Корабостроителницата в Бургас извърши уникално за България преустройство на товарен кораб, вижте как
Всички започва след договор с руска фирма за преустройство и удължаване на техен кораб. Към него е трябвало да се добави 320-тонна секция, дълга 30 мета. „Донмастър Прайд“ обаче не е допуснат в Украйна и по линията на необходимостта на собственика му той влиза в контакт с варненската „Булярд Варна“. Там обаче се оказва, че крановото оборудване не е в изправност и започва търсенето на алтернатива.
Невиждано! Удължиха кораб с 30 метра в Бургас (СНИМКИ)
Такава намират в Бургас. „Вместо да се провали проектът им, ние му вдъхнахме нов живот, разработихме технология за преустройството на кораба и спасихме проекта. Удължаването продължи около 3 месеца и половина, а плавателният съд в момента все още се намира на кея при нас, където се извършват довършителни работи от страна на корабособственика“, уточни пред Флагман.БГ прокуристът на „Корабостроителница Бургас“ ЕООД.Процесът на удължаването въобще не е лесен, но в опитните ръце на специалистите от Бургаската корабостроителница той минава по вода. След приемането на кораба „Донмастът Прайд“ и докуването му на стапел на корабостроителницата, паралелно се приема на кей и специално изработената 320-тонна секция, предварително построена по проекта за удължаването на кораба. След докуването на втория стапел на секцията се пристъпва към рязането на плавателния съд по зададени преди това параметри и на точно определено място.
„Всичко се прави по технология, съгласувана с корабния регистър – разчертава се по специален начин линия, по която ще се реже корпусът на две части. Те се разделят, като кърмата се дърпа назад на подемно-спусковия комплекс и посредством хидравлични платформи в празното място се вмъква удължаващата секция. Работи е изключително прецизно. До такава степен, че когато приключи стиковането на заварките, установихме, че по делителната линия на кораба имаме разлика от само 2 милиметра, която за новата дължина от 129 метра на плавателния съд е в допустимите норми“, коментира още Димитър Кимрянов.
Той обясни, че годишно през управляваното от него дружество минават около 30 кораба, които се нуждаят от ремонт. В момента в корабостроителницата са приети 7 кораба, от които 3 са докувани на стапела, а 4 изчакват на кея и се ремонтират на вода, включително и „Донмастър Прайд“.
„Екипът ни е съставен от 85 работници, но за обема на работа те не са достатъчно. Нуждаем се от професионалисти, които искат и могат да работят в тази сфера. Но като почти всеки други сектор в България и тук се усеща сериозната им липса. Младите изглежда предпочитат да работят в офиси, пред компютъра, вместо да се учат на реален бизнес на корабите. А това е индустрия, която няма да замре, защото винаги ще има нужда от плавателни съдове, които следва да се ремонтират“, коментира с уловима нотка на тъга в гласа си Кимрянов.
Фактът обаче остава – в Корабостроителницата на Бургас има предостатъчно работа, напук на всеобщото мнение, че там нищо не се прави. И изглежда занапред тя ще става все повече.
12
Коментара по темата
12.
Няма значение
19.04.2020 23:12:15
Пълни глупости. КЗ-то не вкарва никакви кораби, това го правят други.
Кораба който правеха няма да го коментирам понеже мисля, че им отне доста повече време, но както и да е. Важното е че е на вода и го няма.
Колкото до това, че младите не искат да работят тази "така добре заплатена работа" сами си направете извода за мизерията в която ще работят за студа през зимата, жегата през лятото, мръсотията и много други неща и накрая 540лв основна заплата в най добрия случай... Тук там някой ваучер и така...
За професионалистите, който търсите едва ли ще намерите някой, освен някой изкукал дядка на който му остават 1 или 2 годинки до пенсия(когото ще съкратите малко преди нея по всеясни причини)
Живи и здрави да сте! Весели празници :)
Кораба който правеха няма да го коментирам понеже мисля, че им отне доста повече време, но както и да е. Важното е че е на вода и го няма.
Колкото до това, че младите не искат да работят тази "така добре заплатена работа" сами си направете извода за мизерията в която ще работят за студа през зимата, жегата през лятото, мръсотията и много други неща и накрая 540лв основна заплата в най добрия случай... Тук там някой ваучер и така...
За професионалистите, който търсите едва ли ще намерите някой, освен някой изкукал дядка на който му остават 1 или 2 годинки до пенсия(когото ще съкратите малко преди нея по всеясни причини)
Живи и здрави да сте! Весели празници :)
11.
Стоян
27.01.2019 17:43:19
През 1997г напуснах корабостроителницата защото заплатата ми беше $20 за месец-7ми разряд шлосер!Сега сигурно дават на специалистите си по $3-4000!!!!
10.
Todor
27.01.2019 11:32:51
В корабостроителния завод останаха най-големите професионалисти(знаещи и можещи)
ЕВАЛА пичове.Допирал съм до техните услуги и съм доста доволен!
ЕВАЛА пичове.Допирал съм до техните услуги и съм доста доволен!
9.
Доброжелател
27.01.2019 10:50:11
Тази година половин кораб,догодина-цял.Това го пожелавам на корабостроителницата съвсем искрено и вярвам,че може да се върне в мача.Кимрянов,Ти можеш!
8.
Ха ха ха
27.01.2019 10:48:35
Не само младите няма да искат да работят тежка физическа работа,а и всички останали докато тъй наречените работодатели и техните ятаци($индикали$ти) не проумеят че трябва да вложат средства,модерна техника и акъл,а оттам и да започнат да плащат както се полага-всеки петък на седмицата и минимум 20-40€на час+over time.Чаааак тогава може и да стане нещо.В целият бял свят тежката и мръсна работа е най-заплатена,взима се дори повече от зъболекар.До 10 максимум 15 години ще разберете за что иде реч,ама ще е късно.Късмет в живота.
7.
ВЕФИОК
27.01.2019 00:48:00
Тази допотопна гемия е обречена да плава в наши води. Пилатлъка няма начин да излезе извън фекалиите на Тиквата и Путлер.
6.
СПТУ по Корабостроене
27.01.2019 00:18:54
"Илия Бояджиев" е номер едно
5.
Джон Силвър
26.01.2019 22:30:57
Защо не закарате кораба на разходка в либийски води?
4.
запознат
26.01.2019 22:17:45
http://www.shipyard-bourgas.com/На сайта на корабостройтелницата може да се запознаете с факта дали работи или неработи. Истината е ,че се работи 80% с руски кораби.Досега от натовски кораби никой не е ял хляб.Така,че всеки да си гони интереса и да си храни с труд семейството.Няма проблеми и между екипажите на украински и руски кораби в завода.Хората се разбират и си помагат,за разлика от политиците.
3.
ИСТИНАТА
26.01.2019 21:57:02
Димитър Кипрянов - силен човек на Р. Петков и Георги Първанов, член на АБВ партията в Бургас, изключително зависим политически човек, назначен със силен лобизъм по времето на знаете кои управляващи :) Има ли нужда да допълвам ?
2.
Иван
26.01.2019 21:42:10
От давна не работи корабостроителницата в Бургас за ко лъжете.
1.
Ко
26.01.2019 21:03:23
Ко