Ретро Бургазъ: Когато пътищата в региона бяха най-лошите в страната
Офицер позира пред Мерцедеса си на гарата в Бургас през 1939 година, тогава все още няма много добри пътища и регионът е леко откъснат
06 Август 2018, Понеделник, 18:10 ч.
Автор: Моника ИЛИЕВА, снимка: LostBulgariaНад 50 предприятия за пътно и жп строителство са работили в областта в онзи момент, имало е сериозна липса на работна ръка
Днес Бургаска област е един от регионите, които имат най-добра инфраструктура - АМ "Тракия", четирилентови пътища от Бургас до Созопол и от Поморие до Слънчев бряг, добри първокласни артерии, работи се и по подобряването на жп инфраструктурата.През 1938 година обаче регионът е бил един от най-изостаналите в това отношение. При подготовката на рубриката "Ретро Бургазъ" попаднахме на интересен материал от 27 юли 1938 година от "Бургазки Фаръ", отразяващ посещението на изп.директор на благоустройството, структура съответстваща на настоящата Агенция "Пътна инфарструктура".
В интервюто се говори за строителството на пътищата в Бургаска област, на железницата и прокарването на релсови линии до Поморие и Средец. И докато линията бе прокарана до Поморие, то до Средец това не се е случило 80 години по-късно. В Поморие все още съществува жп гарата, но линията бе спряна в началото на 90-те години.
Препечатваме материала на Бургазки Фаръ от 1938 година:
Новите ж.п. линии в бургаска област
Какво ни каза директорът на благоустройството. Строежът на пътищата. Липсата на работници
Възползвахме се от пребиваването в Бургас на директора на благоустройството и изпълнителен директор на строителната дирекция инж. Д. Каракостов, който заедно с началника на временната трудова повинност г-н полк. Халачев и началникът на отделението за проучване на нови ж.п линии г-н инж. Митов, бе по обиколка из областта.
След приключване на обиколката си, г-н директорът бе любезен да ни даде необходими осветления.
Първия въпрос, който му зададох бе как вървят работите по благоустрояването на пътните съобщения в Бургаска област, която все още се намира на последно място в това отношение.
Усмихвайки се г-н директорът отговори:
-В скоро време вие вестникарите ще престанете да пишете, че пътищата в Бургаска област са най-лошите. Темпото, с което вървят днес работите по направата на пътищата в нашата област говори, че тук до едно непродължително време ще бъдат благоустроени всички съобщителни артерии. Усилията на съответните служби, подпомогнати с достатъчно парични средства от държавата се увенчават все повече с успех.
По настоящем в областта функционират към 50 предприятия, главно по направата на пътища, мостове и други съоръжения. Средствата за тези предприятия са напълно осигурени.
Желанието на министерството е да се разшири още повече работата по благоустрояването на пътищата в страната, но за голямо съжаление, докато се говореше за безработица, днес не можем да намерим достатъчно работна ръка и много от предприятията забавят своя ход. Съобщете, че се търсят най-вече майстори зидари за мостове и постройки.
-Какви са впечатленията ви от обиколката, г-н директоре?
-Трасето за линията Шумен – Карнобат е вече напълно готово и през идната седмица ще започне поставянето на релсите, което ще започне от Карнобат. Работите по строежа на линията на Бургас – Поморие вървят също усилено. Надявам се, че до края на годината тази линия ще бъде довършена и вероятно в началото на новата година ще започне експлоатирането ѝ.
-Какво става с проекта за свързване Бургас – Средец с нормална линия?
-Тази година ще се правят проучвания на плажа, след което ще се пристъпи към подготвянето на необходимите планове. Надявам се, че догодина ще се пристъпи към постройката на тази линия.
-Ще бъде ли удовлетворено искането на бургаското областно инженерство за постройка на собствено здание, в което да се централизират всички служби, подведомствени на инженерството?
-Искането на инженерството е уважено и за първия етап от работите са отпуснати 460 000 лв., а през идущата година ще бъдат отпуснати още 1 000 000 лв.
В категории:
Ретро Флагман
Козунак от Александрийско тесто! Уникален е!
Ако в жк. "Меден рудник" ви е скъпо, отидете в Лондон - средният наем е над 3000 евро
Рекет пред КАТ: Дай пари или ти съсипвам колата
Жена пострада на паркинг, удари я кола на заден ход
Извадиха 15 кърлежа от тялото на дете след игра в парка
Хапвайте тази здравословна шоколадова торта без никакви угризения
02/05/2024, Четвъртък 19:00
0
Внимание, кърлежи: Вижте съветите на здравните власти
02/05/2024, Четвъртък 18:40
0
Рекет пред КАТ: Дай пари или ти съсипвам колата
02/05/2024, Четвъртък 18:20
2
Ако в жк. "Меден рудник" ви е скъпо, отидете в Лондон - средният наем е над 3000 евро
02/05/2024, Четвъртък 18:00
5
Защо някои домакини не мият суровото месо преди готвене
02/05/2024, Четвъртък 17:40
3
Фермерите искат да се създаде гаранционен фонд при щети в земеделието
02/05/2024, Четвъртък 17:20
1
Тръпката е в Шампионска Лига: 4 отбора, 3 двубоя до края и 1 голям фаворит
02/05/2024, Четвъртък 17:05
0
Жена пострада на паркинг, удари я кола на заден ход
02/05/2024, Четвъртък 17:00
0
Роден фермер проговори за огромна далавера с млякото у нас
02/05/2024, Четвъртък 16:40
0
Иван Звездев приготвя морски ястия за бургазлии на Летния Никулден
02/05/2024, Четвъртък 16:20
2
АПИ е осъдена за 200 хил. лв. заради смърт при потопа в с. Бисер
02/05/2024, Четвъртък 16:00
2
Младите даскали бягат от училищата заради агресията и бумащината
02/05/2024, Четвъртък 15:40
5
На всеки 1000 км има по 1 км горе-долу добре направен път. Останалите 999 км са дроб.
Магистрала Тракия е поне 2/3 зле. Дупки, вдлъбнатини и т.н. А уж е "магистрала слънце". За вътрешна мрежа или градски междублокови отсечки да не говорим.