Бизнесмен: Давам 2100 евро на тираджия, мераклии няма
„Купих 8 камиона “Еuro 6“, защото смятам, че мога да ги натоваря с поръчки, вдигнах рязко заплащането на шофьорите, които и без това от няколко години са сред най-високоплатените позиции в страната, безработицата в Благоевград продължава да е много голяма, а кандидати няма”, обясни парадоксалната ситуация Стойчев.
Според новите условия за заплащане, които бизнесменът е въвел от 1 юли т. г., един международен шофьор без проблем може да стигне 3000 евро месечна заплата, пише „Струма“. Вариантите, които Стойчев е разработил, са няколко и всеки от шофьорите може сам да прецени кой от тях го устройва. Единият е възнаграждение от 12% от навлото на курс, ако в него има до 35 дни престой зад граница. За престой в Европа без прибиране над 36 дни шофьорът получава по 62 евро на ден, престой от 36 до 66 дни включително му гарантира 65 евро, а при престой над 96 дни дневната му надница вече скача на 68 евро на ден.
Изчисляването на дните започва от деня, в който камионът се качи на ферибота, до слизането му, а товаренето и разтоварването в България не се заплащат, уточнява Стойчев.
Той е направил и вариант, при който шофьорът може да избере твърда заплата. При него изискването е да е направил минимум 12 000 км за 30 работни дни и да е готов да загуби право на заплащане на процент прослужени години, но твърдите надници определено си заслужават внимание.
Например при престой на камиона повече от 90 дни зад граница, на всеки 30 дни шофьорът получава по 150 евро бонус. Престой от 125 дни в Европа му гарантира бонус от 150 евро на всеки 30 дни.
При слизане от ферибот в Гърция, съответно в Патра, по посока Атина, тираджията получава кеш 60 лв., а на Игуменица, по посока Централна или Северна Гърция - 30 лв.
При товарене от Гърция за България бонусът за шофьора е 10% от навлото.
Когато заплащането на шофьора е на процент от навлото, осигуровките му са за сметка на фирмата, а шофьорите, които са на твърдо заплащане, поемат своята част от осигуровката, обясни Стойчев.
„Въпреки огромните заплати, които тираджиите си докарват, и аз, и колегите от другите транспортни фирми внимаваме да не ги разсърдим нещо, защото напусне ли някой, после с месеци не можем да намерим кой да седне в камиона”, довери бизнесменът. Обяснението му за абсурдността на ситуацията е просто - в България ако обявиш, че правиш банкет, 200 души ще дойдат, но ако предложиш добра, сигурна и високоплатена работа, и двама няма да се отзоват, въпреки че се редят за социални помощи или чакат съпругите им да ги издържат.
В началото на тази година браншовите организации обявиха, че в страната има глад за повече от 3000 тираджии и по тази причина редица транспортни фирми са принудени да свиват бизнеса си. Браншовиците прогнозират, че много скоро можем да изпаднем в ситуацията да стигнем до внос на шофьори.
11
Коментара по темата
11.
Nqkoi
18.07.2016 11:20:59
Gospodin biznesmena da vzemesh ne samo da obeshtavash ami i da se nauchish i da gi davash kogato trqbva i kolkoto trqbva,i da spresh(sprete) da si fantazirate che kamion s 25t gori 30ltr./100km che da mojete da izrejete zaplatata na shofiora
10.
Ехааа
18.07.2016 07:00:05
Хайде сега нямало шофьори.
Всички карат за чужди фирми и никой не ще и да чуе за Български работодател , защото не остана неопарен шофьор от такива.
Само обещават и накрая нищо.
Ако този дава таива пари мислите ли че шофьорите няма сами да го потърсят. Всички знаят кой , къде и какви пари дава и като чуят за коректен работодател и добро заплащане отиват там.
Да ме прощава господина със селския вид.
Всички карат за чужди фирми и никой не ще и да чуе за Български работодател , защото не остана неопарен шофьор от такива.
Само обещават и накрая нищо.
Ако този дава таива пари мислите ли че шофьорите няма сами да го потърсят. Всички знаят кой , къде и какви пари дава и като чуят за коректен работодател и добро заплащане отиват там.
Да ме прощава господина със селския вид.
9.
bs_1
18.07.2016 00:17:59
Тоя "сладур" като го видиш как изглежда, и ти е ясно как плаща!
Един човек, който не се грижи за себе си, забравете да се грижи за някой друг, дори да му носи печалба...
То ще са "глоби", "закъснения"..., моля ви се, нека си имаме уважението!
Един човек, който не се грижи за себе си, забравете да се грижи за някой друг, дори да му носи печалба...
То ще са "глоби", "закъснения"..., моля ви се, нека си имаме уважението!
8.
ззз
17.07.2016 18:03:37
Какво ненормално има в 2100 евро за тираджия. Та това си е работа зад граница и то тежка с огромни отговорности. Какво значение има, че работодателя е българин след като работата ти е изцяло в западна европа, постоянно си на път и отделен от семейството. 2000 евро е дори ниска заплата като знам в какво се превръщат такива шофьори и особено семействата им.
7.
въй въй въй
17.07.2016 14:49:14
Няма коректен работодател.За тези пари ще те стопи от каране.Първите няколко месеца и после се отмятат от думите си.
6.
2100 еврака
17.07.2016 14:30:51
за колко месеца ги дава ,, бизнесмена,, не става ясно на тираджиите
5.
Xaxa
17.07.2016 13:40:50
125 dena da stoi toi v Germany
4.
_nib_
17.07.2016 11:28:35
Малииий честен български чорбаджия.Такова дживотно нема.
3.
lisan lisan
17.07.2016 10:32:25
ОБЕЩИНОТО НЕ Е КАТО ДАДЕНОТО БЕ ИЗМАМНИК ДОЛИН ЧУЖДИТЕ ФИРМИ СА КОРЕКТНИ ЗА РИЗЛИКА ОТ ВАС
2.
bg до 4
17.07.2016 09:22:26
Така е защото тука се бъзикаха със шоьорите и те отидаха в чужди фирми сега ревът, плюс това им искат сумати документи.
1.
@@@@@@
17.07.2016 08:47:43
Нещо не е точно така, както го описва собственика на фирмата. Друго обяснение на този "феномен" няма.