ГЕРБ нападнаха законопроект на БСП за тел. 112 – бил популистки и можел да дестабилизира системата
От ГЕРБ се оправдаха, че са отложили разглеждането на законопроект на БСП за телефон 112 с аргумента, че той е нескопосан. Това обяснение даде на специална пресконференция в парламента депутатката Даниела Дариткова.
Предложението на червените касае модификация на системата така, че тел. 112 да може да се ползва и от лица със слухови и говорни проблеми.
Макар че законопроектът бе в програмата на Народното събрание, вчера председателят на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов изненадващо предложи точката да се отмени, понеже всички знаели, че не й било мястото за обсъждане тази седмица. Депутати от БСП подскочиха в протест, но мнозинството одобри предложението на Цветанов.
Днес Даниела Дариткова заяви, че била изненадана, че законопроектът не е бил разпределен за разглеждане в Комисията по здравеопазване, на която тя е председател. Това всъщност е упрек към председателя на парламента Цецка Цачева, която е също депутат от ГЕРБ.
По думите на Дариткова законопроектът на БСП създавал повече въпросителни, отколкото реални решения на проблемите на глухонемите.
Ние сме за истинско решение, а не за предложения, направени с цел популизъм, каза депутатката от ГЕРБ.
След въпрос на „Флагман” – знае ли за проблем със софтуера на системата „112” и това, че някои граждани не можели да се свържат по един час със спешния телефон, Даниела Дариткова каза: „В рамките на парламентарната ми позиция не съм информирана за подобни проблеми. Вероятно детайлна информация би трябвало да има изпълнителната власт, но това също потвърждава моята теза, че предложенията за промени в законопроекта, касаещ тел. 112, трябва да бъдат такива, че да не дестабилизират още повече системата за спешни повиквания.”
Припомняме, че според разследване на Би Ти Ви системата на спешния телефон има проблеми със софтуера от около година. На операторите често се налагало да работят в авариен режим, водейки си бележки, което забавяло работата им и водело до грешки. Понякога граждани не можели да се свържат дълго време с тел. 112 заради тези проблеми.
2
Коментара по темата
2.
неюрист
25.03.2016 18:07:29
titi е абсолютно прав.Този телефон е абсолютно неефективен-пробвал съм го 6 пъти.Само при два случая имаше някаква адекватна и навременна реакция.Да ,но осигурява чудесни работни места на сума ти превилигировани.Много добри си бяха старите телефони,защото насреща имаше квалифицирани хора.Но така е при нас-търси се работа за човека,а не човек за работата.Но какво ли ни е наред,че и този нещастен телефон
1.
titi
25.03.2016 15:07:15
Една автоматизирана система има софтуерен продукт и хардуерно оборудване.Това се нуждае от подръжка и обновяване.Тези само експлоатират ,и не мислят за нищо друго.