×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният


Моделът, който кметовете се опитват да наложат за летище "Бургас" е правилният
Всяка аерогара има район на въздействие от около 100-150 км в диаметър, четири летища в България не са много и всяко има функцията си, подчерта Дойчин Ангелов
Тема в развитие
Да се създаде бургаска авикомпания за редовни полети през зимата, предлага експерт Областният управител на Бургас Пламен Янев загуби легитимност Среща за летище Бургас (ВИДЕО) Само двама от СЕК дойдоха на срещата на областния управител Пламен Янев с граждани за летище Бургас Как „Фрапорт“ се опита да вземат стотици хиляди от общините в Бургаско за реклама Кметът на Поморие с работещо решение, за да има Летище Бургас 5 целогодишни авиолинии На живо във Флагман.бг: Може ли летище Бургас да има целогодишни полети Туроператор, финансиран от държавата, за да рекламира Бургас, наплю Южното Черноморие Вижте как министър от Сглобката защити „Фрапорт“ за летище Бургас Българската асоциация за туризъм пита министър Зарица Динкова за Летище Бургас Всички общини в Бургаска област поискаха преразглеждане на концесионния договор на "Фрапорт" Ремонтът на летището в Бургас - акция срещу Слънчев бряг? Кметът на Поморие настоява за времеви график „Фрапорт“ с позиция за летище „Бургас“, обясниха защо още не са уведомили институциите за 6-месечния ремонт Кметовете: Да се преразгледа договорът на „Фрапорт“ за летище Бургас, незабавно!  Концесията на летище "Бургас" да бъде "скъсана", искат хотелиери "Фрапорт" демонстративно разбива бизнеса на един от най-успешните региони на България "Фрапорт" поиска да увеличи летищните такси Задава ли се германско нашествие в Поморие? Ремонтът на летището в Бургас съсипва бизнеса Иска ли „Фрапорт“ да унищожи летище „Бургас“, за да го превърне в карготерминал Кметове от Бургаска област: "Фрапорт" умишлено унищожава туризма в Бургаска област „Фрапорт“ иска да затвори летище Бургас за 6 месеца, взривява сезон 25 Натискът на кметовете даде резултат, големите авиокомпании идват на среща в Бургас след дни Кметът Иван Алексиев поиска от държавата достъп до договора с Летище Бургас Туристическият бранш застана зад кмета на Поморие Иван Алексиев по казуса Летище-Бургас ГЕРБ: Ако „Фрапорт“ няма да работи за Бургас, дайте зелена светлина за граждански и карго полети от Равнец След среща между „Фрапорт“ и Сдружение „Напред Несебър“ стана ясно: Повече полети още през април, но не достатъчно Кметът Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с Летище Бургас Кметовете Димитър Николов и Иван Алексиев настояват за целогодишна натовареност на Летище-Бургас Ефектът "Фрапорт": Варна взе немския и британски пазар, а Бургас - полския Кметът на Поморие настоява за целогодишни пасажерски полети пред ръководството на Летище Бургас Туристическият бранш в Поморие: „Фрапорт“ затвори летище Бургас, насочи полетите към Варна
виж още
скрий
11 Април 2024, Четвъртък, 18:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Фондът за развитие на аеропорта е добра инициатива, която има бъдеще, убеден е директорът на Летище Пловдив

Дойчин Ангелов е изпълнителен директор на Летище Пловдив. Богатият му управленски опит успя да развие аеропорта в центъра на страната така, че да има целогодишни полети от и до града под тепетата. Разговаряме с него на темата за учредявания в момента Фонд за развитие на Летище Бургас, който обедини общините в областта.

- Г-н Ангелов, кметовете от Бургска област ви сочат за пример и сега Летище Бургас ще се опита даа приложи модела на пловдивската аерогара. Каква е всъщност формулата за развитие на Летище Пловдив, която допринася за неговия успех?

- Доколкото следя информацията, която излиза от Бургас, виждам инициатива на общините от региона да създадат Фонд за развитие на Летището. Това е инструмент, който специално при нас е изпитан във времето - да се разговаря с авиокомпании за нови дестинации. Това е формулата. Когато има такъв фонд и финансов ресурс е добре, тъй като авиокомпаниите искат финансови стимули да започнат курсове към дадена дестинация. Така нещата се случват по-бързо и по-лесно.

- Бихте ли дали някъкав съвет или да споделите опит за развитието на Летище Бургас.

