Tол-системата ни ще е като в Унгария
Имаме богат опит, а и конкуренцията е ожесточена, както никога досега. Така Михаел Вебер, изпълнителен директор на "Капш телематик технолоджис България", която ще изгражда тол-системата, обясни пред "Капитал" факта, че фирмата му е предложила цена от 150 млн. лева, при 200 млн. очаквани от държавата.
Той посочи, че Унгария има най-сходната система с тази, която ще се създаде в България.
"Но основната разлика с всички страни са пътищата. България е единствената страна, в която шофьорите плащат за всички пътища чрез винетката. В другите държави не е така - шофьорът плаща за магистралите.
В България тол-системата ще бъде държавна. В други страни е частна - като в Италия и Испания. Сега например общата европейска система дава възможност да се премине през Австрия, Германия, Испания, Италия, Франция само с едно устройство в камиона. В Унгария например това все още не е приложено. В съседна Румъния засега няма тол-система и не знаем какво решение ще вземат в бъдеще. В другите ви съседи - Гърция, Сърбия и Македония, няма да има технически проблеми. Макар те сега да ползват по-стар модел на плащане, това може би ще се промени след време. В България например дебатът започна преди 8 години. В други страни процесът бе по-дълъг", коментира Вебер.
Той призна, че не е сигурен дали системата ще може да бъде готова до края на следващата година, както иска правителството.
"В България ще разчитаме на местни компании заради техните познания за вътрешната среда. Например ще работим с компанията "Ита"", съобщи Вебер.
По думите му нарушителите по пътищата вече ще бъдат разпознавани по друг начин, не чрез камерите. "Ще се изчислява времето им на пробег от един пункт до друг. И на място ще знаем дали има нарушение. Това се прави в Сърбия. Технически е възможно, но отново е законов въпрос", обясни Вебер. Добави Коментар