Голяма или малка джанта, какво да изберем?
Тестът е проведен от колегите от британския сайт Tyrereviews на изпитателно трасе на Good Year във Франция. Съвсем логично и правилно е да предположим, че използваният за теста автомобил Volkswagen Golf GTI е обут именно с гуми на Good Year - Eagle F1 Asymmetric 3, които за по-точен резултат са с еднаква ширина и се различават само по цолажа на джантата. А трите различни размера са 17, 18 и 19 инча.
Изводите от изпитанието са няколко. Първият е, че донякъде се надценява разликата между близките размери колела, какъвто е случаят. При тестовете на сухо, мокро, управление, спиране и аквапланинг, трите размера се справят доста идентично. Така че разликите са по-скоро субективни - комфорт на превоза, шум и др.
Кой размер да изберете за колата си? Зависи какво точно искате. Провеждащият теста дава по-висока оценка на по-големите джанти при сухи условия заради по-директното и точно управление. На мокро обаче се оказва, че 17-инчовите колела се държат по-добре и са по-предвидими. Освен това 17-ките безспорно предлагат по-комфортно возене, но за сметка на част от стабилността. От гледна точка на шума междинният вариант с 18-инчови гуми сякаш се оказва най-добър и най-безшумен.
В крайна сметка екипът, провеждащ теста, се спира именно на 18-инчовите колела като краен избор. Тук трябва да добавим още нещо. Колкото по-голяма е джантата, толкова по-скъпа ще е не само тя, но и гумата, която трябва да сложите. Затова, когато се оглеждате за нови крачета на колата, не забравяйте, че гумите могат да бъдат сериозно перо в бюджета. Добави Коментар