Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Без спънки за „Фрапорт“ за концесията на летище „София“ – компанията може да я получи след Варна и Бургас

Условията на новата процедура вече са ясни
Ключови думи: концесии, летища, Фрапорт



Възможно ли е концесионерът на варненското и бургаското летища „Фрапорт“ да получи и най-големия български аеропорт – този в София? От публикуваната документация за участие в процедурата за концесия на столичното летище става ясно, че ограничения за компанията няма.

Условията са тежки, но международното дружество, което има и български клон, вероятно няма да има проблеми да се включи в състезанието.
Съмненията, изразени засега най-вече от партия ДСБ, че новата процедура се прави именно за да спечели „Фрапорт“, се засилват.

От публикуваните условия става ясно, че минималните изисквания към участниците са да имат опит като летищен оператор на поне едно международно летище с пътникопоток, надхвърлящ 6 милиона пътници годишно; да разполагат с необходимото техническо оборудване, както и с квалифициран технически персонал; да имат опит при изграждането на летищна инфраструктура; както и да дадат надеждни гаранции за осигуряване на финансирането, съобщи пресцентърът на министерството.

При оценката на офертите с най-голяма тежест ще е размерът на еднократното и годишно концесионно плащане - 55 на сто. Съотношението между еднократното и годишното плащане в рамките на този критерий е 90 към 10. Държавата се надява да получи авансово поне 570- 580 млн. лв., за да покрие с тях задълженията на БДЖ, а общите приходи от концесията се изчисляват на 1.1 млрд. лв., по предишни изказвания на министър Ивайло Московски. Сега в документите е поставено условието първото плащане да е не по-малко от 550 млн. лв. без ДДС.

Бизнес предложението за опериране на летище София ще има относителна тежест 25 на сто в общата оценка на офертата.

Инвестиционната програма и размерът на инвестициите ще формират 15 на сто от оценката, амерките за сигурност - с 5 на сто.

Срокът на концесията е 35 години. 

Участникът, определен за концесионер, поема задължението да извършва годишни концесионни плащания от първата година до края на срока на концесията, в размер на процент от нетните приходи за съответната година, определен съгласно офертата на концесионера, но не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия.

Размерът на годишното концесионното плащане не може да бъде по-малък от 9 957 000 лева без ДДС.

Концесионерът ще има задължение да реализира инвестиции в размер не по-малък от 306 545 000 лева без ДДС за срока на концесията. Като инвестициите ще включват изграждането на нов пътнически Терминал 1 със седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 000 000 пътници годишно, както и други дейности за развитие на летищната инфраструктура.

Други задължения на бъдещия концесионер са изпълняването на Бизнес предложение за опериране на летище София, което включва и социална програма, както и предприемането на всички необходими мерки за сигурност на летището.

Обявлението за процедурата е публикувано в Официалния вестник на Европейския съюз, в Националния концесионен регистър и е обнародвано в електронната страница на "Държавен вестник".

Обявлението, Документацията за участие в откритата процедура и приложенията към нея, са публикувани а страницата на министерствотоhttps://www.mtitc.government.bg/page.php?category=755&id=9140.

Сега пътниците на софийското летище са около 4 млн. годишно. Според интервю на Московски в "Стандарт" в средата на май интерес са заявили летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, инвестиционният фонд зад "Хийтроу". БСП вече се обяви против концесията, както заради наливането на пари в БДЖ, така и по принцип, защото не било нужно. От ДСБ пък изразиха съмнение, че процедурата се прави конкретно за "Фрапорт". Нискотарифната "Райънер" също изрази скептицизъм към процедурата, припомня „Дневник“. 
6
Коментара по темата
6.
mama miq
05.06.2016 14:32:31
тим,мим,тия,ония,все едно,кой източва пари и краде.Работници на минимална заплата винаги търсят,да му мислят разните манекени и примадони с големите претенции(лежат и пърдят)
5.
ах,ах
05.06.2016 13:58:25
Какво ли ще правят измислените ръководители,организатори,пиари,юристи и много подобни в Лежище?Мизерията пак ще си е мизерия и при концесия.
4.
ТиМ
05.06.2016 11:59:27
ТиМ, ТиМ, ТиМ ... пълен мутренски монопол във всяко едно направление ! ГЕРБ СЪСИПА БЪДЕЩЕТО НА БЪЛГАРИЯ ! ТиМ, ТиМ, ТиМ ...
3.
Prasnoto Mlqko
05.06.2016 11:28:58
Естествено че ТИМ, и Булгаристан еър ще забравят да плащат за обслужванр още 100 год. Пълен мутристан
2.
Типично
05.06.2016 11:10:06
Някой да се съмнявал че пак ще изберат тимаджиите??????????
1.
сандо
05.06.2016 11:06:25
А трябва ли да се радвам че ще си имаме нов монополист
  Добави Коментар
Все още е така! Онези със синята кръв се плодят само един друг и простолюдие не се допуска Дъщерята на френския претендент за трона - принцеса Юженѝ отива на бала с правнука на император Карл I - ерцхерцог Шарл-Константин Атижа напусна Къщата часове преди финала и... Атрактивната силиконова фолкдива до края стоя в неведение и бе сигурна, че не тя ще е тази, която ще си тръгне
Инфлуенсърите залагат на тези цветове за боти до глезена! Вижте най-модерните предложения Голяма промяна! Сменят името на Летище София, ще се казва... Министър Стоянова връчи на акад. Ревалски положителното становище на Министерството на транспорта и съобщенията и го информира за необходимите конкретни действия 
Жената на пияния Димо Алексиев му нанесе смъртен удар Анджела Медзикян е отказала да го посети в ареста, избесняла е заради изцепките на мъжа си Нети с разкритие за "Гунди" Дони написа музиката за филма, сподели тя
Огромно напрежение в Сандански, гневът след трагедията не стихва Майката на родилката, чието бебе почина: Можеше да има здраво момиченце Невиждана киша удря София, по Черноморието е по-спокойно В проходите "Петрохан", "Витиня" и "Предела" се очаква обстановката да е тежка
Горящ камион край Стара Загора затвори магистралите “Тракия” и “Марица” за часове Движението по двата аутобана в посока София е вече възстановено  Ивайло Мирчев: Трябва да изберем Кирилов, за да спрем Сарафов за главен прокурор Той се противопостави на изключването на Лорер и Божанков от ПГ на ПП-ДБ, въпреки че не подкрепят решението, което е много важно за тях
Може да се стигне до интензивна война, ако примирието бъде нарушено, предупреди Нетаняху Ливанската армия обвини Израел, че го е нарушило няколко пъти  Изтребват овцете в сливенско село заради огнище на шарка  Резултатите са лабораторно потвърдени и животните подлежат на евтаназия