- Ситуацията е подобна. Приемаме, че Бургас е сезонно летище, което работи основно през лятото, а след това няма полети. Преди години беше същото на Летище Пловдив. Имахме само чартърни полети през зимата, те намаляха рязко и практически се стигна до идеята, че това трябва да се промени и да има целогодишни линии. Те са гръбнакът на нашата дейности. Ако има чартъри, каквито в Бургас има по принцип достатъчно през лятото, то трябва да се запълни и останалта част от годината. Посоката е правилна.

- Това ли е моделът за развитие на по-малките летища?

- Това е успешен модел, който съществува на много други места в Европа. Изпитано е и работи - летищата се развиват добре, ползвайки Фонд за развитие, като този, за който сега се говори за Летище Бургас.

- Колко целогодишни линии обслужва Летище Пловдив?

- Към момента, за съжаление, броят им намаля по ред причини. Но във времето с този инструмент открихме над 7 такива дестинации, които се обслужват целогодишно. Не е много, но без помощта на Фонда и това нямаше да се случи. Много зависи какъв е финансовият ресурс и как се управлява. Говорим за това, че преговорите с авиокомпаниите трябва да се осъществяват от професионалисти, които имат опит в авиационния маркетинг. Процесът не е бърз, тъй като целогодишните линии, за разлика от чартърните, се планират на принципа „Зима-Зима”, „Лято-Лято”, тоест една година напред. И когато се договори една лини, обикновено отнема 1 година до старта. Това обаче не значи, че не трябва да се прави, независимо, че не става мигновено.

- Заговори се наскоро за суми от по 200 000 евро за дотация на линии...

- Формула и тарифи няма. Всичко е въпрос на договореност между авиокомпанията и екипа, който участва в преговорите от страна на летището. Диапазонът е доста голям и затова не бих се ангажирал да потвърдя или отрека. Не е изключено да има договореност за такива суми, но няма някаква конкретна тарифа, която се ползва масово. Авиокомпаниите преценяват сами риска и се влияят от много фактори. На тази база стъпват при определянето на сумите.

- Ако трябва да съпоставим Летище Бургас с това в Пловдив, то второто сякаш се намира на доста по-добро географско място - в центъра на България и от него може да се стигне по-лесно до всички дестинации в страната. За сравнение в Бургас не е така, защото тук сме изцяло в Източна България. Има ли как Летище Бургас да се конкурира с Летище Варна например, което вече е разработено целогодишно?

- Според мен, има как. В крайна сметка всеки регион има дадености, които могат да се използват, за да се обоснове една целогодишна линия. Мисля, че и Бургаският регион предлага много неща, които не са свързани с летния туризъм. Важен фактор е и възможността за т.нар. „етнически трафик” - българската диаспора в различни държави, които искат да пътуват до родните си места по-бързо и по-удобно. Това трябва задължително да се проучи и използва. Така че като говорим за съвети - това са нещата, които формират основата на един възможен пътникопоток към Бургас през зимата.

- На практика четирите най-големи градове в България имат летища. Това не е ли прекалено много за страна като нашата за целогодишен трафик?

- Приема се, че районът на въздействие на едно летище е от порядъкът на 100-150 километра диаметър. Имам предвид населението, което живее в този район, съществуващата индустрия и бизнеспътуванията, но и туристическият елемент. Той не е само сезонен. Има видове туризъм като конферентен, културен, исторически и други - елементи, които ако се развиват правилно, четирите или петте летища в страната изобщо не са много.

 


