Има ли опасност от срив на ТОЛ системата заради отказаните самолети "Грипен"
Оказва се, че въпреки привидно различните теми, те всъщност имат свързващо звено и това е фирмата, обещала да изпълни проекта за таксуването по магистралите – австрийската „Капш“.
Корпорацията, която е основана през 1892 г. и до днес се управлява от австрийската фамилия Капш, се озовава в центъра на събитията по странни, неведоми и прозрачни колкото кал пътища. Официален представител на компанията в България е бургазлията Борис Марков – бившият временен председател на СДС.
Но да започнем с малко хронология
През 2000 г., в сделка описана подробно в официалния им сайт, гигантът Сааб продава свой подизпълнител – „Комбитех Системи за Трафик“, на „Капш“. Фирмата и до днес е лидер в създаването и дистрибуцията на софтуер за управление на ТОЛ системи. На официалния сайт на „Комбитех“ е описано, че тя е „независима компания“, която обаче е „част от „Сааб АБ“ в сектора „защита и сигурност“.Тук се вижда малко противоречие, което води до заключение, продиктувано поради липса на доказателства, от догадки.
Работи ли „Капш“, в лицето на подизпълнителя „Комбитех“ със „Сааб АБ“ и какво би означавало това?
Флагман.бг се добра до изключително любопитен скандал с компанията от 2012 г., Тогава в Южноафриканската република (ЮАР) по едно и също време се създава и ТОЛ система, и се купуват бойни самолети (по случайност "Грипен", б.а.). Интересният случай е описан подробно ТУК.„Подозрението е, че политици може да са получили облаги от ТОЛ компаниите, свързани със "Сааб" и търговските му контрагенти. Компанията е признала, че е платила подкуп от 24 милиона R (ранд е валутата на ЮАР), за да подсигури, че ще бъде избрана да достави самолети "Грипен"“. Това е първото изречение в статията на южноафриканския сайт mg.co.za от 2012 г.
Интересен поглед за събитията, случили се тогава, има и авторът Крис Гибънс в своя публикация от май 2012 г.
Към момента има няколко ясни факта – самолетите "Грипен", са обективно по-лоши за нуждите на България от предложените от САЩ нови Ф-16 Блок V и България изглежда клони към отказване на офертата от СААБ, въпреки че вторите са все още в процес на тестване.
Политически експерти се питат дали няма да се провали внедряването на ТОЛ системата в България, за да се разклати правителството, отмъщение заради това, че не са избрани "Грипените". Ясно е, че в разгара на лятото, ако се окаже, че системата се е сринала, това ще разклати сериозно правителството, а от трусовете може да се възползват други политици и политически сили, които съвсем случайно лобират за закупуването на "Грипен"-ите.
15
Коментара по темата
15.
коки
23.01.2019 22:09:00
Тя илена поптодорова се изтърва и каза че от покупката на самолетите зависи колко дълго ще е на влас баце а вий си говорете за грипен
14.
Ас
23.01.2019 13:39:46
Ако не ме лъжи паметта ми ф16 бяха на въоръжение в турските бази Ескишехир и Бандата през 1980година тогава служих във ВВС и ги показваха техните самолети.А за нас най масовия тогава самолет бе МИГ21
13.
До 5
23.01.2019 11:28:28
Ти ръп ли си брат? Не били прозведени!? Та това са стари бракми били в Индия и сега ги уж реновират. Ф16 са морано остарели. От преди 30-40 години са. Ма ний сме по втората употррба. Пардон, n-тата.
12.
ссс
23.01.2019 09:56:40
все крадци наредени на трапезата! и кой взе рушвета за грипените? само питам, че нещо не разбрах ще се връща ли?
11.
Наистина
23.01.2019 09:30:12
Сте флагманът на бг тъпотия та.
10.
Пепи Магистралата
23.01.2019 09:17:20
Иначе коментар №4 е прав
Даже е срамно да наричаш Тракия магистрала.
А това, че е единствената уж магистрала също не се коментира
Даже е срамно да наричаш Тракия магистрала.
А това, че е единствената уж магистрала също не се коментира
9.
бай Ганя джурналист
23.01.2019 09:15:52
С тази статия тотално се огелпихте.
А сега ми отговорете как ако има връзка и облаги слагате на софрата едновременно президента Радев, който е по-скоро за Грипен и Бойко Борисов, който е за Ф16? И как като Герб изградиха Тол системата, няма да купят Грипен?
То не е само да питаш несвързани въпроси, а да има някаква логика в статията ти и да си намерил отговорите на повечето въпроси
А сега ми отговорете как ако има връзка и облаги слагате на софрата едновременно президента Радев, който е по-скоро за Грипен и Бойко Борисов, който е за Ф16? И как като Герб изградиха Тол системата, няма да купят Грипен?
То не е само да питаш несвързани въпроси, а да има някаква логика в статията ти и да си намерил отговорите на повечето въпроси
8.
Грую
23.01.2019 08:49:04
Дъ въйва и Герберасити да въйва.
7.
Бесило за всички политици свързани със сделката
23.01.2019 08:19:11
Пари за лекарства няма, те самолети ще купуват.
6.
Петър
23.01.2019 07:44:56
Оставете системата!
Имаме една магистрала, която е окичена на 75 % с ограничение на скоростта! И, то не заради друго, ами поради некадърност, и кражби на властимащи!
Всеки превозвач, който преминава през Държавата ще започне, или да се движи по 1-те пътища, или още по-брутално... ще започне да заобикаля Държавата, и всякакви транзитни такси ще секнат, а системата ще се унищожи от липсата на трафик.
Имаме една магистрала, която е окичена на 75 % с ограничение на скоростта! И, то не заради друго, ами поради некадърност, и кражби на властимащи!
Всеки превозвач, който преминава през Държавата ще започне, или да се движи по 1-те пътища, или още по-брутално... ще започне да заобикаля Държавата, и всякакви транзитни такси ще секнат, а системата ще се унищожи от липсата на трафик.
5.
Продажници
23.01.2019 07:42:27
Флагман пак лиже нечий гъз. Американските самолети още не са произведени
4.
Цензура
23.01.2019 07:38:52
Цензура
3.
Малумници
23.01.2019 07:38:04
Към момента има няколко ясни факта – самолетите "Грипен", са обективно по-лоши за нуждите на България от предложените от САЩ нови Ф-16 Блок V и България изглежда клони към отказване на офертата от СААБ, въпреки че вторите са все още в процес на тестване.???
Тестват Ви простите кратуни! Американските самолети още са на хартия и завод няма даже
Тестват Ви простите кратуни! Американските самолети още са на хартия и завод няма даже
2.
Гъзолизев
23.01.2019 07:33:41
Към момента има няколко ясни факта – самолетите "Грипен", са обективно по-лоши за нуждите на България от предложените от САЩ нови Ф-16 Блок V и България изглежда клони към отказване на офертата от СААБ, въпреки че вторите са все още в процес на тестване.
1.
хааа
23.01.2019 07:30:48
Борис Марков и брат му ги знаем в БУРГАС-- СДС-то