Съвременната ни авиация изпревари по показатели „златните години“ от тоталитарния режим
България достигна показателите от така наричаните „златни години“ за българската авиация – 1988-89г. Това каза председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов на церемония в Клуба на авиацията в София в събота.
На нея бяха наградени журналисти от различни медии за отразяване на новини, свързани със сектора.
Станулов изнесе редица данни, от които става ясно, че гражданската ни авиация в много отношения е задминала онази от времената на тоталитарния режим.
През 2015 г. родните авиопревозвачи например са обслужили 2,34 млн. пътници, докато през 1989 г. те са били 1,8 млн.
В момента около 8300 човека работят в сектора на авиацията - колкото са били и в „златните години“ на онова време, което помним с носталгия, каза още Светослав Станулов.
Браншът включва служителите на петте летища – в София, Варна, Бургас, Пловдив и Горна Оряховица, авиокомпаниите за пътнически и товарни превози, базите за техническо обслужване, учебните центрове.
4400 кресла е седалковият капацитет на гражданската ни авиация сега на фона на около 4800-4900 през 1988-89 г., каза още г-н Станулов.
Капацитетът за ремонти в днешно време е значително по-голям, стана още ясно на пресконференцията, дадена преди церемонията по награждаването на журналистите. По онова време капиталните ремонти на самолетите се правеха само в Съветския съюз, обясни шефът на авиоасоциацията.
Капацитетът на ремонтните ни бази днес превишава 2,5 пъти този на българския авиофлот. България е вече забележим провайдър на тази функция за Югоизточна Европа. Ние сме втори - след Турция, каза Светослав Станулов.
Тенденциите на ръст в сектора като цяло се очаква да продължат и през настоящата година, стана ясно още на пресконференцията.
3
Коментара по темата
3.
kkhh
13.03.2016 18:24:59
Bull shit.
Ако даваха и заплата като по онова времее... Сега даже си нямаме и авиокомпания своя. Всичко е разпродадено.
Най ми е гадно за военната авиация, че е като проскубана гарга на студено.
Ако даваха и заплата като по онова времее... Сега даже си нямаме и авиокомпания своя. Всичко е разпродадено.
Най ми е гадно за военната авиация, че е като проскубана гарга на студено.
2.
До 1
13.03.2016 14:56:42
Само дето дори не е тяхна статията, а е copy/paste, но както флегман обичат крадат и нямат респект към труда на другите автори. Ако беше тяхна статията, то тогава щеше да започва с нещо от рода "ексклузивно", "само във флегман" и тн
1.
Koko
13.03.2016 14:47:11
Типична статия на флагман когато няма новини. То и интернета е по-добър от 1989 . Кои се качваше на самолет тогава? До къде