Шофьори на камиони плашат със стачка, искат да карат по магистралите през лятото
От Съюза на работниците в международния транспорт предупреждават, че ще протестират, ако не бъде отменена заповедта на Агенция „Пътна инфраструктура“ за спиране на движението в летните дни. Според превозвачите с тази забрана се нарушават основни закони и е заплаха за здравето на шофьорите.
От браншовата организация настояват за сериозна дискусия относно ограниченията за движението на тежкотоварните камиони в горещите летни дни, тъй като сегашните правила създават повече проблеми, отколкото да ги решават, твърди председателят на съюза на работниците в международния транспорт Александър Стамболийски.
"В товарния автомобил температурата не е по-ниска, отколкото навън. Дори напротив. По-висока е, което довежда до допълнително влошаване здравето на някои колеги. Няма необходимата съпътстваща инфраструктура, където да спрем. Стоим отстрани на пътя, което пък е предпоставка за пътно-транспортни произшествия. След приключване на ограничението за движение цели колони тръгват и става едно невероятно задръстване".
Според шофьорите на тежкотоварни камиони, България е единствената страна, в която действат температурните забрани по силата на заповед, разписана от Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" и съгласувана с Главна дирекция "Национална полиция", информира БНР.
"Беше направен опит да се въведе в Унгария. След смъртта на двама колеги вече категорично е забранено спирането на автомобилите по време на високите температури", каза Стамболийски.
Декларацията, с която се иска отмяна на температурните забрани, е изпратена до министрите на регионалното развитие и благоустройството и на транспорта, до обмудсмана и до премиера. От съюза на работниците в международния транспорт заявиха готовност за ефективни протести, ако не бъдат чути.
"Ако се наложи, ще стигнем и до гражданско неподчинение", заяви той.
4
Коментара по темата
4.
Ирод
23.05.2016 22:51:35
Тук има подводен камък, който ще удари много сериозно по строителите на магистрали.
Пътищата би трябвало да са проектирани и изпълнени така, че при високи температури да няма проблеми с движението на тежкотоварни автомобили,
НО...
Представете си сега как са спечелени поръчките за пътищата, как са проектирани, как са изпълнени и най-вече - КОЛКО МАТЕРИАЛИ СА "ИКОНОМИСАНИ".
Резултатът е, че при високи температури камионите наистина нанасят вреда и вината е... много комплексна.
Цялата гнусна система от възложители-изпълнители-контрольори ще трябва да си понесе последствията, а те "предпочитат" да не го правят и за целта ще използват цялото си влияние да "натиснат" АПИ.
Искрено се надявам шофьорите да постигнат своето - така може би ще започне да се разплита големия възел, а при повече късмет може и да изгори някой от по-сериозните бушони.
Пътищата би трябвало да са проектирани и изпълнени така, че при високи температури да няма проблеми с движението на тежкотоварни автомобили,
НО...
Представете си сега как са спечелени поръчките за пътищата, как са проектирани, как са изпълнени и най-вече - КОЛКО МАТЕРИАЛИ СА "ИКОНОМИСАНИ".
Резултатът е, че при високи температури камионите наистина нанасят вреда и вината е... много комплексна.
Цялата гнусна система от възложители-изпълнители-контрольори ще трябва да си понесе последствията, а те "предпочитат" да не го правят и за целта ще използват цялото си влияние да "натиснат" АПИ.
Искрено се надявам шофьорите да постигнат своето - така може би ще започне да се разплита големия възел, а при повече късмет може и да изгори някой от по-сериозните бушони.
3.
Kiro
23.05.2016 21:44:41
Да карат, че те евем жените им
2.
Дернев
23.05.2016 21:38:54
Прави са. Не може страна разположена на световен кръстопът, да налага ограничения. Но по тези направления до сега целият транзит трябваше да е на релси. А не да внушаваме колко губещо е БДЖ-то.
1.
ебалници
23.05.2016 19:21:48
Защо на Великденските празници неблокиеахте гръцката граница забрани през лятото има в цяла Европа