Бургас спечели приза за най-устойчива градска мобилност, велотранспортът най-добре развит в града
Бургас грабна наградата в категорията за най-добра "Устойчива градска мобилност" във второто издание на конкурса "Екообщина". Градът е победил в групата с население над 40 00 жители. Мотивите за приза са, че Общината успешно прилага плана за устойчива градска мобилност, развила е бързи автобусни линии и използва електрически превозни средства. Едновременно с това се стимулира велосипедния транспорт (изградени 80 км. велоалеи) и дейностите с различни НПО и групи от хора с цел информираност.
В конкурса участие взеха 37 общини, които подадоха повече от 50 кандидатури в четирите категории: „Устойчиво управление на водите”, „Устойчиво управление на отпадъците“, „Енергийн ефективност на сградите“ и „Устойчива мобилност”.
Инициативата се организира от посолството на Република Франция в България и има за цел да отличи общините с най-добри практики в областта на устойчивото развитие. Конкурсът „Екообщина“ се провежда за втора поредна година и е отворен за участието на всички български общини. Основните критерии, за които представителите на журито следят са: действителни постижения на общините в четирите разглеждани области; проекти за следващите пет години; значимост на средствата, отделени за разглежданите области, спрямо наличния ресурс; оригиналност на инициативите.
Категория „Устойчиво управление на водите“
Община Драгоман – победител в категорията с население под 10 000 жители
Община Павликени – победител в категорията с население над 10 000 жители
Категория „Устойчиво управление на отпадъците“
Община Златоград – победител в категорията с население под 40 000 жители
Столична община – победител в категорията с население над 40 000 жители
Категория „Енергийна ефективност на сградите“
Община Смядово – победител в категорията с население под 40 000 жители
Община Габрово – победител в категорията с население над 40 000 жители
Категория „Устойчива мобилност“
Община Самоков – победител в категорията с население под 40 000 жители
Община Бургас – победител в категорията с население над 40 000 жители.
5
Коментара по темата
5.
аз
12.10.2017 15:29:00
Що не си заврете тази "мобилна градска мобилност" някъде. И особено в частта "...развила е бързи автобусни линии". Наглостта на управляващите няма граници вече. Нито бързите линии са бързи, нито пък са толкова удобни, а както излиза ще бъдат и скъпи... За чий ни ги пробутвате тези скалъпени глупости ????
4.
.
12.10.2017 14:48:05
Защото сградата е построена с част от парите,с които се направиха Морската,Интегриран градски транспорт и т.н.Не само лампите са същите,възложителите и изпълнителите и те.
3.
Smqh
12.10.2017 14:22:18
Къде се е чуло и видяло в парковете да има велоалеи.Та идеята на парка не е ли спорт и отдих?!Или крайбрежна алея и откъм морето начертана велоалея?!И един въпрос:защо около новата восока сграда Лазурен бряг,защо там са поставили стълбове за осветление като новите във морската.Защо пред моя блок са някви стари,с различни лампи и цветове....Кмета ако чете да знае че вече няма да го изберем.Квото направи вече се е счупило
2.
Б.Б. -"Бургас Бейби"
12.10.2017 14:00:09
Истински вело алеи според мен има в Холандия Финландия Швеция (там съм обикалял и съм ги вижда), но не и в Бургас. Дори в Казанлък велоалеите свързващи някои села с града са по убави от морския Перник, но те са правени през този инъче толкова лош и мразен от всички комунистически строй.
1.
девненец
12.10.2017 13:05:21
Хаха, велосипедизмът.... Псевдо велоалеи! Къде по света велоалеите са по тротоарите??? На много места часста уж за пешеходци я изобщо я няма, а има "велоалея"... Да добавим и тия колелета под наем...