На каква възраст е редно децата да имат смартфон
Клаудия Ламперт, учител по мултимедия в Института "Ханс Бредоу" в Хамбург, е на мнение, че децата на тази възраст са прекалено малки, за да могат да разберат всички функции на устройството, пише ДПА. Родителите трябва постепенно да разясняват на децата си аспектите на мобилния и дигиталния свят, добавя Кристин Лангер, мултимедиен асистент в Германския младежки институт.
"За да могат да разбират функциите на смартфона и да се научат как да работят безопасно в интернет, подрастващите имат нужда от време и подкрепа от своите родители," казва тя.
Според нея за 9-годишно дете е по-подходящ опростен мобилен телефон без достъп до интернет, а за личен смартфон детето е добре да почака поне до 11-та си година.
Ново проучване в Германия показа, че повече от две трети от децата до 6 години си играят със смартфон минимум по половин час на ден. От германската педиатрична асоциация обаче са категорични, че това е вреден навик, който може да забави развитието им.
Ако детето иска да използва смартфона на родителя си, то това трябва да става под родителски контрол. А ако детето е в интернет, не е достатъчно родителят просто да стои до него, казва Улрик Рицер-Сакс, експерт към Германската федерална конференция по образователно консултиране (BKE).
"Родителите трябва да гледат и да задават въпроси. Те трябва да контролират какво прави детето," добавя той.
Софтуерът може да помогне с ограничаването на достъпа до проблематично съдържание. "Подобни програми предлагат добра основна защита, но родителите не трябва да им се доверяват сто процента", казва Лангер. Тя препоръчва също използването на детска търсачка, както и начална страница, проектирана специално за деца.
Преди да подарят смартфон на детето си, родителите трябва да въведат някои основни правила – например колко дълго време на ден детето може да използва устройството, за да играе на игри, да гледа филми или да чати.
Според експертите децата в началното училище не трябва да използват телевизор, компютър или смартфон повече от един час дневно.
"От гледна точка на психологическото развитие, извършването на физически дейности е изключително важно в ранна детска възраст", казва Рицер-Сакс. Тя уточнява че има предвид детето да извършва дейности като катерене, тичане и игра навън. Добави Коментар