Областният управител Вълчо Чолаков още през 2014 г. алармирал, че магистралата ни е лятна, но държавните шефове на АПИ не го послушали
Ключови думи:
Митко Порязов, Лазар Лазаров, Бургас, Агенция пътна инфраструктура, ОПУ Бургас, лятна магистрала
Областният управител на Бургас Вълчо Чолаков още през 2014 година е започнал битка за обезопасяването на АМ „Тракия“ в района между Айтос и Карнобат.Това е една от първите задачи, която е предприел, след като е влязъл в сградата на ул.“Цар Петър“1, но така и не срещнал подкрепа в лицето на държавата. Този интересен факт разкрива губернаторът в интервю, публикувано в днешния брой на вестник „Труд“.
Въпреки че заема най-високият държавен пост в Бургаска област Вълчо Чолаков рядко изтъква това, което прави, а то не е никак малко. Колегите му от други области в страната са същински медийни звезди – редовно са под прожекторите и не пропускат да излъскат персоната си дори за най-незначителния проблем, който са решили. Чолаков обаче е човек от друго тесто, повече работи и изглежда всячески избягва медийните изяви. Това стана ясно и на голямото бедствие край Айтос на 30-и срещу 31-и декември, когато Чолаков цяла вечер бе на място, помагаше на бедстващите, ръководеше спасителната акция и не си тръгна от мястото, докато и последната кола не бе изтеглена, но почти никой не разбра, освен бедстващите, на които помага. В същото време премиерът Бойко Борисов се появи за един час в Карнобат със спортно елече, позирайки с ръце в джобовете пред тежка военна техника(ВИЖ ТУК), отразен бе напоително, след което си тръгна.
Заради поведението на бургаския губернатор малцина знаят, че още през 2014 година той е провел разговори за обезопасяването на магистралата. Това става ясно едва днес, а думите му са казани в съвсем друг контекст. Дори в интервюто за вестник „Труд“ Чолаков е умерен, не прехвърля вина на никой, а просто споделя преките си впечатления за наболелия проблем.
„Още като застъпих през ноември 2014-а, един от първите ми разговори беше точно за този път. Защото и аз като шофьор, който непрекъснато пътува до София и през зимата, знам, че това е първият път който се затваря по време на силен снеговалеж и вятър. Питал съм и началника на Пътното в Бургас г-н Порязов и г-н Лазаров, който бе шеф на АПИ, за възможността да залесят наоколо. Отговориха ми, че е трудно, почти невъзможно, защото там терените са частни, трябва отчуждаване и т.н. Но за мен, като човек, който идва от частния бизнес и ще се върне пак там – няма неща, които не могат да се случат. Просто чрез специалисти трябва да се намери най-подходящият начин и той да се реализира. Лошото е, че никой не иска да се захваща, да го започне, защото друг ще трябва да го довършва…А въпросът е да стане“, казва Чолаков.
Припомняме, че след бедствената ситуация в края на миналата и началото на тази година експерти препоръчаха районът да се залеси час по-скоро, за да се избегнат подобни бедствия.
Климатолози са категорични, че маршрутът на АМ „Тракия“ между Айтос и Карнобат не е правилно избран, минава между два хълма и винаги ще има натрувания. Заради това трябва да се мислят други варианти, които да не налагат затварянето на аутобана при всеки сняг.(ВИЖ ТУК)
9
Коментара по темата
9.
Вук
17.01.2017 17:53:02
Кореспонденцията между институциите се води в писмен вид. Ако покажеш писмото до АПИ с предложението си екстра. Иначе ментиш братле.
8.
Наблюдател
17.01.2017 14:46:41
Малко след откриването на магистралата Бургас-Карнобат в края на 2006 г. когато падна първия сняг, стана ясно,че това ще е лятна магистрала.И 10 години дрямахте като кълвани мисирки.
7.
Ауууу
17.01.2017 14:35:18
К'во казал, к'во не казал е за пълнене на пресата. Покажете нещо предложено от ГЕРБолакея и изпълнено, за да разберем какво е направил за областта и за какво е получавал заплата. Далаверите ще научим по късно от говорителката на Прокуратурата.
6.
yy
17.01.2017 12:25:02
Е-х-х-х, от материала извод е един - той е незаменим..???!!!
5.
губернатора
17.01.2017 12:03:22
Не знаех че България е с федерано управление
4.
Брей,брей!
17.01.2017 11:36:15
България ще е първата страна в света със програма за саниране на летните магистрали на Бати! Слушайте чольо Глупака и дерзайте
3.
Ай сектир
17.01.2017 11:33:08
:) Братлета вие не Чатнахте ли че НЕМА СЕ ОПРАИМ :)
2.
Търко
17.01.2017 11:23:07
Той един губернатор да ти падне шапката
1.
Бичето
17.01.2017 11:19:14
Затова трябва да санираме магистралата от Карнобат до Бургас.
Даже банкета да е с затопляне.
И поне през десет метра биоборди за да спират вятъра и снега !
Даже банкета да е с затопляне.
И поне през десет метра биоборди за да спират вятъра и снега !