В категории: Бизнес , Бургас


3
Коментара по темата
3.
Дернев
11.04.2024 22:30:44
0
2
Разликата в концисионерите е сериозна. Както и между Пд и Бс. Въпреки, че и между Сф и Вн е съществена. Но БГ не е голяма и трябва да се мисли за комплексно развитие.
2.
Бургазлия
11.04.2024 21:26:16
1
7
Вън ТИМ от Бургас!
1.
XX
11.04.2024 20:17:34
0
2
Може.
Сега да извадят и парите. Щом разбират от правилни модели, трябва да имат и пари.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Още през май дадоха старт на сезона, очаква се ръст на туристите Още през май дадоха старт на сезона, очаква се ръст на туристите Прогнозите на ресорното министерство много добри 69-годишният Начо от Винарско щял да става бизнесмен, като пласира оръжие на черния пазар 69-годишният Начо от Винарско щял да става бизнесмен, като пласира оръжие на черния пазар Синът му Борис го издал в полицията за нелегалното снаряжение   6 неща, които показват, че ще сме успешни в живота 6 неща, които показват, че ще сме успешни в живота Любопитните хора задават въпроси, защото който пита, получава и отговори 5 сигурни признака, че той все още не е забравил бившата си 5 сигурни признака, че той все още не е забравил бившата си Ако той постоянно проверява профилите на бившата си в социалните мрежи, харесва публикациите ѝ или дори ги коментира, това е ясен показател Тези зодии са най-големите флиртаджии на зодиака Тези зодии са най-големите флиртаджии на зодиака Ето кои са те  Продаде ли Пламен Янев на частник културното наследство на Созопол? Продаде ли Пламен Янев на частник културното наследство на Созопол? Доскорошният областен управител от ПП „Продължаваме промяната” е възложил оценка на земята, което значи, че е било въпрос на дни да се реализира сделката Добата от жк. "Изгрев" крещя на ченгета от Пето РУ: Ще ви изкормя, ще ви отрежа главите Добата от жк. "Изгрев" крещя на ченгета от Пето РУ: Ще ви изкормя, ще ви отрежа главите 40-годишният агресор си изпати жестоко за заплахите към служителите Президентът Румен Радев даде старт на Лято 2024 от Несебър Президентът Румен Радев даде старт на Лято 2024 от Несебър Кметът и екипът му са свършили тук страхотна работа, дано повече български общини изглеждат така, каза държавният глава Синдикалист: Лъжа е твърдението, че ще отпаднат студентските такси Синдикалист: Лъжа е твърдението, че ще отпаднат студентските такси След проведената среща между синдикатите и кабинета е подписано постановление за 39 милиона лева Почина майката на Веско Маринов Почина майката на Веско Маринов Прочутият музикант отложи концертите си, потъна в скръб
Роберт Фицо е бил опериран за втори път Роберт Фицо е бил опериран за втори път По-рано днес полицията претърси дома на заподозрения за атаката срещу словашкия премиер Путин заяви, че Русия няма да превзема Харков Путин заяви, че Русия няма да превзема Харков Руските въоръжени сили постигат напредък всеки ден   Катастрофа с участието на бившия сръбски президент Катастрофа с участието на бившия сръбски президент Няма пострадали САЩ готови да наложат санкции на Китай заради визитата на Путин? САЩ готови да наложат санкции на Китай заради визитата на Путин? Не може едновременно да сте и със Запада, и с Москва, обявиха от Държавния департамент Пекин и Москва укрепват връзките си на фона на засиленото руско настъпление в Украйна Пекин и Москва укрепват връзките си на фона на засиленото руско настъпление в Украйна Двудневното държавно посещение на Путин в страната, която е сред най-големите съюзници на Русия, идва в момент, когато въоръжените сили на Москва засилват настъплението си в Харковска област в Североизточна Украйна Заради Олимпиадата нощувка в хотел в Париж струва около 411 евро Заради Олимпиадата нощувка в хотел в Париж струва около 411 евро Тази цена е ниска, по-рано нощувките струваха до 699 евро средно Байдън срещу Тръмп в директен дебат на 27 юни Байдън срещу Тръмп в директен дебат на 27 юни Готов за мошеника Джо, коментира бившият президент Той бе най-привлекателният илюзионист, но днес го обвиняват в сексуално насилие над непълнолетни Той бе най-привлекателният илюзионист, но днес го обвиняват в сексуално насилие над непълнолетни Дейвид Копърфийлд в продължение на десетилетия тормозил 16 жени, които тогава били непълнолетни, се казва в обвинението Това се случва на почти всеки тийнейджър, а може да говори за страшна болест Това се случва на почти всеки тийнейджър, а може да говори за страшна болест Тя мина през Ада, докато майка й подозираше, че всичко се дължи на възрастта й Гардовете на Фицо действали като аматьори? Ген. Коджейков с мрачна прогноза за Европа заради мигрантите Гардовете на Фицо действали като аматьори? Ген. Коджейков с мрачна прогноза за Европа заради мигрантите Ако има втора атака някъде отзад, премиерът на Словакия щеше да бъде доубит, коментира бившият началник на българската национална служба за охрана 
Доц. Наталия КИСЕЛОВА Доц. Наталия КИСЕЛОВА Промените в Закона за хазарта не бяха приети по правилата на Конституцията Виц на деня Виц на деня - Имам чувства към теб!
- Наистина ли? Какви?
- Чувствам че ми лазиш по нервите!
Виц на деня Виц на деня - Геле, чух оти у вазе ти миеш прозорците.
- Ааа, я мием и подо.
- А жена ти?
- Е па она е голема, она сама си са мие...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Щастието е като пръднята... ако е твое, притеснява другите.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори