Дончев: „Законът Макрон“ противоречи на европейските принципи, не дава на шофьорите да видят тъщата си (ВИДЕО)
"Закона Макрон", който изключително много с основание притеснява нашите превозвачи, не само е в ущърб на България и на българския транспортен бизнес. Той противоречи на редица европейски принципи, включително и този за свободното движение на хора. Това каза в "Здравей, България" по Нова телевизия вицепремиерът Томислав Дончев.
„Как ще вменяваме на един превозвач на колко седмици къде да ходи? Той може да не иска да се прибере вкъщи. Може да реши да види тъща си в Испания", изтъкна той във връзка с промените в плана за мобилност, станали известни като Закона "Макрон”.
Преди дни по време на Срещата на върха в София европейските лидери бяха посрещнати от недоволните превозвачи с мащабни протести с камиони и автобуси. Те негодуваха срещу регламента, който предвижда тираджиите да се прибират в родината си поне веднъж на 3 седмици, задължително да отсядат в хотели, а командировъчните им да са в размер според правилата в страната, в която се намират.
Вицепремиерът коментира и срещата на върха ЕС-Западни Балкани, която се проведе миналата седмица в София. „Това събитие само по себе си е успех. На него беше свършена много работа, а това, което съвсем не бива да се забравя, че и след него има да се върши много работа. Темата ни беше изключително удачно избрана”, каза Дончев.
„И тук обичайно фокусираме разговора – кой колко пари ще дава. Чухме, че 10 милиарда за свързаност, за инфраструктура – това е добре. Това е т.нар. „хибридно финансиране”. Най-голямата задача обаче е друга и тя е двустранна – първо, това е един процес, който трябва да тече през следващите години. Говорим за реформи в самите държави. Второ, работа с гражданите, които трябва да бъдат убедени, че нямат друга приемлива алтернатива”, коментира вицепремиерът.
„Членството в ЕС не е само формален акт. И ако то няма дълбока подкрепа, нищо няма да се получи. Същият процес трябва да тече и в самите държави-членки. С каква скорост ще вървят процесите е много трудно да се прогнозира. Важното е да вървят, защото повече от десетилетие бяха фактически спрени”, категоричен бе той.
3
Коментара по темата
3.
Комунист-Идиот
21.05.2018 13:07:01
До 1.Защо... Защтото така е уреден света.Светът се крепи на богатите хора,защото те разбират от материята.И щом въпросният шофьор спи по три месеца в кабината и не напуска работа значи е доволен.Шофьора сам е подписал договора,не на сила.Когато шофьора е достатъчно сигурен в уменията си и има план за развитие може да инвестира едни 500,000 за няколко камиона франчайз,подизпълнител или дори изпълнител на поръчки.А,ако го е страх да инвестира ще си спи в кабината.
2.
!!!
21.05.2018 12:03:28
Трябва да се даде право и възможност шофьорите сами да избират колко и къде да почиват! Сегашният вариант на документа не ги устройва, затова протестират хората! Нали уж сме "равноправни" страни-членки...Да, ама НЕ! Макрончо защитава своите интереси, без значение дали останалите държави са ощетени! ЛИЦЕМЕРИ!
1.
защо ЗАЩО ЗАЩО БЕ????????????????????????
21.05.2018 10:32:36
ВСИЧКИ ВЛАСТИМАЩИ СЕ ХВЪРЛИХТЕ НА АМБРАЗУРАТА ДА ЗАЩИТАВАТЕ ИНТЕРЕСИТЕ НА ЧОРБАДЖИИТЕ А ШОФЬОРА ЧЕ СПИ ПО ТРИ МЕСЕЦА В КАБИНАТА КАТО СКОТ /защото чорбаджията си пълни гушата с икономисаните от ХОТЕЛ ПАРИ И ДР./НЕГО НЕ ГО БРОЯТ ЗА ЧОВЕК.