The Guardian става таблоид
Това се случва след като компанията издател на двете медии обяви, че е подписала договор за аутсорсинг на печатането им като част от тригодишен план за стабилизиране на финансите на групата.
Издателят "Гардиън Медиа Груп" (GMG) обяви миналата година, че ще се стреми към икономии в размер на 20 процента от общите разходи, за да компенсира загубите си, които набъбнаха до 62,6 милиона паунда. Целта е компанията да излезе на нула след тригодишен период на реформи.
Новият печатар на двете издания ще е компанията Trinity Mirror, която издава Daily Mirror, Sunday Mirror и Sunday People.
Най-прекият резултат от преминаването към таблоиден формат ще е продажбата или бракуването на три печатни преси на стойност 80 милиона паунда в Лондон и Манчестър и съкращаването на 50 работни места.
Дотук се стига заради резкия спад на пазара на печатна реклама и на увеличаването на разходите за издаване на вестници, след като огромното мнозинство от потребителите се ориентираха към онлайн медии. От друга страна компании като Google и Facebook отхапаха безпощадно лъвския пай от електронния рекламен пазар.
Това е важна стъпка в плана ни за трансформация, заяви главния изпълнителен директор на GMG Дейвид Пемсел.
"Хората, които ни четат и подкрепят нашата журналистика са повече, отколкото когато и да било, но печатарската индустрия се променя и ние трябва да се променим заедно с нея. The Guardian ще си остане издание с брилянтен дизайн и изключителни постижения в журналистиката, обиращо награди", обеща той.
Според главният редактор на The Guardian Катарине Винер и таблоидните Guardian и Observer ще предложат "смела и истинска журналистика" и като таблоиди. И добави, че читателите ценят журналистиката, а не формата или размера на заглавията. Добави Коментар