×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Днес ще се подпише договор за дарение за 300 000 лв. между „Лукойл Нефтохим Бургас“ АД и Община Бургас
  • Гледат на второ четене забраната на рекламиране на хазарт
  • Велики вторник е! Трябва да бъдем смирени
  • Турция задържа 7 души за подготовка на терористичен акт в Истанбул
  • Слагат и електронен подпис в личните карти
  • 100-километров разлом заплашва Югоизточна Турция със земетресение от 7-а степен
  • Рядко природно явление причинило голямата градушка в Южна България
  • Подозират индийското разузнаване в заговори за убийства в САЩ и Канада
  • МВФ одобри финансиране за Пакистан в размер на 1,1 млрд. долара
  • 22 години затвор получи бивш служител на американската Агенция за национална сигурност, опитал да шпионира
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия


24 Февруари 2024, Събота, 09:00 ч.

Автомобилни компании са склонни на обединяване на ресурси и сливания

 

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира, предава dnes.bg.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/eu/2024/02/23/kitai-nastypva-evropa-e-prinudena-da-restartira-avtomobilnata-si-industriia.599292

 


В категории: Бизнес , Политика


4
Коментара
Насметоха “Бригада нов дом”
Насметоха “Бригада нов дом” 30/04/2024, Вторник 13:00 1
4
Коментара по темата
4.
Ххх
25.02.2024 17:00:55
0
0
Как па никой от Европа не постави въпроса за субсидираното автомобилостроене в Китай, благодарение на което те напреднаха толкова?
3.
XX
24.02.2024 12:36:34
1
0
Тия паразитират от години на гърба на европейските данъкоплатци.
Без милиардните дотации да са фалирали още преди 10 години заради скъпата си и некачествена продукция.
2.
Верно е
24.02.2024 11:23:56
1
1
Бринг йор дриймс ще ги съсипе!
1.
още малко
24.02.2024 09:18:16
1
10
се натискайте за екология и ще видим къде ще стигнете......
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Защо тази фолкаджийка се обезобрази, заприлича на Майкъл Джексън Защо тази фолкаджийка се обезобрази, заприлича на Майкъл Джексън Феновете я питат откровено за риниопластиката, но тя отказва да отговори Аферата "Порой" - историята за бързото харчене на 20 млн.лева, заради които водата в Бургас поскъпна Аферата "Порой" - историята за бързото харчене на 20 млн.лева, заради които водата в Бургас поскъпна Бившият директор на ВиК Бургас Ганчо Тенев твърдеше, че спешно трябва да се свържат язовирите „Ахелой“ и „Порой“ към мрежата и нямаше време за формалности като разработване на проект и кандидатства за кредит Марин Димитров от аферата в митниците остава в ареста Марин Димитров от аферата в митниците остава в ареста Адвокат Любомир Таков, който защитава Марин Димитров, посочи, че заради заболяване на Димитров той не би могъл да пребивава в условията на ареста Надрусан шофьор на цистерна помете лека кола, водачът й е загинал на място Надрусан шофьор на цистерна помете лека кола, водачът й е загинал на място Наложило се е да разрежат ламарините, за да извадят жертвите на инцидента Отвориха за движение моста за "Нестинарка" в Царево Отвориха за движение моста за "Нестинарка" в Царево Предстои съоръжението да се асфалтира Кой позволи на Джон Малкович да се гаври с българите в Народен театър „Иван Вазов“ Кой позволи на Джон Малкович да се гаври с българите в Народен театър „Иван Вазов“ Новата му постановка предизвика полемики  ЦСКА има нов собственик, Гриша Ганчев се оттегли ЦСКА има нов собственик, Гриша Ганчев се оттегли Той прехвърли акциите си на фондация „Национален Фонд за Спорт, Култура, Изкуство и Наука“ Тя е дъщеря на президента, но не само това и даде летящ старт в кариерата Тя е дъщеря на президента, но не само това и даде летящ старт в кариерата Дарина Радева безспорно една от големите звезди в родния театър  Бойко Борисов със стратегически промени в листите, вкарва две ключови имена Бойко Борисов със стратегически промени в листите, вкарва две ключови имена Йорданка Фандъкова е една от готвените изненади  Внимавайте къде спирате след празниците! Зелената зона отново ще е активна Внимавайте къде спирате след празниците! Зелената зона отново ще е активна Краткият номер за таксуване в „Зелена зона“ е 1357
Кв.метър в този европейски град струва 18 хил. евро Кв.метър в този европейски град струва 18 хил. евро Цените на жилищата в швейцарския град са с над 50% по-високи от нивото преди десет години Насметоха “Бригада нов дом” Насметоха “Бригада нов дом” Най-актуалният епизод на предаването безспорно извърши подвиг Почина модна икона Почина модна икона Юми Кацура е легенда  Дават 3 бона заплата, но желаещи няма Дават 3 бона заплата, но желаещи няма Търсят ударно стругари Ислямисти скандират "Аллах Акбар" по улиците на Хамбург, искат Халифат в Европа Ислямисти скандират "Аллах Акбар" по улиците на Хамбург, искат Халифат в Европа Според германските власти събитието е организирано от човек на име Рахим Боатенг, който е свързан с „утвърдена екстремистка група“ "Мюслим Интерактив" Арестуваха кандидат-президент в САЩ Арестуваха кандидат-президент в САЩ Каналът „Фокс нюз“ съобщи, че Стайн е задържана заедно с около сто души по време на протест Забравете всичко, което знаете - 37 градуса вече се счита за висока температура Забравете всичко, което знаете - 37 градуса вече се счита за висока температура Преди близо 150 години немски лекар анализира температурата на 25 000 пациенти и заключва, че нормалните стойности са 37 градуса Украйна губи и Работино, Русия се кани да превземе Харков през май Украйна губи и Работино, Русия се кани да превземе Харков през май Четирима загинали при удара по замъка на Хари Потър в Одеса Съветски гаубици на Саддам Хюсеин ще спасяват Украйна Съветски гаубици на Саддам Хюсеин ще спасяват Украйна Британска компания доставя в Украйна съветските самоходни оръдия “Гвоздика” и “Акация Тази статистика е шокираща - всеки четвърти в България е над 65 години, парите за пенсии... Тази статистика е шокираща - всеки четвърти в България е над 65 години, парите за пенсии... Близо половината от средствата за изплащане на пенсиите вече не идват от осигуровки, а от данъци
Тодор ТАГАРЕВ, бивш министър Тодор ТАГАРЕВ, бивш министър Сега всички са срещу ПП

Виц на деня Виц на деня Мъж със сериозни наранявания в спешното отделение:
- Женен ли сте?
- Не, блъсна ме кола!
Виц на деня Виц на деня Алкохолик играе в "Стани богат":
- Остана ви жокер 50 на 50, ще го използвате ли?
- Да, 50 мастика и 50 МЕНТА!...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Жените винаги имат по три възрасти: на която изглеждат, на която са в действителност и която им се приписва
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори