Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

6 практични съвета по GDPR за маркетинг професионалисти

Ключови думи: практични, съвети, гдбп, gdpr, лични, данни, бизнес
25 май 2018 г. – това е датата, в която новият регламент за защита на данните на ЕС (GDPR) влиза в сила за всички страни и компании, които оперират в рамките на Европейския съюз. Последните проучвания на континента сочат, че макар да остават само два месеца до крайния срок, бизнесът все още не се чувства подготвен и само 54% от компаниите ще могат да отговорят на изискванията на новата регулация.

Ето няколко практични съвета, които може да приложите още сега, за да сте сигурни, че на 25 май вашият маркетинг отдел ще бъде подготвен:

- Направете одит на всички мейлинг листи, с които разполагате. Премахнете всеки, от когото нямате категорично съгласие за включването му в този списък. Или пък… сега е моментът да изискате такова. Уверете се, че всеки нов мейл или друг контакт, който включвате в своята база данни, е потвърдил желанието си да се присъедини към мейлинг листа ви. Най-удачно е това да става с автоматичен мейл, който да потвърди интереса му.

- Прегледайте настоящия процес, с който в момента събирате лична информация. Случвало ли ви се е да купувате бази с данни? Не го правете повече! Прегледайте внимателно настоящите си мейлинг листи и премахнете всички контакти, които не са дали своето изрично съгласие да фигурират там. Помислете дали да не предприемете превантивни стъпки и да уведомите своите потребители и клиенти (още преди GDPR директивата да е влязла в сила), че сте предприели процес по премахването на техните мейл адреси от базата ви данни и това ще стане в осигурена и безопасна среда. Това може и да ви изглежда като крайна стъпка, но тези които останат във вашата база данни ще са наистина ангажирани хора, които действително се интересуват от това, което им пращате.

- Създавате ли съдържание, което е персонализирано в зависимост от нуждите на вашите потенциални потребители? Помислете дали да не инвестирате в маркетингова стратегия, която създава релевантно съдържание като изследвания и анализи, ръководства или електронни книги, които потребителите ви могат да изтеглят безплатно, а в замяна да споделят контактна информация с вас.

- Поканете посетителите на вашия сайт да се добавят към мейлинг листа ви. Това ще ви позволи включително да ги сегментирате по интереси, като създадете например специфични изскачащи прозорци за продуктова информация, обща информация за компанията, иновации и т.н. И не забравяйте да свържете този процес с декларацията си за поверителност – това ще ви осигури съответствие с изискванията по GDPR.

- Времето, в което използвахте Google docs или Excel файлове за да събирате и сортирате потребителска информация, приключи. Започнете да централизирате цялата лична информация на своите потребители, с която разполагате, в изработена за целта CRM-система. И се уверете, че потребителите имат достъп до тяхната информация и могат да видят ясно за какво се използва, както и да могат да я променят, ако има необходимост от това.

- Понякога се налага да събирате по-детайла лична информация. Прегледайте своите бланки и премахнете от там всички детайли, от които може да се лишите. За целите на B2B кампаниите например пълното име, мейл адреса и името на компанията обикновено са повече от достатъчни.

Какво още трябва да знаят всички маркетинг професионалисти, за да гарантират, че техните компании и рекламните им стратегии са готови да отговорят в пълна степен на строгите правила за защита на личните данни, ще разберете на семинара, организиран от IAB България на 3 април 2018 г. (вторник).
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Идея: Влаковете от София до Варна и Бургас да станат частни Можели да бъдат печеливши извън БДЖ  Путин искал да раздели Украйна на три части Това твърдят от Киев
Мнозинството израелци не вярват на Нетаняху Те са 64 на сто от анкетираните  Симеон Матев : Чака ни брутален студ през декември Ще има и много сняг
Тръмп обмисля да назначи специален пратеник за конфликта между Русия и Украйна По време на предизборната си кампания Доналд Тръмп се зарече бързо да прекрати конфликта, но не каза как ще го направи Епидемия от диабет в световен мащаб Тя достигна критични нива 
Сърбия е под снежна блокада, идва ли апокалипсисът към България? Повече от 10 000 потребители са без ток в три области в югозападната част на Сърбия Направих това с банята у дома, а всички си мислят, че е след основен ремонт Как да обновите и освежите банята у дома, но без да правите основен ремонт
Валя ми даде рецептата за най-вкусния тутманик, вече не купуваме нито хляб, нито питка Разчупвате зачервената коричка, а вътре пласт след пласт пухкаво тесто, сред което се крие вкусно краве сиренце, да не говорим как само ухае божествено на масло Италианско село предлага къщи за 1 евро на американци, разочаровани от преизбирането на Тръмп Село Ололай отдавна се опитва да привлече външни хора
С тези таблетки орхидеята постоянно ще цъфти Достатъчно е да се тори само веднъж месечно, така че цветето да има достатъчно хранителни вещества, необходими за развитие и цъфтеж Тръмп предлага бивш финансов мениджър на Джордж Сорос за министър на финансите Бесънт ще донесе нова златна ера на САЩ, коментира новоизбраният президент на САЩ