8.1 млн.евро на км - това е най-скъпата магистрала, строена от тройната коалиция
8.1 млн.евро на км е най-скъпата магистрала, строена у нас, това е Люлин, строена през 2006 г. Това е времето, когато управляваше тройната коалиция, а министър на регионалното развитие и благоустройството беше Асен Гагаузов.
И сега там се укрепват свлачища и дупки, каза в парламента регионалният министър Николай Нанков, който се изслушва от депутатите за всички пътни проекти в България.
Цената на Тракия е малко над 1.6 млн. евро на км и участъците, които са строени през 2005 г. „в момента не приличат на магистрала“ – каза още Нанков.
„Не просто строим магистрали и рехабилитираме пътища, а пълним дупки по неремонтирани пътища по 30-40 години“, каза още Николай Нанков.
Представянето на работата на МРРБ в парламента започна с обвиненията на ГЕРБ от страна на депутата Александър Ненков към президента и изказването му, че се строят „тъмни пътища и е време да се осветят прожекторите“, както и че няма „визия за пътищата“.
От 5 май 2017 г. е даден старт на пътни проекти за 1.4 млр.д лв. и са сключени договори за строително-монтажни работи за почти 500 млн.лв.
„България прилича на открита строителна площадка, на която се ремонтират магистрали, пътища, а всички обществни поръчки са публични и прозрачни. Работи се на светло и под прожектори“, ядоса се и министър Нанков.
Хемус
„Не защото съм от Северна България, и финансовият и транспортният министър са от там, а защото Хемус е приоритет“, започна отчета си регионалният министър.
Там сега се строят 25 км на Боаза, а други 52 км от Тетевен до разклона между Ловеч и Плевен се очаква да бъдат търгувани и ще бъде избран изпълнител. Цената на тази отсечка е редуцирана с 350 млн.лв.
Прави се и устройствен план за останалия участъй от Ловеч до Русе – Велико Търново, които до края на годината ще се строят, уточни Нанков.
85 км ще се търгуват, 2019 г. започва изграждането им, а 2024 г. Хемус ще е изцяло завършена – категоричен регионалният министър.
Два от 4-те тунела тунела по нея ще бъдат оправени тази година.
Струма
След въпрос на депутата Даниела Савеклиева от ГЕРБ кога ще бъде внесена „светлина тунела“, както е поискал президентът Румен Радев, Николай Нанков отговори:
Автомагистрала „Струма“ през тази година предсрочно ще бъдат завършени 24-те км от Кресна до Сандански с почти 8 месеца. Прекъсната е работата и се изчаква мнението на експертите.
Най-тежкият участък от АМ „Струма“- Кресненското дефиле, тази година ще стартира с тръжната процедура, ако Административният съд се произнесе по подадена жалба.
2019 година трябва да стартира реалното строителство, но там се очаква да е най-скъпата отсечка в историята - около 800 млн. лева.
Стана ясно още, че е сключен договор с фирмата Транспарънс интернешънъл за процедурите по строежа на магистралата.
Автомагистрала Русе – Велико Търново е спряна от жалба на база на екопроцедурата.
След продължилото почти 3 часа изслушване на министър Николай Нанков БСП отчете, че това е "кризисна пиар акция без съдържание".
8
Коментара по темата
8.
Крадците ГРОБ
03.05.2018 17:24:54
Тоя гербаджийски цървул що не обясни защо участъка на АМ Тракия строен от Актрос а участъците строени от Черепа и Трейс са на вълни?!?
7.
Axaxa
03.05.2018 15:26:41
А при партия ГРОБ 5000 кв.м плочки на НДК струват над 30 милиона лева и след няколко месеца вече имат нужда от основен ремонт!!! Санирването на 2000кв.м фасада на блок струва над 2 милиона лева и се оказва, че фасадата е изключително запалима. 24 тунелчета за костенурки на пътя Поморие-Ахелой струват над 1 милион лева. Да не говорим колко пътища строят, които след 2-3 месеца ги правят наново. Ще дам пример с пътя Бургас - Поморие, който го правиха 2 пъти!!!! Примели БОЛ !!!! Най-крадливата шайка са гробарите!!!! При БсП-ДПС-НДСВ се даваха 1 милиар за здраве и бяхме назад в класациите по смъртност, при ГРОБ се дават 5 милиарда за здраве и сме 2ри по смъртност! Убийциииииии, Въъъъън!!!!
6.
Читател
03.05.2018 14:55:17
Я, панелните плъхове са налазили минусите.
5.
Що лъжеш бе Министре
03.05.2018 14:07:20
Що обаче не кажеш защо магостралата на Люлин е тилкова скъпа. Що не кажеш за обезщетенията на собствениците на земите дето минава магистралата и дето многоуважавания български съд ги позлати, а оценки десетократно надвишаващи пазарните. Що не кажеп за шест метровия слой хумус, преодоляването на който е глътнало толкова много средства. Що не кажеш за свлачищата. Ето за това магистралата струва толкова. Друго си е на голо поле да се перете в гърдите, че вашата струвала милион и шестстотин хиляди. Ма това не влиза опорните точки на ГРОБ май.
4.
Vaklin
03.05.2018 13:55:18
Вие кво искате вааа, боеко каза че заради чърчил и сталин сте на тоа дередже
3.
t
03.05.2018 13:18:12
nqkoi mai ne poznavat parite i si mislqt che horata pasut treva 8.1 miona € km hoho
2.
В България
03.05.2018 13:16:40
Няма магистрали , това са малко по- скоростни пътища от останалите второстепенни такива ,но това не ги прави МАГИСТРАЛИ и всичките горе крадете , ама от герб и с задните си части са научени
1.
Читател
03.05.2018 13:14:47
Абе защо си губите времето да се джафкате с комунистите, те знаят само да лаят и да дрънкат врели-некипели. Никой нормален човек не им обръща внимание и не взима под внимание лъжите им. Вие си стягайте дупетата, защото имате сумати корупционни гафове и трябва да ги оправяте, а не да си губите времето да обръщате внимание на умряла партия. Държавата трябва да се гради, те ми седнали да се обясняват на някакви никаквици.