Северният обход на Бургас или новото лице на града, което ще посреща потока от АМ"Тракия"
Най-бързият ефект: извеждането на потока от автомобили към Несебър и Слънчев бряг. Сега всички коли от АМ „Тракия“ се струпват на кръговото до Метро и движението през летните месеци е кошмарно.
На второ място: обходът ще даде шанс за естественото разширение на Бургас в посока Ветрен. Това изтъкна и кметът Димитър Николов. Той подчерта, че екипът му е положил сериозни усилия, за да убеди Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ), че е нужно да има и локални платна, за да може териториите около новия пробив да се развият, а не да останат изолирани.
Екстрите с локалните платна около пробива могат да се окажат много по-ценни от извеждането на транзитния трафик за Северното Черноморие.
Бургас отдавна отесня като територия за жилищно застрояване с приемлива локация. Строителите от години се оплакват, че няма свободни терени, а в същото време има търсене на нови имоти. Голяма част от новите жилищни кооперации се продават на зелено, а градът държи водещи позиции в страната на имотния пазар. Това е причината да започне засилено строителство на свободните парцели в крайните жилищни комплекси – ж.к.“Изгрев“ и ж.к.“Славейков“. Проблемът ще се задълбочава и презастрояването е на път да се превърне в най-тежка язва за поколения напред.
Най-логично е разширението да бъде именно в териториите около тия 10 км в посока Ветрен. Северният обход дава уникален шанс на Бургас – да се проектира за десетилетия напред.
Досега никой от строителите нямаше смелост да вдига сгради в този район, поради липса на подходяща инфраструктура, обслужващи обекти и градски транспорт.
Заради това очакванията са Общината да заложи като приоритет развитието на тази зона. От думите на кмета Димитър Николов става ясно, че администрацията работи в тази посока, но се исква време и сериозно финансиране. Става въпрос не само за общинска политика, но и за държавна, защото за евентуално разширение на Бургас може да се говори едва, след като се реализира проектът за Северния обход. В най-добрият случай това ще се случи през 2018 година. А дъгата ще струва на държавата десетки милиони левове.
Припомняме, че през 2014 година Общинският съвет предприе стъпки в тази посока. Проектира се цял нов квартал на територия от над 1000 дка (ВИЖ ТУК) в посока „Пети километър“. Обособиха се и четири зони – първата за обществено обслужване, където ще има шоуруми, магазини и жилищни сгради. Там ще се допуска плътност на застрояването да 60 %, а височината на сградите може да достигне до 7 етажа. Втората зона е за паркове и градини, третата зона – остават земеделски земи, извън регулация. Четвъртата е предвидена за складови бази и безвредни производства.
Проектант на новата зона е архитектурното студио „Иво Петров и архитекти“. Същият екип изработи и „Интегрирания план за градско възстановяване и развитие“. Разработката според познавачи от бранша е добра, но през последната година многократно е връщана от Експертния съвет по устройство на територията(ЕСУТ) заради неточности. Проблемът е, че улиците трябва да се проектират съгласно двата магистрални водопровода, а друга част от зоната попада в НАТУРА 2000.
В същото време нашата репортерска проверка показа, че цените на земята в района започват да се повишават. Терените около Дъгата вече се продават за 40-50 евро на кв.м., а тези, които са извън регулация и нямат директен достъп до обходния път – по 10 евро на кв.м. И в двата случая става въпрос за земеделски земи – трета и четвърта категория.
13
Коментара по темата
13.
Тото3
03.09.2016 09:10:16
цитат:
"Край с хаотичното презастрояване и задъхването в самия град, четирилентовият участък се проектира н локални платна."
А дано...ама надали...!
"Край с хаотичното презастрояване и задъхването в самия град, четирилентовият участък се проектира н локални платна."
А дано...ама надали...!
12.
Петър
03.09.2016 08:11:59
С една панелка може и да ги обезщетят ! Има си Закони и трябва да се спазват от Държавата, а като казвам Държавата имам предвид нейните Институции! Чл. 17, ал. 3 и 5 го казват ясно и точно, всичко останало си е грабеж защото си на власт или с какво се различава тази власт от комунистическата?! А № 10?
11.
Марков
02.09.2016 11:05:49
Г-н Николов, посечете поне три от големите проекти, които са се случили по ваше време, които да са построени качествено????
10.
До Петър
02.09.2016 08:53:26
Не си прав, все пак ще има обезщетение... За едната нива дето не се ползва -ще го обезщетят с по-хубава, а на съседната, дето пак е негова, ще скочи 5 пъти земята, ако влезе в регулация и повече. Аз съм за проекта... Май забравихте тапите в Бургас допреди 3-4 г, като на входа на Бургас имаше коли оше като слезеш от магистралата, спрели и чакащи...
9.
Петър
02.09.2016 07:38:10
То хубаво, ама като чуя "отчуждаване" и защо ли разбирам да откраднем и да изнудим от хората да си "продадат" земята!! Мръсни долни комунистически копеленца и курволяци, колкото и одежди да сменяте ще си останете изроди и ще мрете, така както избихте Народа и му взехте и продължавате да му взимате земята.
8.
KML до Питанка
01.09.2016 15:22:07
По твоята логика в средата на България трябва да построим един гигантски пътен възел и оттам да почват всички пътища.
По добре две кръстовища отколкото два пътя които се дублират.
Виж ако изхода на тоя северен обход беше след Ахелой ( което е най - рационалното ) тогава щеше да се използва за начало пътния възел при Ветрен.
По добре две кръстовища отколкото два пътя които се дублират.
Виж ако изхода на тоя северен обход беше след Ахелой ( което е най - рационалното ) тогава щеше да се използва за начало пътния възел при Ветрен.
7.
Бай хуй
01.09.2016 15:20:21
Мимето няма да построй нищо защото парите за този проект отдавна са откраднати а от "синята зона " едва ли ще събрре толкова пари защото в момента в общината едва се събират пари за пенсий на едно гише хората плащат ток и телефон и парите директно се прехвърлят на дтугото където някоя баба виси и чака да й съберат пари за пенсията ебати политиката
6.
s
01.09.2016 15:06:24
След индустриалните зони, които както виждаме откриха хиляди работни места и Супер Бургас с небостъргачите си, Митьо ще си има още една дъвка за следващите години.
Очаквайте новите Бургаски квартали - Мазутен Изгрев, Серни Облаци, Гробищен Парк 1, 2 и 3,
Очаквайте новите Бургаски квартали - Мазутен Изгрев, Серни Облаци, Гробищен Парк 1, 2 и 3,
5.
сани
01.09.2016 14:08:16
още от мгистралата е подхода а това на картинката е патя вече преди Бургас
4.
питанка
01.09.2016 14:06:01
Само не мога да разбера, защо обхода не започне още от края на магистралата, чрез малко преустрояване на съществуващата детелина, а трябва да се прави нова, за милиони. И дали това не е с цел да не затихне бизнеса на една бензиностанция от веригата на Ромпетрол. Егати коравата фирма, ако е така !
3.
afgafg
01.09.2016 14:03:21
Една графика не можете да начертаете правилно, Флагман. Началото на стрелката е супер грешна. Като са ви толкова неграмотни писачите - питайте някой брокер на недвижими имоти.
2.
ГЛУХОНЕМИЯ
01.09.2016 13:44:49
ИЗГЛЕДА КЪМ ГРОБИЩЕТО , ЩЕ БЪДЕ БОНУС ЗА НОВОДОМЦИТЕ
1.
Куку
01.09.2016 13:28:48
супер!