Новаков: Пътувах от Брюксел до София с тир, за да докажа, че законът „Макрон“ е неприложим (ВИДЕО)
Пътувах от Брюксел до София с тир, за да докажа, че законът „Макрон“ е неприложим. Това каза пред камерата на БНТ евродепутатът Андрей Новаков.
Тази сутрин той премина границата със Сърбия и след шестдневно пътуване, слезе на граничен пункт Калотина.
„Имаше забавяния при товарене и разтоварване на камиона. За 72 часа не може да бъде премината тази държава. Това означава, че всеки български превозвач трябва да плаща тройно и не става въпрос само за Германия. Същото е положението и във Франция. Оказва се, че правилата така са измислени, за да могат източноевропейските превозвачи да плащат повече“, заяви евродепутатът.
По паркингите не можах да видя немски или френски тир, добави той.
„Имам чувството, че правилата са за делтапланеристи, които прелитат над границата, а не за хора, които карат 40-тонови камиони през Алпите. Така е направено, че като ти кажат, че имаш 0 километра, трябва или да спреш по средата на тунела и да направиш катастрофа или да те глобят“, коментира Новаков.
Вчера минахме 200 км и не видяхме нито една отбивка с хотел, уточни той.
„Не можахме да намерим и платен паркинг. Три от четирите нощи бяхме в кабината, за да сме сигурни, че няма да превозим никого нелегално през границата и че някой няма да разпори брезента, за да открадне нещо. В Австрия има тридневна забрана за движение – събота, неделя и понеделник и това е допълнителна пречка“, заяви евродепутатът.
Ще запозная колегите с експеримента, за да им докажа, че ако гласуват за новите правила, няма как те да бъдат прилагани, добави той.
„Да караш шофьора да се прибира след три седмици е зловредно за всички български транспортни фирми, тъй като няма как да планираш пътуването така, че да успееш в този срок. Видях с очите си как заради независещи от водача неща като задръстване, ремонт на магистрала, се забавихме“, споделя евродепутатът.
Сюлейман Ви Марел, който от пет години е международен шофьор, добави, че промените не са приемливи.