Бърз влак свързва Бургас и Александруполис до 2 години
От българска страна железницата е готова почти изцяло между Бургас и Свиленград. Остава малък участък Бургас - Карнобат. Гърция пък има нужда от около 2 години, за да електрифицира своя участък. Според българския министър на транспорта Ивайло Московски проектът може да бъде финансиран по плана "Юнкер". Създаването на терминал за втечнен газ в Александруполис и ускореното изграждане на газовата връзка също са били договорени от двамата премиери.
"Съвсем скоро двамата енергийни министри ще обявят процедурите за обществени поръчки и да започва изграждането", заяви Бойко Борисов.
Според българския премиер по газовата връзка, както Гърция ще може да ползва газ от българския хъб "Балкан", така и ние ще можем да черпим от терминала за втечнен газ в Александруполис.
"Така си гарантираме, че нито една от двете държави не може да бъде заобиколена при новите газови коридори, откъдето и да минат", обясни Борисов. България и Гърция ще настояват за по-единен Европейски съюз, а не ЕС на две скорости, обявиха и Ципрас и Борисов. Българското настояване ще е страната ни да бъде приета в Шенген още в края на тази година и затова ще получим подкрепата от гръцкото правителство, стана ясно от изявлението на Борисов.
"Има още много въпроси за миграцията, които не са решени и ние държим да имаме единен ЕС, заяви още Борисов от името на двамата министър-председатели. Алексис Ципрас също подчерта, че двете страни трябва да водят обща политика, както в ЕС, така и спрямо останалите държави на Балканския полуостров. "Ние сме двата стълба на стабилност в региона, още повече като погледнем какво се случва, включително и последните събития в Турция", заяви Ципрас.
Тази година се очаква 1 млн. българи да посетят гръцките плажове и това е своеобразен рекорд, каза още гръцкият министър-председател. Той покани Борисов скоро да се срещнат в Александруполис, за да проследят как се движат общите енергийни и транспортни проекти на двете държави.
8
Коментара по темата
8.
БХ
02.08.2016 09:01:38
Чакаме си влака Бургас-Сарафово-Слънчев бряг.
7.
АЗ
01.08.2016 21:09:36
То защото сега БДЖ е на печалба,та взе да мисли за нови харчове на чужд гръб.
6.
boko
01.08.2016 17:38:21
Поредният кьорфишек на Борисов. Преди няколко месеца за шистовия газ каза : "Дупчим и продаваме. Ставаме конкуренти" ?!?!?!
5.
patnik ot BDZ
01.08.2016 16:31:34
Uskoren barz vlak, zasilen po nadolnishte vlak , ili tesnolineikata ot gara Septemvri.
4.
куртака
01.08.2016 16:27:39
боже тез измисленитеe
3.
а сф?
01.08.2016 16:17:16
Да вземат да свържат Бургас и София с нещо по нормално, че 5 часа за 380 километра ни се смеят и зайците! Тъпанари!
2.
Гошо Трена
01.08.2016 15:42:02
А бе няма лошо, ама от де локомотиви за тея тренове? На педали ли ще минаваме?
1.
Дернев
01.08.2016 15:20:36
Бургас - Карнобат или Карнобат - Синдел? Крайно време е Бс сериозно да се замислят за фериботен терминал/и.