма и в общината. Помислете само какво би станало ако оптимизирате маршрутите и премахнете тези 70 хил.км които правите в повече от старата схема, намалите билетчето на 1лв (а защо не и на 0,80лв) ! Резултатът ще е че ще свалите много хора от колите и ще излезете на печалба. Експериментът можете да го финансирате и през някоя от екологичните мерки на ЕС
8.
Динко
28.05.2019 21:30:36
Не стига че сте некадърници, но ви и плащаме глупостите. Съсипахте транспорта в града! Съд за Вас!
7.
Shaider
28.05.2019 19:42:25
Идиотщината с бройката пътувания на месец я няма никъде не в България, ами по света :D ! Абсурдната цена на билетчето от 1,50 смисъл няма да я коментирам, тук заплатите не са като в София, където билетът е 1,60! Шофьорите ви бягат от фирмата, щото намалихте заплатите и ги карате да бачкат без почивка! Пожелавам ви догодина да банкрутирате, има кой да ви замести... :)
6.
Хъммм
28.05.2019 19:41:01
Кога ще се довърши булеварда към М.Рудник?И тука ли ще има 300дни?
5.
Всяка година ще са вътре с 500 хилки
28.05.2019 19:15:33
Бих се возил при цена на билета макс 1лв и да важи за 1ч за цялата градска мрежа. С тези цени, за да отида с жена ми и детето до центъра и да се върна трябва да дам 9 лева за билетчета. Не съм луд. А вие в ред ли сте?
4.
Marinero
28.05.2019 18:08:45
Градския транспорт трябва да е субсидиран за да е евтин и предпочитан начин за придвижване от страна на гражданите. Имаше едно добро предложение за субсидия чрез таксите събирани от сините и зелени зони, защо го подминахте? Няма значение кой го е предложил, звучи разумно - сваляте цената на билета - повишавате потреблението на градски транспорт, подобрявате екология и така на татък. Но явно безотчетните парички от зоните са ви много сладки и не ги давате. А дали сте предвидили, че след около 3 максимум 5 години новите ви автобуси ще започнат да дават фира. Това не са старите чавдари и икаруси които се поправят с подръчни материали за без пари. Колко ще са загубите тогава? Кой ще ви плаща загубите от недалновидната политика?
3.
Пешо кура
28.05.2019 15:33:26
*Бургасбус* не фалира но общината фалирава заради борчовете му
2.
Петко Драгнев
28.05.2019 14:29:01
Кажи кога ще има увеличение на заплатите в тази фирма
1.
Аз
28.05.2019 14:18:01
С ТАЗИ ИДИОТСКА ТРАНСПОРТНА СХЕМА Е НОРМАЛНО ДА ФАЛИРАТЕ. ОТ СЪРЦЕ ВИ ГО ПОЖЕЛАВАМ. ВСЪЩНОСТ КОЛКО МИЛИОНА ОКРАДОХТЕ....??? А ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ В БУРГАС Е НАЙ-ОБЪРКАН...
  Добави Коментар
Избират жилище според възрастта За младите са важни понижените разходи за енергия Намерих цаката на пухкавата баница, вече не редя и не навивам корите Забравете за стандартните и скучни рецепти, приготвили сме ви нещо уникално
Затова се пукат и не се боядисват хубаво 5 грешки, които допускаме при варенето и боядисването на яйцата за Великден Несебър отбеляза Деня на Тракия Панихида за  българските жертви на репресии и гонения в периода на Балканската война бе отслужена  в храма „Успение Богородично“
Зодиите с най-силна енергия Те са в състояние да издържат на всякакъв стрес и да влияят на околните Над 90 млрд. лева спестявания „кътат“ българските домакинства Сумата се равнява на 42,3 от брутния вътрешен продукт (БВП) на България
Шоково увеличение на жилищните заеми В рамките на година увеличението на заемите за покупка на къщи и апартаменти е с 5,95 млрд. лв. Никой не вярва, че тайната съставка на този протеинов сладолед е... Само 10 минути и няколко прости съставки – нахут, фурми и растително мляко – и ще се насладите на кремообразно, богато на протеини ледено изкушение
Иван Станчев: Китай вече е лидер, а не имитатор, в много технологични сектори Разговор с Иван Станчев, предприемач и инвеститор в технологични компании. Възпитаник на Американския университет в България (2014), основател на Lab-Away и инвеститор в множество стартъпи. . Продажбите на нови коли в България намаляват Купуват повече хибридни
Внимавайте с тези зодии, ужасно завистливи са Могат да ви подлеят вода във всеки момент Над 30 кръводарители до ранния следобед след старта на кампанията „Дари кръв - спаси живот“