Министърът на икономиката Теодор Седларски посети Пристанище Бургас
Той бе посрещнат от изпълнителния директор Диян Димов и Александър Петков, член на Съвета на директорите на държавния оператор. От страна на Пристанище Бургас участие в срещата взеха още Живко Еланджиев - директор „Експлоатация”, Стойчо Димов – ръководител звено „Маркетинг СУК и Евроинтеграция” и Емил Кирилов – ръководител звено „Административно и стопанско управление”. На срещата присъства и Ивайло Иванов, директор на териториалното управление на ДП „Пристанищна инфраструктура”- Бургас.
При посещението си в пристанището представителите от министерство на икономиката разгледаха Зоната за обществен достъп, която функционира на територията на държавния порт от 2014 г. Министър Седларски бе посрещнат в Морска гара, която е първото нещо, което виждат туристите от пасажерските кораби, пристигащи в Бургас.
Интерес предизвика макета на Черно море и корабните модели на изключително модерните за времето си авто-фериботи /ro-pax/ „Трапезица” (MEDLINK I) и „Царевец” (MEDLINK II).
Гостите бяха запознати с бургаски пристанищен регион и спецификата на услугите, които предоставят държавният оператор „Пристанище Бургас” ЕАД и останалите пет частни пристанищни оператора в района.
През последното десетилетие Бургаски пристанищен регион е с най-динамично развиващата се пристанищна инфраструктура в България, както като морско-технически характеристики, така и като параметри на обслужване на корабите, включително контейнеровози тип „Panamax” и пасажери до 300 линейни метра.
Новите открити и закрити складови площи отговарят на високите изисквания за съхранение и обработка на нарастващата номеклатура на товарите. Товарооборотът на пристанищен регион Бургас нараства плавно с над 5 на сто годишно. За 2010 г. преминалите товари са12,8 млн.тона, а през 2016 г. са обработени 17,3 млн. тона товари.
Министър Седларски имаше възможност да разгледа и Регионалния център за управление на корабния трафик, който е един от най-модерните в Европа. В него той бе запознат с дейността в центъра и информацията, която се събира и анализира по отношение безопасността и ефективността на корабоплаването, опазването на човешкия живот на море и защитата на околната среда и прилежащата брегова ивица от възможните вредни въздействия от корабоплаването.
Министърът и екипът му разгледаха и реставрираната наскоро сграда на „Магазия 1” /най-старият закрит пристанищен склад/, който вече ще изпълнява функцията на втори пасажерски терминал, където ще се обслужва и каботажното /крайбрежно плаване/,ще има художествен образователен център и развлекателна зона. Гостите бяха запознати с историята на сградата, в която е съхранена ценната нитована конструкция тип „Айфел” и подписания в края на 2016 г. меморандум за сътрудничество с най-голямото френско товарно и пасажерско пристанище Марсилия.
Основен фактор допринесъл за реализирането на двустранната инициатива е ролята на марсилските пристанищни власти в проектирането и изграждането на порт Бургас в края на 19 век. Под ръководството и прякото участие на инж. Адолф Герар (Жерар), главен инженер и директор на пристанище Марсилия в периода 1895-1897 г. пристанище Бургас изгражда своя съвременен облик и инфраструктура
2
Коментара по темата
2.
лоцман
22.03.2017 08:09:59
Хахах, това пристанища като търговско умишлено го съсипват за сметка на съседното частно... Ами като е така да го направят само пасажерско, стига са мрънкали по тоя въпрос!
1.
Б
20.03.2017 16:07:26
А случайно министърът да се запозна с товарооборота на пристанището? Или да му бе предоставена възможност да сравни резултатите за последните години,броя на работещите,заетостта на кейовите места?