Строим по 500 м магистрали на ден
През 2017 г. трябва да са готови нови 25 км аутобани, а още близо 69 км да се доизграждат. За седем месеца, от началото на май досега, са започнати проекти за почти 1.5 млрд. лв. Стойността на сключените договори е 454 млн. лв. Дадено е началото чрез тръжни процедури в пътния бранш за 887 млн. лв. с ДДС.
Един от големите проекти догодина е строителството по магистрала „Хемус“. Нови 25 км се строят в двата участъка от Ябланица до Боаза (9 км) и между пътните възли Белокопитово до Буховци (16 км). В момента се проектират трите отсечки от 50 км от Тетевен до разклона за Плевен. Ако тръжните процедури минат без обжалване, още следващата година може да започне изграждането им. Така 75 км от „Хемус“ ще бъдат в строеж.
В бюджета от 1 януари нататък са предвидени 85 млн. лв. за работа по аутобана. По АМ „Струма“ в момента машините работят по най-дългия недостроен лот по магистралата. Отсечката от 25 км от Кресна до Сандански ще бъде завършена предсрочно до ноември догодина.
В края на август 2017 г. започна строежът на 12,6 км по лот 3.1 в участъка от Благоевград до Крупник. Стойността му е 166 млн. лв., но той ще е готов през есента на 2019 г. По него ще бъдат изградени 2 пътни възела и 20 големи съоръжения - мостове, подлези и надлези. По най-тежкия участък от магистралата през Кресненското дефиле има вече избрано трасе и в момента вървят процедури по обжалване на ОВОС.
В края на 2018 г. ще бъде пусната обществената поръчка за избор на изпълнител, а до две години ще започне и строителството. Тази седмица трябваше да бъдат отворени офертите за строителството на двата участъка от скоростния път с елементи на магистрала София-Калотина, който е част от международния коридор №10.
Жалби в Комисията за защита на конкуренцията от миналата седмица спряха и двата търга. Първият участък е от ГКПП Калотина до пътния възел при Драгоман (14,5 км), а вторият е от Драгоман до Сливница (17 км). Изграждането им може да започне през 2018 г., ако обжалването по търговете не се проточи. Стойността им е над 400 млн. лв., част от тях са осигурени чрез Инструмента за свързаност в Европа.
По Черноморието 5 години отне на държавата в процедури за устройствено планиране, отчуждаване, археология и обществени поръчки за двете отсечки за обхода на Ахелой и до Поморие. Целта е да се облекчи значително трафикът между Бургас и Слънчев бряг, и до Варна с разширяване на пътните платна по две в посока. Цената им е 45 млн. лв. и трябва да са готови в началото на летния сезон догодина
5
Коментара по темата
5.
bai kosta
07.12.2017 01:14:17
Много магистрали много нещо...
4.
до 3
06.12.2017 17:37:15
Участъка между Пловдив и Стара Загора е построен преди повече от 10 години,нормално да има неравности в дясната лента заради товарните коли,които се движат по нея.Най-новите участъци на "Тракия" са Карнобат-Ямбол-Стара Загора и София-Пловдив,които с малки излключения са в перфрктно състояние.
3.
Димитрия
06.12.2017 16:32:51
Смешници-крадци! Вижте си построените "магистрали", особено участъка Стара Загора - Пловдив! На много места новите участъци пропадат заради калпава основа! Вашите магистрали не могат да се сравнят даже с първокласен път в Турция, направен без фанфари и бурни рязания на лентички! За справка - пътуващите през Лозенград за Чорлу... Как там една дупка няма, един коловоз, едно пропадане???
2.
демократ
06.12.2017 10:34:49
Алоо, Герберската Пропаганда, поне четете това което сами сте написали ! ..."През 2017 г. трябва да са готови нови 25 км аутобани, .." Не че са готови ("..трябва да са..") тези 25км. но да кажем че са. Ако герберската година има и тя 365 дни това означава, ЧЕ НА ДЕН ПРЕЗ 2017Г. САМОХВАЛКОТО БОРИСОВ Е СТРОЯЛ ПО ... 68М. (ШЕЙСЕТ И ОСЕМ МЕТЪРА) МАГИСТРАЛИ ! Това са ФАКТИТЕ другото е ПРОПАГАНДА !
1.
Кибик
06.12.2017 10:01:47
Къде са тия магистрали? Някой ако е виждал магистрала в Бг да каже къде е тя, че да я посетим и ние. А иначе пътища с дупки като след бомбардировки, колкото искаш и после защо катастрофират. Миналата седмица в дупка на такава магистрала над 15 автомобила останаха без гуми, добре, че се размина без жертви,