Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Богдан Милчев: Нямаме потенциала да въздействаме на грешките на пътя, които причиняват верижни катастрофи

Ключови думи:
През последните два месеца у нас са станали 13 верижни катастрофи с шест жертви и десетки ранени. Това показва анализ на Института за пътна безопасност. При всички инциденти има един и същи проблем, а именно човешка грешка. Това коментира в предаването „Лице в лице” председателят на института Богдан Милчев.

„Швеция, която е най-безопасната страна в света още през 1997 г. приема програма, известна като „Визия 0”. Тя се основава на това, че хората се раждат грешни. Те допускат два вида грешки – умишлени и неумишлени. При катастрофата на АМ „Струма” също е налице човешка грешка – от страна на шофьорите и на длъжностни лица, които трябва да се грижат за пътя. Въпросът е как да се въздейства на тези грешки”, каза Милчев.

Той обясни, че верижните катастрофи настъпват, когато има недостатъчна дистанция или когато е налице превишена скорост. Комбинацията от тези две нарушения е предпоставка за тежък инцидент. По думите му в момента нямаме потенциала да въздействаме върху този тип нарушения.

Причината, според Богдан Милчев, е липсата на динамичен контрол по пътищата от страна на пътните полицаи. Те трябва да са в движение, а не да стоят статични, защото по този начин не може да се контролира движението. Нужно е и да разполагат със съответната техника, с която да установят нарушенията и да изведат безопасно от пътя нарушителите.

„Трябва контрол и за неумишлените грешки, които са поради незнание или разсейване. Трябва да се подобри обучението. Затова считаме, че е необходимо изцяло нов подход. Изцяло нова философия, а именно сериозно възпитание у шофьорите, както и институционален контрол”, обясни Милчев.

Той е на мнение, че с некомпетентното си управление АПИ е довела до това хората да обвиняват състоянието на пътищата за катастрофите. Милчев призова пътната агенция да направи проверка дали два пъти в годината се правят инспекции на пътищата.

„В Института за пътна безопасност имаме информация, че такива инспекции не се правят, защото ако имаше, щяха да се констатират места, където има мъгли и където пътят пропада. Затова сме готови да дадем цялата си експертиза на новото ръководство на АПИ”, заяви Богдан Милчев.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Колко пари биха получавали майките, ако взимаха заплата за домашните си задължения Изследване посочи сумата - точно 143 315 долара годишно Тръмп подписа тежки мита за Канада, Мексико и Китай Увеличава изгледите за повишаване на цените за американските потребители
България е внесла 15 560 работници за една година Руснаците най-често ползват синя карта за достъп до нашия пазар на труда Леден обрат с времето днес, ужасът започва Прогноза за времето - неделя, 2 февруари 2025 г. 
Петльовден е! 15 любими имена черпят, спазва се строга забрана за работа и секс Сретение Господне е един от дванадесетте велики празници през годината Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи Светият отец не успя да падне, сътрудници му се притекоха на помощ
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев? Тагарев с коментар Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение Фаталният екшън стана в Пакистан
Напусна ни Румяна Карадимчева Тя беше обичан радиоводещ Мъж застеля украински военен Атаките срещу службите за набиране на войници са редки, но се случват в Украйна
Българският консул в Швеция посети екипажа на задържания кораб "Вежен" Швеция и Латвия започнаха разследване в неделя за предполагаем саботаж на кабел, свързващ двете страни Борисов с много остра позиция! Какво се случва в България? Ето какво написа