До 70% от учебния материал да се съкрати, за да спре агресията при децата, искат от Център за безопасен интернет
Ключови думи:
Георги Апостолов, деца, ученици, образование, центъра за безопасен интернет, интернет, влогъри, Картуун нетуърк
50 до 70 процента от учебното съдържание трябва да се премахне, за да няма агресия в училищата. Такова мнение изрази Георги Апостолов от сдружението Национален център за безопасен интернет на пресконференция в БТА-София.
Организацията му е партньор в инициатива на детския телевизионен канал Cartoon Network. От медията организират конкурс за деца между 6 и 16 години за видео-блогове. Той започва от днес и приключва на 19 септември. Основната идея на състезанието е да се покаже, че децата могат да развиват креативния си потенциал, което не само намалява рисковете онлайн, но и ги подтиква да станат активни дигитални граждани и творци в живота си.
Георги Апостолов обясни, че образованието ни е неадекватно на времето, в което живеем.
„Търсим навсякъде партньори и съмишленици. В интерес на истината повече ги намираме в частния сектор, отколкото сред институциите. Забравете за Министерството на образованието! Както виждате, те са много заети да изчисляват дните през ваканциите. Въобще не ги интересува, че - ние много пъти сме казвали, имаме писмени становища - днешните деца не са онези деца. Че ако искаме да няма агресия в училище, за което страшно много се говори, ние трябва да махнем 50 до 70 процента от учебното съдържание, защото всяко дете днес знае, че с едно кликване в Гугъл, то ще намери дата или име. Безсмислено е да ги караме да запаметяват и да възпроизвеждат, при това без да разбират”, заяви Апостолов. Според него, ние трябва да се поучим от системата във Финландия, където примерно са премахнати учебниците по някои предмети като биология, химия, физика. Те са заменени с по-общи, облачни информационни системи.
Георги Апостолов коментира още: „Това, което нашата образователна система учи децата – зазубряш „А”, произвеждаш „Б” и получаваш оценка „три” (въобще не ме интересува дали ти е интересно, дали не ти е интересно) - е убийство на творческия потенциал на децата. А творчеството е това, през което децата изливат тази т.нар. агресия. Защото „агресията” не е лоша дума. Агресията е нещо, което всеки човек го има в себе си. Агресията подклажда амбициите, подбужда развитието на човека. Агресията става лоша, когато няма къде да излееш това нещо и тогава тя се превръща в насилие, агресия с насилие. Затова имаме и нарастване на агресията.”
Според Апостолов децата, които се занимават с нещо конкретно, което им е интересно, са по-уверени и могат да станат лидери. А да си популярен и харесван е особено важно за децата в тийнейджърска възраст.
„Няма по-добро измислено нещо от това детето да хареса нещо и да почне да твори нещо, нещо да създава само. Оттам нататък от това дете може да очакваме само хубави неща”, допълва координаторът на центъра за безопасен интернет.
Той смята, че у нас не се обръща никакво внимание на развитие на тези умения, които ще позволят на децата да прогресират и да успяват в днешния свят. За да могат те да се чувстват щастливи и в училище, за да могат те да се развиват, ние трябва да видим какви са им интересите, смята той.
Според национално представително изследване, за последните шест години имаме спад на възрастта на първо влизане на децата в интернет с три години. Сега пикът на първо влизане в интернет е седем години, информира Георги Апостолов. А това вече правят все повече деца на 4, 5 и 6-годишна възраст.
Апостолов цитира изследване, според което до няколко години 82% от трафика в интернет ще бъде видео. Според друго проучване децата у нас поставят на трето място като важност интернет да се ползва в училище. Реално обаче мрежата била на 12-о място сред инструментите, употребявани в школата, според усещанията на учениците.
Георги Апостолов заключи, че образователната система продължава да набляга на зазубрянето за сметка на развитието на творческия потенциал, което е неадекватно на днешните реалности.
5
Коментара по темата
5.
Петранка
01.08.2017 12:02:45
Съвсем логично изказване, по добре е учител да научи децата да обсъждат за какво и как се е борил Левски примерно от колкото да ги кара да запомнят дата на раждане, името на майка му, баща му, улицата и номера на къщата в която е роден.
А на тези които са против, моля да ми отговорят след като в училище са назубрили теоремата на Талес колко пъти са я ползвали в живота и за какво?
А на тези които са против, моля да ми отговорят след като в училище са назубрили теоремата на Талес колко пъти са я ползвали в живота и за какво?
4.
байко
31.07.2017 19:45:26
Закрийте училищата за да няма агресия. Ние от "Отровено общество" ще се борим за това!
3.
Рррр
31.07.2017 19:36:06
Cartoon network и намаляване на агресията? Как по-точно? Погледнете само какви „детски” анимации има по канала! Ще забраняваме ввкласически училищата да се изучават класически приказки, а иначе по детски канали излъчваме абсолютни изродщини...
2.
иииииииииииии
31.07.2017 19:30:34
напротив, точно обратното трябва да стане
1.
Блага
31.07.2017 15:10:09
Абсолютно съм съгласна - Явно господина от статиятя или му плащат да прави реклама на или някой друг му плаща да подкокоросва изобщо да се не учи, а за по " полезно" да се вихрят из нета където повече от насилие няма - там само полезни неща ще научат и най-вече съвсем ще изперкат децата и то след като всички тръбят за новата зависимост на децата от телефоните и нета..... - не е ли по-добре да им се организират занимания по интереси и да ангажират децата със спорт и тн