Депутат от НФСБ: Защо в Сливен отделят децата по етнос в училище
Това стана след среща на жители на града с народния представител. На срещата те изразиха недоволството си от факта, че сериозни промени в образователната система като сливане, прегрупиране, респективно закриване на училища, се правят без каквото и да е обществено обсъждане.
„Г-н министър, намирането на по-добра организация на училищното образование в условията на дълбоката демографска криза в Сливен е сериозен въпрос. Болезнените проблеми в образователната система би трябвало да се извършват в условията на обществено съгласие, а не чрез иницииране на разделение сред гражданите на Сливен“, посочи във въпроса си до министър Вълчев Петър Петров.
По думите на министър Вълчев отговорностите между Министерството и Общината са споделени, но общината е тази, която внася програмите и предложенията за реформи.
В последвала реплика Петър Петров заяви, че проблемът в Сливен е демографски и една евентуална стратегия би трябвало да се съобрази с това. По думите му в училищата има сeгрегация на деца по етнос, което е изключително опасно.
1
Коментара по темата
1.
Знае се
09.02.2018 14:52:33
Защото няма категоризация на училищата по успех, по възможности, по дадености, по талант, по цел...Естественият подбор ще стане едва тогава. Преследва големи цели в престижно училище, преследва по елементарни цели само за оцеляване в по ниска категория училище. Професията след 10клас-осъзната, призваност. Къде са училищата-институции за подготовка на ръководни кадри, за директори...Гръмки слова, гръмки закони и реформи и все нищо!