Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

6 практични съвета по GDPR за маркетинг професионалисти

Ключови думи: практични, съвети, гдбп, gdpr, лични, данни, бизнес
25 май 2018 г. – това е датата, в която новият регламент за защита на данните на ЕС (GDPR) влиза в сила за всички страни и компании, които оперират в рамките на Европейския съюз. Последните проучвания на континента сочат, че макар да остават само два месеца до крайния срок, бизнесът все още не се чувства подготвен и само 54% от компаниите ще могат да отговорят на изискванията на новата регулация.

Ето няколко практични съвета, които може да приложите още сега, за да сте сигурни, че на 25 май вашият маркетинг отдел ще бъде подготвен:

- Направете одит на всички мейлинг листи, с които разполагате. Премахнете всеки, от когото нямате категорично съгласие за включването му в този списък. Или пък… сега е моментът да изискате такова. Уверете се, че всеки нов мейл или друг контакт, който включвате в своята база данни, е потвърдил желанието си да се присъедини към мейлинг листа ви. Най-удачно е това да става с автоматичен мейл, който да потвърди интереса му.

- Прегледайте настоящия процес, с който в момента събирате лична информация. Случвало ли ви се е да купувате бази с данни? Не го правете повече! Прегледайте внимателно настоящите си мейлинг листи и премахнете всички контакти, които не са дали своето изрично съгласие да фигурират там. Помислете дали да не предприемете превантивни стъпки и да уведомите своите потребители и клиенти (още преди GDPR директивата да е влязла в сила), че сте предприели процес по премахването на техните мейл адреси от базата ви данни и това ще стане в осигурена и безопасна среда. Това може и да ви изглежда като крайна стъпка, но тези които останат във вашата база данни ще са наистина ангажирани хора, които действително се интересуват от това, което им пращате.

- Създавате ли съдържание, което е персонализирано в зависимост от нуждите на вашите потенциални потребители? Помислете дали да не инвестирате в маркетингова стратегия, която създава релевантно съдържание като изследвания и анализи, ръководства или електронни книги, които потребителите ви могат да изтеглят безплатно, а в замяна да споделят контактна информация с вас.

- Поканете посетителите на вашия сайт да се добавят към мейлинг листа ви. Това ще ви позволи включително да ги сегментирате по интереси, като създадете например специфични изскачащи прозорци за продуктова информация, обща информация за компанията, иновации и т.н. И не забравяйте да свържете този процес с декларацията си за поверителност – това ще ви осигури съответствие с изискванията по GDPR.

- Времето, в което използвахте Google docs или Excel файлове за да събирате и сортирате потребителска информация, приключи. Започнете да централизирате цялата лична информация на своите потребители, с която разполагате, в изработена за целта CRM-система. И се уверете, че потребителите имат достъп до тяхната информация и могат да видят ясно за какво се използва, както и да могат да я променят, ако има необходимост от това.

- Понякога се налага да събирате по-детайла лична информация. Прегледайте своите бланки и премахнете от там всички детайли, от които може да се лишите. За целите на B2B кампаниите например пълното име, мейл адреса и името на компанията обикновено са повече от достатъчни.

Какво още трябва да знаят всички маркетинг професионалисти, за да гарантират, че техните компании и рекламните им стратегии са готови да отговорят в пълна степен на строгите правила за защита на личните данни, ще разберете на семинара, организиран от IAB България на 3 април 2018 г. (вторник).
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Какво се случва с тялото по време на празниците И как да поддържате благополучието си Нинова омеси питка, Божков снима кучето, а Кирил Петков показа семейната трапеза (СНИМКИ) Показаха как празнуват Бъдни вечер
Стана блондинка Харесва ли ви? Родените през тези години ще претърпят драматични промени през 2025 г. Астрологът Сай Авани разкрива хората от кои възрасти скоро ще навлязат в нов етап от живота си заради могъщото влияние на планетите над тях
И днес няма резултат от издирването на 13-годишния Ники от Конаре Служителите на МВР и доброволците са на предела на силите си, обяви вътрешният министър До дни настъпва грандиозна промяна с личните документи Издадените лични карти по новата технология, заявени като обикновена и бърза поръчка, се получават в регионалните паспортни служби
Полицай е пострадал при катастрофа в Пловдив Инцидентът е станал на бул. "Васил Априлов" в посока изхода на града Бургаски ученици показват в изложба връзката между Българи и Италия Изложбата ще бъде открита на 8 януари 2025 година от 18:00 часа в зала „Георги Баев", Културен център „Морско казино".
Не си и помисляйте да правите това на втория ден от Коледа Има няколко неща, които е добре да сложите на масата и обичаи, които е добре да спазите и на 26 декември Пострада при нелеп инцидент Фолкпевицата изправи на нокти феновете си, показа какви са последиците
Бившата пиарка на Кирил Петков скочи на Лена: Да си обуздае троловете, че ще се ядосам! "Весела Коледа на всички приятели и на всички ленински ангели", допълни тя публикацията си Какви подаръци не трябва да подарявате за Годината на зелената змия Те определено няма да донесат радост и да помогнат за привличането на късмет